Veljen vaimo - mitä tehtävissä?

  • Viestiketjun aloittaja Shania79
  • Ensimmäinen viesti
Shania79
Mun veli ollut naimisissa yli 15 vuotta. Lapset kouluikäisiä, nuorin menee kolmannelle. Vaimo ollut melkein koko ajan kotona, mitä nyt joskus jotain epämääräisiä hommia tehnyt. Ihmekkös tuo kun kourassa on vaan heikot yo-paperit. Mun veljellä on oma yritys joka tuottaa aika hyvin - tosin saapa veli painaa pitkää päivää koko ajan.

No tänä kesänä sitten veljen vaimolla karannut mopo käsistä ja suunnilleen muuttanut pois. Elää "vapaata elämää" (mun veljen rahoilla!!!!) ja on eroamassa. löytänyt kai jonkun uuden elättäjän... Mun veli kaipailee hänen peräänsä ja vieläkin esim. heillä käytössä yhteistili jolla akka rahoittaa eläessään uutta nuoruutta. Facebookissa selviää että festareilla käy ja usein kuvissa näkyy se uusi vätys. Äijällä kans taakse jätetty perhe... että voi ihmiset olla itsekkäitä.

Mun veli sitten hoitaa koko perheen, tosin häntä pelottaa syksy kun lapset menee kouluun jne... Ei ole kuitenkaan tottunut koko palettia pyörittämään etenkin oma yritys vie aikaa ja energiaa.

Mitä hälle neuvoksi? Hän haluaa vaimonsa vielä takaisin. Luulen, että kesän jälkeen nainen vielä palaa häntä koipien välissä... mutta voiko tuommoista antaa anteeksi. Minun mielestä ei voi eikä pidä. Tai toki jos olisi sellainen aito katumus, mutta sellaiseen en edes tämän tapauksen tuntien usko.
 
vierailija
Se ei ole sinun asiasi, mitä veljesi tekee ja antaako anteeksi. Sinä pidät suusi supussa, olit asiasta mitä mieltä tahansa ja annat hänen tehdä, mitä itse haluaa.

Tekee veljellesi hyvää vähän tutustua arjen pyörittämiseen, kun kotiorja on ottanut vapaata. Ja huoliiko orja enää vanhaa vätystä takaisin.
 
No kuulostaa aika ikävältä naiselta. Mutta sanoisin, että älä sekaannu, jos kerran veljesi sen haluu takas ottaa mahdollisesti. Toivot vaan hiljaa että tajuaa jäippästä koko nainen.

Mutta ihme juttu, miksi veljesi antaa kuluttaa rahojaan jonkun vieraan ukon kanssa.
 
vierailija
Niin että nainen on seonnut kun kyllästyi olemaan kotipassari kun mies tekee firmassa töitä luultavammin aika pitkää päivää. No enpä minä ainakaan takasin tulisi ja puolet rahoista kuuluu varmaan vaimolle, saapa nyt sitten vähän korvausta menetetyistä palkoista yms. Lykkyä pyttyyn naiselle, toivottavasti uusi suhde on hyvä ja kestää. Lapsien hoidot ja muut toki täytyy sopia vanhempien. Meillä menisi viikko ja viikko systeemiksi, etsisin asunnon tästä läheltä.
 
Niin että nainen on seonnut kun kyllästyi olemaan kotipassari kun mies tekee firmassa töitä luultavammin aika pitkää päivää. No enpä minä ainakaan takasin tulisi ja puolet rahoista kuuluu varmaan vaimolle, saapa nyt sitten vähän korvausta menetetyistä palkoista yms. Lykkyä pyttyyn naiselle, toivottavasti uusi suhde on hyvä ja kestää. Lapsien hoidot ja muut toki täytyy sopia vanhempien. Meillä menisi viikko ja viikko systeemiksi, etsisin asunnon tästä läheltä.
Hääh? Ei ap sanonut että nainen olisi mikään kotipassari ollut... Yhtä hyvin on voinut olla vaikka vapaamatkustaja joka nukkuu aamulla pitkään ja käy vaan omissa harrastuksissaan. Mistäs me tiedetään vaikka tämä ap:n veli olisi kuinka ahkera siellä kotinakin.
 
vierailija
Hääh? Ei ap sanonut että nainen olisi mikään kotipassari ollut... Yhtä hyvin on voinut olla vaikka vapaamatkustaja joka nukkuu aamulla pitkään ja käy vaan omissa harrastuksissaan. Mistäs me tiedetään vaikka tämä ap:n veli olisi kuinka ahkera siellä kotinakin.
"saapa veli painaa pitkää päivää koko ajan"
"Ei ole kuitenkaan tottunut koko palettia pyörittämään etenkin oma yritys vie aikaa ja energiaa."

