Vein sitten pojan päiväkotiin pelkissä pitkissä kalsareissa...

  • Viestiketjun aloittaja "veetos"
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä nuo näyttää ihan pitkiltä kalsareilta!

Lindexin nettikaupassa myydään pojillekin legginssejä :D En tosiankaan näe mitään eroa (ulkonäössä tai käyttötarkoituksessa) poikien pitkissä kalsareissa ja legginsseissä, ihan sama asia.. joka tapauksessa ne on tarkoitettu housujen alle.

Eihän tytötkään (toivottavasti) käytä legginssejä pelkästään, kyllähän siinä päällä on hame/mekko tai tunika.
 
"ilona"
Justiinhan oli Iltalehen sivuilla juttua miten legginsit ovat tulossa muotiin myös miehillä, kulkevat nimellä megginsit. Niitä ei vaan vielä Suomesta saa. Jos ne päiväkodin tädit ovat ajatelleen että onpa aikaansa edellä oleva ja trendikäs poika! ;)
 
"mie"
Nuo miesten on kyllä aika järkyttäviä. Itse kyllä pidin päiväkodissa sukkahousuja vielä 4 v pojalla talvella housujen alla :) Olivat kylmällä vaan niin käteviä, kun nilkat ei pilkottanut paljaana. Viime talvi jo 5 v mentiin kyllä kalsareissa. Onhan aika isoillekin pojille myynnissä sukkahousuja jollain kivoilla poikien kuvioilla. 122 cm olen vielä nähnyt. Nuo on kyllä ihan selvät kalsarit, mutta kivan näköiset.
 
"Neith"
[QUOTE="Haha";27157376]Et säkään varmaan kulje pelkissä sukkahousuissa julkisilla paikoilla?[/QUOTE]

mä en myöskään kulje toppahaalarissa, enkä joudu töissä edes takas vaatteita vehtaamaan.. jos joutuisin niin tod. näk suosisin myös itselläni pelkkiä trikoita siellä toppavaatteiden alla koska huomattavasti mukavempaa niin..
pojalla voi aivan hyvin olla pelkät trikoot/legginssit/pitkät kalsarit jalassa sisätiloissa jos ulos mennessä joutuu pistämään päälle vk/toppahaalarin..
 
"vieras"
En kyllä isommalle pojalle leggingsejä pukisi vaikka myynnissä olisikin, college pöksyjäkin on ohuempia jos tarvii jotain ohuempaa saada puvun alle. Ja noi nyt mun mielestä on aika selkeät kalsongit, mutta tosi komeet sellaiset :)
 
"hoitaja"
Vanhempien erehdykset pukemisasioissa vain keventävät mieltäni, koska en itsekään ole täydellisen jämpti niissä. Mutta jos joku tulee kalsareissa, niin kyllä pieni selitys on paikallaan, koska eiväthän ne kuulu normaaliin pukeutumiseen.

Noista housuista sanoisin, että jotkut isommat lapset saattavat ihmetellä, kun ovathan nuo selkeästi alushousut resoreineen.
 
"hoitaja"
Ja tytöillä puolestaan sukkahousut ilman hametta kuuluu kotipukeutumiseen, ei päiväkotiin.

Sukkahousut ovat kaiken lisäksi monille tytöille itselleen älyttömän vaikeat pukea, joten jos ajattelee lasta, ehkä välttää niitä. Samoin kaikkia muuta mielettömän epäkäytännöllisiä ja tiukkoja vaatteita. Eniten vaatetuksessa harmittaa se, että vanhemmilla ei ole aavistustakaan siitä, selviääkö lapsi sairaan pienten nappiensa, vöidensä ja tiukkojen hepeniensä kanssa.

Päiväkotivaatteet kuuluu testata lapsella ennen käyttöön ottoa, ja yli kolmevuotiaiden ryhmään tulevien ei kannata pukea mitään, mitä ei itse osaa laittaa päälleen ja riisua.
 
"meriska"
[QUOTE="Haha";27157376]Et säkään varmaan kulje pelkissä sukkahousuissa julkisilla paikoilla?[/QUOTE]

No en tietenkään mutta tässähän oli nyt kyse päiväkoti-ikäisistä:D
 
"pöh"
Taitaa olla trendikkyys tässä ketjussa hyvin vähissä, jos kuvitellaan että pojilla ei käytetä legginsejä. Tsekatkaa Mini Rodinit, Aarrekidit yms, menkää Tukholmaan katsomaan lasten pukeutumista ja todetkaa että kyllä, pojilla käytetään leggareita. Ei niitä sellaisia tiukkoja ihonmyötäisiä kuten tytöillä vaan sellaisia löysempiä (usein resorit lahkeensuissa), jotka kai sitten persumamman mielestä näyttää kalsareilta. Ja paidan kanssa nimenomaan käytetään.
 

Yhteistyössä