Velvollisuudet parisuhteessa

  • Viestiketjun aloittaja eräs vaan
  • Ensimmäinen viesti
eräs vaan
Olen voimaton. En jaksa. Tai siis taas... en jaksanut innostua seksistä aamulla kun olin jo muuten myöhässä töistä, ja nyt saan mieheltä tekstareita siitä kuinka en huomioi sen tarpeita ja että jos ei halua seksiä niin aina voi hyväillä ja ottaa suihin tai antaa käsihoidon. Mutta kun olin ihan väsy eikä ollut ollenkaan eroottinen mieli. Olisko mun silti pitänyt tehdä se, siksi että mies olis onnellinen ja tietäis että mä rakastan sitä? Tää aika kuusta on sellanen ettei mua haluta ollenkaan. Miehestä tulee kauheen kärttynen ja se alkaa kaivella kaikkia vanhoja asioita joiden mukaan en kuulemma rakasta sitä jne...

Mä oon niin väsynyt, en halua mennä kotiin viikonloppua viettämään kun tiedän että siellä on kiukkunen ja riidanhaluinen mies joka vetää todnäk jonkinlaiset kilarit siivouksesta tms jos ei muuta keksi.
 
fghj
Aika järkyttävää käytöstä mieheltä, ei parisuhteessa pitäisi olla mitään seksitarpeiden tyydyttämisvelvollisuuksia vaan sen pitäisi olla iloinen ja kummankin osapuolen tarpeet tyydyttävä asia
 
vierailija897
Tiedän tunteen. Meillä on kanssa väännetty tästä asiasta tuossa 10 v sitten. Ei mies kyllä koskaan perään viestiä lähetelly perään, mutta nuo samat sepostukset olen kuullut monet kerrat. Keskustelun kautta ollaan nyt päästy tilanteeseen, että mies tietää kyllä koska voi vongata ja koska saa vonkaamattaki ja etenkin ne päivät jolloin on ihan turha tulla metriä lähemmäs. Miehet ei vaan ymmärrä naisten "elämää" ja se välillä tuntui, että muuta ei taida miehen miehessä liikkua ko se koska saa (ja mielellään joka päivä).
Ei siinä muu auta ko toistamisen kautta yrittää saada miehelle jakeluun ettei aina vain halua. Eikä mikään velvollisuus ole toista tyydyttää, eri asia jos itse haluaa vaikka itseltä ei irtoa. Tsemppiä sulle ja koittakaa saada keskusteluyhteys tästä auki.
 
ap vaan
Niin että teistäkään se ei ole naisen vika jos ei huvita antaa käsihoitoa, vaikka se tietenkin tekis miehen onnelliseksi? Kun kuulemma en rakasta häntä kun en huomioi tollasella. Sit en uskalla edes mennä lähelle kun on ne päivät ettei tee mieli, kun en halua antaa vääriä mielikuvia, ja siitä seuraa kiukuttelu etten halua antaa hellyyttä. Pitääks tän olla aina tätä. Sillon kun haluttaa, haluttaa oikein kunnolla, eiks se vois riittää?

Ja arvatkaa vaan paransiko asiaa että unohdin synttäripäivänä kaikessa arkikiireessä miehen synttärit, vaikka olin ne vielä pari päivää aiemmin muistanut. Oon mä ihan paska.
 
vierailija987
Niin että teistäkään se ei ole naisen vika jos ei huvita antaa käsihoitoa, vaikka se tietenkin tekis miehen onnelliseksi? Kun kuulemma en rakasta häntä kun en huomioi tollasella. Sit en uskalla edes mennä lähelle kun on ne päivät ettei tee mieli, kun en halua antaa vääriä mielikuvia, ja siitä seuraa kiukuttelu etten halua antaa hellyyttä. Pitääks tän olla aina tätä. Sillon kun haluttaa, haluttaa oikein kunnolla, eiks se vois riittää?

Ja arvatkaa vaan paransiko asiaa että unohdin synttäripäivänä kaikessa arkikiireessä miehen synttärit, vaikka olin ne vielä pari päivää aiemmin muistanut. Oon mä ihan paska.
Ei oo naisen vika, nakkase seuraavan kerran että sullahan on kaks tervettä kättä. Mies ei ymmärrä, että tuo painostaminen pikkuhiljaa tappaa sinun vähäisetkin seksihalut. Ainakin minulle kävi niin. Nyt ei enää, kun on jo "oppinut tavoille". Joskus olen kuitenkin vasten tahtoa hoitanut homman, kun ei ole jaksanut otatella.
 