Eipä noiden perusteella kuulosta kovinkaan ahkerasti siellä kotona olleen ja tehneen. Vaimon kotonaolo on tuon mahdollistanut.
 
vierailija
Auta, jos apuasi pyydetään. Esitä mielipiteesi, jos sitä sinulta kysytään. Muuten et voi kuin seurata sivusta. Tue veljeäsi olipa hänen päätöksensä millainen tahansa. Kaikki se, mitä nyt näet, voi olla vielä enemmän tapahtumien kulisseissa ja mitä kaikkea on ehtinyt ennen nykyistä draamaa jo tapahtua.
 
Kyllä itse sen verran puuttuisin, että käskisin veljeäni estämään vaimolta pääsyn tilille. Se, jos joku sapettaa jälkeenpäin, että on antanut käyttää taloudellisesti itseään hyväksi.

Pahinta tietysti on pettäminen, perheen särkeminen. Jos veljesi vaimo on kokenut olevansa totaalisesti yksin lasten- ja kodinhoidon suhteen jo pitkään, niin varmasti siinä lähteminen käy mielessä. Ehkä hänellä ei ole ollut yhtään aikaa itselle, saati heillä yhteistä aikaa parisuhteelle...
 
vierailija
Sellasta se on kun yhtään ei panosteta siihen perhe-elämään ja vaimoon, jossain vaiheessa se vain loppuu kun miestä ei ole mailla halmeilla luulee että siellä se akka on kotona, kouluttamaton reppana eikä muuta voi. No siinä nyt sitten menee talosta puolet ja firmasta puolet, kannattaisi siihen 15 vuotta kestäneeseen liittoonkin vähän panostaa, eikä vain firmaan.
 
vierailija
Auta, jos apuasi pyydetään. Esitä mielipiteesi, jos sitä sinulta kysytään. Muuten et voi kuin seurata sivusta. Tue veljeäsi olipa hänen päätöksensä millainen tahansa. Kaikki se, mitä nyt näet, voi olla vielä enemmän tapahtumien kulisseissa ja mitä kaikkea on ehtinyt ennen nykyistä draamaa jo tapahtua.
Jokaisella tarinalla on kaksi puolta. Aloittaja ei voi ketään tuomita, kun ei koko tarinaa tiedä. Apua antaisin kykyjeni mukaan pyytämättä arjen pyörittämisessä ja lasten hoidossa sekä olisin kuuntelevana korvana huolille. Monella mieheltä nimittäin puuttuu ns. sydänystävä jolle aidosti voisi murheitaan itkeä.

Kovin vahvaa mielipidettä en sanoisi olisi tilanne mikä tahansa, sillä loppupelissä liian vahvat mielipiteet vain rikkovat pahimmillaan myös suhteen omaan veljeen. Ja se on veljen tehtävä olla vihainen/surullinen/petetty, jne., ei hänen siskonsa. Omat kiukut kälyn käytöksestä kannattaa purkaa sitten muille.
 
vierailija
Ole veljesi tukena, mutta älä sotkeudu. Meillä on suvussa vastaavanlainen tapaus. Vaimolla oli jotain sekoilua. Suvun taholta vaimoa haukuttiin. Itse en tiennyt vaimosta mitään todistettuja sekoiluja, joten ihmettelin, miten mies kestää, kun hänen vaimoaan haukutaan jatkuvasti. Lopulta he erosivat. Myöhemmin minulle onkin selvinnyt, että miehessä on yhtälailla syytä. Hän on mieleltään sekaisin ( oli jo liiton aikana) ja hänelläkin on ollut seksisekoiluja, joihin on uponnut rahaa.
 
vierailija
Eihän tuo tilanne mitenkään hyvältä kuulosta. Et voi kuitenkaan tilanteelle mitään kun ei ole oma elämäsi kyseessä. Tai no voit tietysti antaa neuvoja jos sinulta sellaisia kysytään.

Ymmärrän kyllä paremmin kuin hyvin että noinkin läheisen ihmisen vaikea elämän tilanne aiheuttaa sinussa pahaa mieltä ja isoa huolta ja melkein väkisinkin tulee tunne että itse haluaisi tehdä jotain asian hyväksi. Kuitenkin kun on kyse toisen ihmisen parisuhde/avioliitto- asioista, niin sanon kokemuksesta että älä sekaannu, neuvo vain jos kysytään ja silloinkin yritä pitää mielessä se että kaikki eivät toimi niin kuin sinä toimisit kyseisessä tilanteessa.

Ja sekin kannattaa muistaa että vaikka olisi kuinka läheinen ihminen kyseessä niin toisten parisuhteista ei voi koskaan tietää kaikkea, vaikka sun veljesi selittäisi juurta jaksain tilannetta, niin silti.
 
juupa
Mies päättää itse mitä tekee, eikä naista ole syytä mollata. Ei kellään ole oikeasti juurikaan hajua jonkun parin keskinäisistä asioista, tunteista ja jännitteistä.
 
