Verenpurkauma silmän valkuaisessa,tarviiko mennä lääkäriin?

  • Viestiketjun aloittaja tietoa kellään?
  • Ensimmäinen viesti
tietoa kellään?
Eli tarviikohan mennä lääkäriin,kun lapsella tuli simlän valkuaiseen ihan kirkkaanpunainen verenpurkauma?Jos tarvii,niin ehtiikö huomenna vai onko päivystysasia?Onko kellään ollut?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tietoa kellään?:
Eli tarviikohan mennä lääkäriin,kun lapsella tuli simlän valkuaiseen ihan kirkkaanpunainen verenpurkauma?Jos tarvii,niin ehtiikö huomenna vai onko päivystysasia?Onko kellään ollut?
Meitin lapsella oli ja vein kyllä samana päivänä lääkäriin. Saatiin silmävoideresepti, jota laitettiin muutaman päivän ajan. Mulla siis tökkäs pukiessa kynsi lapsen silmään, josta tuli verenpurkauma.
 
Mari -76
Ei tartte jos ei satu. Mulla oli puoli silmää punaisena pari vuotta sitten. Näytti aika julmalta, mutta siitä se asettuu. Isällä on ollut sama juttu joskus.

Luin silloin että punainen silmä on yleisimpiä turhien lääkärikäyntien syitä. Ei punaisuuteen yleensä löydy syytä, ja jos ei muita oireita ole niin turha huolestua.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Ei tartte. Sellaista sattuu joskus.

Kiitos pikaisesta vastauksesta.No hyvä.On vaan niin villin näköinen,alettiin miettiin,että eihän silmään mitään vauriota tullut.Koskaan ei ole tuommoista kohdalle sattunut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Ei tartte. Sellaista sattuu joskus.

Tietty jos on iskenyt sinne jonkun kepin tai muuta ja silmä kipeä niin sitten kannattaa silmälääkärille näyttää.

Huitaisi siis semmoisella pallopäisellä kepillä itseään silmään ja siitä tuli lapsen pikkurillin kynnen tai vähän sitä pienempi kirkkaan punainen verenpurkauma silmään.Ihan norminäköinen,eikä ainakaan rappaa,jos on kipeä.Ikää 2v...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Ai siihen oikein on syykin? Mulla se tuli vaan ilman mitään, yhtenä aamuna heräsin ja silmä oli punainen.

Juu,siis huitaisi tuolla kepillä silmään ja silloin tuli tuo verenpurkauma.Ei tullut itsestään.
 

Yhteistyössä