Vaikuttaa siltä, että sinun pitäisi päästä huilailemaan ja palautumaan stressistä/kiireistä.
Tosi kurjaa, että miehesi reagoi noin negatiivisesti, vaikka sinua väsyttää noin paljon :(
 
ap vaan
Ei oo naisen vika, nakkase seuraavan kerran että sullahan on kaks tervettä kättä. Mies ei ymmärrä, että tuo painostaminen pikkuhiljaa tappaa sinun vähäisetkin seksihalut. Ainakin minulle kävi niin. Nyt ei enää, kun on jo "oppinut tavoille". Joskus olen kuitenkin vasten tahtoa hoitanut homman, kun ei ole jaksanut otatella.
Juurikin näin, seksihalut vähenee samaa tahtia kun painostus kasvaa. Stressitasot nousee aina kun tulee seksuaalisuus esiin. Toi rakkauden vetäminen tähän asiaan liittyen on jotenkin niin karua. Ei kai rakkaus oo seksin määrästä kiinni, ja siitä että on valmis tekemään asioita jotka ei huvita toisen eteen. Olis niin tietenkin helpompaa että vaan ottas liukkarin esiin eikä tarttis tapella, ois miehellä onnellinen virne naamalla ja rauha talossa. Mutta kun en mä halua, niin en halua. Haluan silloin kun mua haluttaa! Ja silti voin rakastaa!!!!
 
vierailija1001
Olit siis myöhässä töistä ja mies olettaa, että myöhästyt lisää? Miksi? Jo tuossa on riittävästi syytä miehen miettiä asennettaan. Voithan ehdottaa, että jäät kokopäivähuoraksi kotiin hänen halujaan tyydyttämään ja hän siis huolehtii sinun elättämisestä. Sitten varmasti jaksat!

Tai ilmoitat työpaikallasi myöhästymisen syyksi miehen panohalut. Ettet voi mitenkään aloittaa työpäivääsi ennen kuin isäntä on saanut runkattua itsensä sinuun.

Ei muuta kuin yhtä ronskia tekstiä vain takaisin. Miehesi on lapsellinen, itsekäs, täysin väärin ymmärtänyt seksin idean parisuhteessa ja käyttää sinua törkeällä tavalla hyväkseen. Et ole äiti, et sisko, etkä terapeutti, vaan tasaveroinen kumppani miehellesi. Joten iskosta mieleesi, että sinulla on oikeus kieltäytyä seksistä ilman mitään syytäkään.

Miehen tapa syyllistää sinua on iskemistä heikkoon kohtaasi. Vahvista tunteitasi ja ota irti syyllisyydestä. Et tehnyt mitään väärää.

Miehesi olisi hyvä ripustaa munistaan mäntyyn. Jos putoaa, on syyllinen, ja jos ei putoa, on viaton.
 
ap vaan
Olit siis myöhässä töistä ja mies olettaa, että myöhästyt lisää? Miksi? Jo tuossa on riittävästi syytä miehen miettiä asennettaan. Voithan ehdottaa, että jäät kokopäivähuoraksi kotiin hänen halujaan tyydyttämään ja hän siis huolehtii sinun elättämisestä. Sitten varmasti jaksat!

Tai ilmoitat työpaikallasi myöhästymisen syyksi miehen panohalut. Ettet voi mitenkään aloittaa työpäivääsi ennen kuin isäntä on saanut runkattua itsensä sinuun.

Ei muuta kuin yhtä ronskia tekstiä vain takaisin. Miehesi on lapsellinen, itsekäs, täysin väärin ymmärtänyt seksin idean parisuhteessa ja käyttää sinua törkeällä tavalla hyväkseen. Et ole äiti, et sisko, etkä terapeutti, vaan tasaveroinen kumppani miehellesi. Joten iskosta mieleesi, että sinulla on oikeus kieltäytyä seksistä ilman mitään syytäkään.

Miehen tapa syyllistää sinua on iskemistä heikkoon kohtaasi. Vahvista tunteitasi ja ota irti syyllisyydestä. Et tehnyt mitään väärää.

Miehesi olisi hyvä ripustaa munistaan mäntyyn. Jos putoaa, on syyllinen, ja jos ei putoa, on viaton.
Kiitos. Tätä mä jotenkin tarttinkin. Oikeesti, oisin tiennyt tämän itsestäänselvästi vielä muutama vuosi sitten, mutta vähitellen todellisuus on hämärtynyt ja olen ottanut syyn monesta asiasta niskoilleni. Vaikka en ole itsekään mikään syytön, kaikkeen on syyt, mä hänet olen rikkonut tollaseksi. Olemalla mahdollisimman paljon kotona, unohtamalla entiset kaverit ja olemalla käymättä ulkona ilman miestä pidän hänet rauhallisena, sillä jos teen noin niin saan kokea sen mökötyksenä tai epäilyksenkohtauksina. Mutta kaikki tämä syö seksihalut. Epävarma ja onneton mies jonka kiukunpuuskauksia pitää pelätä ei ole paras halujen nostattaja.
 
vaimoke....
Toi on rasittavaa. Toinen roikkuu koko ajan lahkeessa kuin kiimainen koira. Mutta joo, miehelle usein seksi on yhtä kuin rakkaus ja läheisyys. Ja jos seksiä ei ole, niin sitten kituutetaan mitä suurimmissa sydänsuruissa.