Et sinä voi veljes puolesta hänen elämää lähteä elämään, vaikka kuinka haluttaisi ja huolettaisikin. Kyllä veljesi on jo iso mies eli tekee itse omat ratkaisunsa perheensä ja parisuhteensa kanssa. Se, mitä sä voit tehdä on olla tukena tarvittaessa ja ojentaa sitä auttavaa kättä, kun huomaat, että nyt sille olisi tarvista ja olla mahdollisesti kuuntelevana korvana mutta ratkaisuthan veljesi tekee luonnollisesti itse.

Ole veljesi lasten elämässä läsnä ja helpota mahdollisuuksien mukaan arkea - se on jo iso apu :)
 
Puhu järkeä päähäs velipojallesi että potkasee koko luntun pihalle kokonaan.
Tilit katki elättäköön se uusi mies nyt.
Hyvä asianajaja tulevaan huoltajuuskiistaan.
Kaadettu maitoa ei saa enään takas laattialta, turha sitä märehtiä sen enempää.
 
veljesi vaimon kaima
Melko lailla sama tilanne minulla kuin veljesi vaimolla. Oltu pitkään yhdessä, mies keskittynyt hoitamaan yritystään joten mulle on jäänyt koti ja lapset. Toki yhteisymmärryksessä, mutta todellista valinnanvapautta ei ole ollut koska jonkunhan ne on hoidettava. Mies on ihan pihalla lasten kuulumisista ja lasten hoidosta, lapset ei edes kysele isänsä perään, en minäkään enää ole odottanut yhteistä aikaa. Koko kesän olen harkinnut eroa jotta saisin omaa aikaa, ja silloin mies väkisinkin joutuisi ottamaan vastuuta lapsistaan eikä vaan keskittyisi uransa luomiseen. Äidilleen ainakin mies esittää rakastavaa perheenisää joten suku tuskin tietää totuutta vaan jos erotaan, syy on minun. Rahojen perään en ole, mutta jos erotaan niin osani kyllä haluan kotiin uhraamistani vuosista.
 
Melko lailla sama tilanne minulla kuin veljesi vaimolla. Oltu pitkään yhdessä, mies keskittynyt hoitamaan yritystään joten mulle on jäänyt koti ja lapset. Toki yhteisymmärryksessä, mutta todellista valinnanvapautta ei ole ollut koska jonkunhan ne on hoidettava. Mies on ihan pihalla lasten kuulumisista ja lasten hoidosta, lapset ei edes kysele isänsä perään, en minäkään enää ole odottanut yhteistä aikaa. Koko kesän olen harkinnut eroa jotta saisin omaa aikaa, ja silloin mies väkisinkin joutuisi ottamaan vastuuta lapsistaan eikä vaan keskittyisi uransa luomiseen. Äidilleen ainakin mies esittää rakastavaa perheenisää joten suku tuskin tietää totuutta vaan jos erotaan, syy on minun. Rahojen perään en ole, mutta jos erotaan niin osani kyllä haluan kotiin uhraamistani vuosista.
jep jep
toki jos ei ole avioehtoa (suomalaiset miehet ovat rakastuessaan liian sinisilmäisiä) niin toki kuuluukin se puolet omaisuudesta.
Ota kuitenkin ero ensin ja sitten lähde elämään menetettyä nuoruuttas.
 
Melko lailla sama tilanne minulla kuin veljesi vaimolla. Oltu pitkään yhdessä, mies keskittynyt hoitamaan yritystään joten mulle on jäänyt koti ja lapset. Toki yhteisymmärryksessä, mutta todellista valinnanvapautta ei ole ollut koska jonkunhan ne on hoidettava. Mies on ihan pihalla lasten kuulumisista ja lasten hoidosta, lapset ei edes kysele isänsä perään, en minäkään enää ole odottanut yhteistä aikaa. Koko kesän olen harkinnut eroa jotta saisin omaa aikaa, ja silloin mies väkisinkin joutuisi ottamaan vastuuta lapsistaan eikä vaan keskittyisi uransa luomiseen. Äidilleen ainakin mies esittää rakastavaa perheenisää joten suku tuskin tietää totuutta vaan jos erotaan, syy on minun. Rahojen perään en ole, mutta jos erotaan niin osani kyllä haluan kotiin uhraamistani vuosista.
Ero ei tuo sinulle minuuttiakaan omaa aikaa.
Mies ei yritystään nurin pistä vaikka vaimo lähtisi, eikä ole minuuttiakaan enempää kotonaan.
Sitten olet eronnut ja lapset ovat sinulla.
 

Yhteistyössä