Vauvan kanssa tekemistä ja rytmiä??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mietin että mitä te puuhaatte vauvan kanssa muuta kuin syötätte ja vaihdatte vaippaa? Mulla 3,5kk vauva ja en keksi mitää tekemistä sen kanssa! Vaunulenkkeily on ainoa puuha tällä hetkellä. Miten vauvan päivää vois ruveta rytmittämään? Tunnen itseni ihan tyhmäksi kun en keksi mitään...
 
vierailija
Aamulla ylös ja päivävaatteet päälle. Ulkoilua/kotitöitä tai mitä ikinä teetkään, lounas ja vauva unille. Eihän tuonikäinen tee vielä mitään, nauti olosta ja puuhaa omiasi, vauva seuraa kyllä sun touhuja tai sitten pötkötätte vieretysten lattialla ja laulelet/hyräilet/jumppaat.
 
vierailija
Mulla on esikoinen jo koulussa, mutta kun hän oli vauva, kävimme kerhossa, jossa kävi ensimmäisen lapsen saaneita äitejä vauvoineen, kävimme myös jossain vaiheessa vauvamuskarissa ja vauvauinnissa. Kerhoja järjestää ainakin meilläpäin seurakunnat, kunnat ja mll. Eihän noin pieni vauva tarvitse harrastuksia, mutta minulle ainakin harrastukset olivat viikon kohokohtia, joista sain myös uusia ystäviä, jotka ymmärsivät elämäntilanteeseen kuuluvat ilot ja surut. Harrastukset antoivat myös rytmiä päiviin ja helpotti myös vauvan unirytmiä. Yksin en päässyt harrastamaan mitään, koska mies oli toisella paikkakunnalla töissä viikot.
 
Me käytiin kerhossa,ulkoiltiin, välillä lähettiin kaupunkiin isiä vastaan, käytiin vauvauinnissa...Ja oltiin kotona. Ruokarytmi oli vauvana tarkka ja kellolleen,unirytmi ei koskaan muotoutunut ja oli tosi huono nukkumaan. Mutta että ei tollanen 3,5kk paljoa kaipaa ja vaadikaan. Aamulla ylös ja toimet, illalla toisinpäin. Välissä ruokaa ja unta. Ne kerhot yms on äidin juttuja päästä ulos kodista ja tavata muita.
 

Yhteistyössä