Velan siirto

  • Viestiketjun aloittaja Eronnut
  • Ensimmäinen viesti
Eronnut
Erosin aviomiehestäni ja nyt on jäänyt mietityttämään se että mahdanko saada 105 000 lainan omille harteilleni (mukana osuus mikä minun pitäisi maksaa exälleni). Palkasta verojen jälkeen jää 1500 euroa. Meillä ei ole lapsia eikä itselläni autoa. Sitä kun en tarvitae miulle jäisi vielä vuokratulot verojen jälkeen eli 300 euroa kuussa itselleni.
 
vierailija
Jos jäät asuntoon asumaan niin ostat miehenkin osuuden siitä asunnosta. Jos myytte asunnon niin "voitto" velan maksun jälkeen menisi puoliksi.
Vai ajattelitkö jäädä asumaan asuntoon eikä maksaa velkaa?
 
Eronnut
Jos jäät asuntoon asumaan niin ostat miehenkin osuuden siitä asunnosta. Jos myytte asunnon niin "voitto" velan maksun jälkeen menisi puoliksi.
Vai ajattelitkö jäädä asumaan asuntoon eikä maksaa velkaa?
Artikuloinko tosiaan näin huonosti? :D Haluaisin jäädä asumaan asuntoon ja tuohon laina summaan on laskettuna myös miehelleni kuuluva osuus. Mietin sitä että antaako pankki minun jatkaa velanmaksua yksin nuilla miun tuloilla.
 
vierailija
ehkä ton ap tollon kantis kysyä pankilta minkäläiseen lainaan sillä on mahdollisuus.... vai pystyykö joku meistä laskea lainan määrän ja myöntää sitä ap:lle?
eikö yleensä akat luulee et ukot maksaa asuntokuloja vaikka ero tulee?
 
Eronnut
ehkä ton ap tollon kantis kysyä pankilta minkäläiseen lainaan sillä on mahdollisuus.... vai pystyykö joku meistä laskea lainan määrän ja myöntää sitä ap:lle?
eikö yleensä akat luulee et ukot maksaa asuntokuloja vaikka ero tulee?
:'D Nyt ei voi ko nauraa. Jos MINÄ, AKKA, en olisi ollut lainaa lyhentämässä niin eipä olisi enää asuntoa eikä luottotietoja mitä miettiä!
 
Eronnut
Ajattelin että josko täällä olisi ollut kohtalontovereita jotka voisivat antaa jonkinlaista informaatiota kuinka suuria lainoja on jäänyt yhdelle hoidettavaksi eron sattuessa :)
 
Eronnut
Minullakin siis saattaisi olla hyvät mahdollisuudet saada loppulaina itselleni ja jäädä tähän asumaan :) Pidän toivoa yllä ja toivon että pankissa ollaan samaa mieltä :)
 
vierailija
Asuntojen myynti on tällä hetkellä sen verran hankalaa, että pankki ottaa varmasti senkin huomioon. Sain itse erossa omiin nimiini noin 135 000 euron lainan, käteen jää pikkaisen alle 2 500 euroa kuussa. Lisävakuuksia ei lainalle tarvittu.
 

Yhteistyössä