vatsan turvotus

  • Viestiketjun aloittaja heliumpallo
  • Ensimmäinen viesti
heliumpallo
mistä johtuu vatsan turvotus,vaikka ruokavalio on ok?
voiko olla laktoosi-intoleranssi?
ilmavaivoja jatkuvasti ja vatsa on kuin helium pallo :headwall:
auttaako painonpudotus vai onko laihoillakin samaa ongelmaa?
 
Mulla ainakin on sama ongelma. Maha pullottaa kuin ois raskaana, tosin en ole mikään laiheliini muutenkaan, mut mahanseutua pitäis saada pienemmäksi. Erehdyin tänään sovittamaan kauppaan mekkoa veljeni häihin ja järkytyin näystä, kuin olisin lähes viimesillään raskaana.

En tiedä mitä pitäis tehdä, pitäis varmaan tehdä vatsalihaksia ja lisätä liikuntaa. Kiire tulee kesäksi. Kaikki kyykistely on työlästä kun maha on tiellä ja kaupasta ei löydä nättejä vaatteita. Harmittaa! Nuorempana olin sporttinen ja sutjakka, mihinkähän se on kadonnut. Ehkä kolmella lapsella on jotain tekemistä tän kanssa. Iltaisin en millään jaksais lähteä liikkumaan.
 
Mä oon aina ollu mahan kohdalta "lihava", ainakin omasta mielestäni vaikka muuten normaalipainoinen.
Lapsen saannin jälkeen laihdutin hurjalla liikunnalla yli 10 kg:tä ja silloin se ihra lähti jopa mahasta...Nyt töihin paluun myötä kilot on valitettavasti tullut takaisin kun ei ehdi liikkua niin paljoa, vain tunti vuorokaudessa on pyhitetty liikunnalle ja se on yli puolet vähemmän kuin kotona ollessa.Monet työkaverit on huomautelleet et oon lihonu ja kuinka ikävää onkaan kuulla turhia kyselyitä odotanko vauvaa??!! :headwall:
Nyt ainakin tiedän etten IKINÄ kysy keneltäkään (jos en varma) et odottaako vauvaa!!!!
Mulla ainakin hiilarit lihottaa ja silloin kun laihdutin tossani jätin hiilarit minimiin, treenasin paljon salilla ja söin proteiineja paljon, tulosta tuli suht nopeasti.Ja mikä parasta...oli tosi hyvä, energinen olo koko ajan, paljon parempi kuin hiilareita mussuttaessa.Ja sitä samaa ruokavaliota koitan taas alkaa noudattamaan..kiireessä ja nälkäisenä kun tulee töiden jälkeen sorruttua niihin helppoihin ja nopeisiin ruokiin.
 
Mä oon aina ollu mahan kohdalta "lihava", ainakin omasta mielestäni vaikka muuten normaalipainoinen.
Lapsen saannin jälkeen laihdutin hurjalla liikunnalla yli 10 kg:tä ja silloin se ihra lähti jopa mahasta...Nyt töihin paluun myötä kilot on valitettavasti tullut takaisin kun ei ehdi liikkua niin paljoa, vain tunti vuorokaudessa on pyhitetty liikunnalle ja se on yli puolet vähemmän kuin kotona ollessa.Monet työkaverit on huomautelleet et oon lihonu ja kuinka ikävää onkaan kuulla turhia kyselyitä odotanko vauvaa??!! :headwall:
Nyt ainakin tiedän etten IKINÄ kysy keneltäkään (jos en varma) et odottaako vauvaa!!!!
Mulla ainakin hiilarit lihottaa ja silloin kun laihdutin tossani jätin hiilarit minimiin, treenasin paljon salilla ja söin proteiineja paljon, tulosta tuli suht nopeasti.Ja mikä parasta...oli tosi hyvä, energinen olo koko ajan, paljon parempi kuin hiilareita mussuttaessa.Ja sitä samaa ruokavaliota koitan taas alkaa noudattamaan..kiireessä ja nälkäisenä kun tulee töiden jälkeen sorruttua niihin helppoihin ja nopeisiin ruokiin.
 
sama vika
mulla myös maha joka päivä turksissa vaikka muuten olen hoikka. Syykin selvisi tässä taannoin, leipä, varsinkin hiivaa sisältävä leipä . Syön pelkkää tummaa - ruisleipää joka sit turvottaa . Olin pari pvää ilman niin oi että oli ihan tunne kun maha oli poissa. Mutta kun en voi elää ilman ruisleipää kannan masuni ja pieruni ;) mitäs noista.
Olen sit ilman kun tarvii pienempää pakkia :D + syön paljon porkkanaa, omenaa ym vihanneksia jotka myös turvottaa kuitunsa ansiosta.
 
Aikaisempina vuosina laihdutin helposti keväällä 5-10 kg. Tänä keväänä en millään saa aikaiseksi, vaikka se mielessä koko ajan onkin. Pitäis vissiin hyväksyä itsensä tälläisena tai sit tehdä jotain. Mut on vaan niin raskas elämäntilanne ettei millään sais aikaiseksi, vaikkakin olo kevenis ja ois tyytyväisempi iitseensä ja kaunistuisikin pelkällä laihdutuksella. Miksi se on niin vaikeaa?
En ole tyytyväinen olemukseeni pullukkana. Nuorempana liikuin paljon ja olin sutjakka, mutta vuosien myötä kiloja vain kertyy. Siskollani on ollut samanlaisia ongelmia ja hän vuosi sitten teki elämäntaparemontin ja on laihtunut huimasti. Ennen tämä motivoi minua, muttei enää. Ostin kuitenkin jumppavideon, muttei se pöydällä paljon auta...
 
Vilja turvottaa usein kuitujen kanssa. Eikä se tarkoita, että olisi keliaakikko tai muuten vilja-allerginen. Vatsa ei vaan osaa leikkiä kaiken sen "kuitumassan" kanssa. Maha tuntuu piukealta ja joskus nipistelee ja sit se on semmonen pallo. Yleensä valkoiset jauhot ja hiiva ovat pahimmat. Ja ennenkuin huudatte, että syötte tummaa leipää, niin kattokaapa sen ruikkarin tuoteselostetta, niin todennäköisesti tummassa ruisleivässänne on sekä vehnäjauhoja että hiivaa..

Mulla hävis vatsan pönkötys ja pieretys karppauksen myötä. Syön joskus leipää, Uotilan ruisleipää jossa ei ole vehnää eikä hiivaa. Sekin aiheuttaa suurina annoksia (enemmän kuin pala päivässä) ilmavaivoja eli syön vain satunnaisena herkkuna.
 

Yhteistyössä