Vatsakivut raskausaikana

  • Viestiketjun aloittaja vinku
  • Ensimmäinen viesti
vinku
Millaset vatsakivut on normaalia raskauteen kuuluvaa?

Mulla koko vatsassa ollu jo pidemmän aikaan kipua ja alaselkä tosi kipee. Välillä turvotus on todella kiusallista, mieli tekis halkaista maha. Vatsa ei oo sekasin vaan välillä jopa kovan oloinen. Pissa vaivojaki on mut tulehdusta ei ole löytyny.. Huoh. Eka raskaus ja ihan paniikissa.
 
hei
Missä kohtaa ja minkä tyyppisiä?

Menkkajuilinnat, varsinkin alkuraskaudessa on erittäin normaaleja. Ne voivat olla tosi kipeitäkin. Mulla oli myös kaikenlaista muuta kipua, mut niillekin oli syy (paljastui vasta myöhemmin, syy mun lantion rakenteessa).
 
kka
Menkkamaiset jomotukset normaalia, myös äkillisissä liikkeissä tuntuva "vihlaisu" mahalla ihan nromaalia. Jos kipu on niin kovaa ettei pysty hengittämään normaalisti ja vuotoa esiintyy niin tulee ottaa yhteys vaikka neuvolaan.
 
rv 38
Vaikuttais mun mielestä kyllä liitoskivuilta. Nehän on tavallaan kuin puukon iskuja ja voivat tuntua kohdun "alla" tai kuten minulla ovat tuntuneet navan sivuilla ja kyljissä. Ne ei varsinaisesti oo siis vatsakipuja vaan kohdunkasvu kipuja.. Kerro neuvolassa asiasta jos se vaivaa, ne yleensä tietää kertoa mitä ne vois olla.

 
vv
kun mä tänä aamuna olin syönyt aamupalan, ja olin sitä korjaamassa pois, niin alavatsaan tuli liikkuessa kovia kipuja..
etsin netistä tietoa, sen mukaan ne voisi olla ns.liitoskipuja, ja loppui ne aika pian..

kuuntelin vielä dopplerilla varmuuden vuoksi sydänäänet, ja hyvin jumputti, ja potki :) eli ei ole hätää!
rv 13+2.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
kun mä tänä aamuna olin syönyt aamupalan, ja olin sitä korjaamassa pois, niin alavatsaan tuli liikkuessa kovia kipuja..
etsin netistä tietoa, sen mukaan ne voisi olla ns.liitoskipuja, ja loppui ne aika pian..

kuuntelin vielä dopplerilla varmuuden vuoksi sydänäänet, ja hyvin jumputti, ja potki :) eli ei ole hätää!
rv 13+2.
Mä vähän veikkaan, et voivat vielä olla repäisykipujakin. Siis jos ihan vatsanpuolella ovat. Ne on ihan normaaleja, johtuvat kannatinten löystymisestä, kun kohtu kasvaa. Mut voivat käydä tosi kipeetä.
 
vinku
Siis liitoskivut tiedän, mutta tää on koko mahassa, painellessa aristaa tuosta pallean ympäristöstä. kävin just lääkärissä makaamassa monta tuntia ja määräs labroihin joista vastaukset tulee vasta perjantaina tai ens viikolla!! Ihan sama kävikö vai ei. Tää on niin turhauttavaa.
Ja ku tosiaan säteilee selkään.
 

Yhteistyössä