Koita kertoa sille että rakastat vaikka et jaksa/ehdi häntä JUURI NYT seksuaalisesti tyydyttää, mutta koita nipistää sille seksuaaliselle kanssakäymisellekkin lisää aikaa esim. kotitöistä. Esimerkiksi kiireessä meillä toimii se että torjun miehen hellästi ja rakastavasti, mutta vihjaan koska seksille olisi parempi aika (esim. illalla). Ja toinen niin innoissaan sitten odottaa sitä hetkeä, eikä yhtään suutu <3 - kunhan muistat pitää lupauksen! ;)
 
gary
Parisuhteessa on tietty hyvä jos huolehditaan molempien tarpeista, mutta ei se sitä tarkoita, että aina pitää suostua vaikka ei haluaisi. Miehelle voisi selittää, että naisen syyllistäminen ja ainainen vonkaaminen vaikuttaa negatiivisesti naisen haluihin ja siihen, mitä nainen tuntee miestä kohtaan.

Mihinkään sellaiseen ei tarvitse suostua, mitä ei itse halua ja seksiä kannattaa harrastaa vain silloin kun molemmat haluavat sitä. Tämä tarkoittaa myös sitä, että kun monasti pariskunnan libidot poikkeavat toisistaan paljonkin - kuten siten, että mies haluaisi 5 kertaa päivässä ja nainen kerran viikossa - niin silloin seksiä kannattaa harrastaa kerran viikossa. Ei se saa olla toiselle pakkopullaa.
 
vierailija.
Kiitos. Tätä mä jotenkin tarttinkin. Oikeesti, oisin tiennyt tämän itsestäänselvästi vielä muutama vuosi sitten, mutta vähitellen todellisuus on hämärtynyt ja olen ottanut syyn monesta asiasta niskoilleni. Vaikka en ole itsekään mikään syytön, kaikkeen on syyt, mä hänet olen rikkonut tollaseksi. Olemalla mahdollisimman paljon kotona, unohtamalla entiset kaverit ja olemalla käymättä ulkona ilman miestä pidän hänet rauhallisena, sillä jos teen noin niin saan kokea sen mökötyksenä tai epäilyksenkohtauksina. Mutta kaikki tämä syö seksihalut. Epävarma ja onneton mies jonka kiukunpuuskauksia pitää pelätä ei ole paras halujen nostattaja.
Voi kamala sentään. Kuulostaa minun exältäni. Jatkuva vonkaaminen tappoi tehokkaasti minun haluni. Muutenkin mies oli sairaalloisen mustasukkainen ja yritti rajoittaa elämääni. Onneksi älysin kerätä itsekunnioitukseni rippeet ja lähdin suhteesta parin vuoden jälkeen.

Ei tuollainen vonkaaminen ja turha syyllistäminen ole normaalia. Normaali täysijärkinen mies ymmärttää, ettei toista aina haluta (eikä miestä itseäänkään) ja silloin pitää kunnioittaa toista ja antaa olla rauhassa. Haluttomaksikin ex minua syytti, mutta hän itse vei idioottimaisella käytöksellään haluni. Ei ole muissa suhteissa ilmennyt haluttomuutta, kun seksuaalisuuttani on kunnioitettu ja seksi on ollut molemmille osapuolille antavaa, eikä vain toisen yksipuolista tyydyttämistä.
 
vierailija80
Hui kamala miltä teidän parisuhde kuulostaa! Haluatko oikeasti olla miehen kanssa, jota sinun pitää kaikissa asioissa "tyynnytellä"? Unohtaa omat kaverit ja liikkua vain miehen seurassa? Kuulostaa painajaiselta.

Miehellä on joku ongelma, en halua haukkua sairaaksi, mutta normaali mies ei käyttäydy noin. Mun mielestä parisuhteessa on tärkeää olla pitämättä toisesta liian lujaa kiinni, sillä tavoin pidetään rakas ihminen itsensä lähellä. Luotetaan ja annetaan ihmisen elää omaa elämäänsä. Toiselle tulee olla halu tehdä hyvää, eikä silloin halua pakottaa toista mihinkään vastenmieliseen.

Mun mielestä sun pitää ottaa oma elämäsi takaisin. Ala nähdä kavereita. Sano miehelle suoraan, että et aion kuunnella samaa ruikutusta kerta toisensa jälkeen. Jos ei luota sinun rakastavan tarpeeksi, niin näytä missä on ovi ja siitä voi häipyä. Mies tosin kuulostaa semmoiselta, että se flippaa ja peto on irti.
 

Yhteistyössä