Victoria Milan/käräytämme pettäjät!

  • Viestiketjun aloittaja "mimtsukka"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25170597]En millään pysty ymmärtämään kaltaisiasi ihmisiä, jotka itselleen saavat valehdeltua niin uskottovasti, että saavat pettämisenkin käännettyä päässään positiiviseksi tai vähintäänkin neutraaliksi asiaksi.
Miten se onnistuu? Olenko mä vain liian realisti?[/QUOTE]

Missä kohtaa kirjoitin että pettäminen on positiivinen tai edes kannustettava asia? Kokeile ajatella asiaa loogisesti niin ehkä ymmärrät.

Otetaan tilanne jossa pettämistä esiintyy, ottamatta kantaa siihen onko se moraalisesti oikein vai ei. Kumpi on lasten kannalta parempi vaihtoehto; perheen rikkominen vai perheen rikkomatta jättäminen?
 
Lapsen huono olo ilmenee häiriökäyttäytymisenä ja kotiolot vaikuttaa siihen tuleeko lapsesta kiusaaja tai kiusattu.
Tästä olen samaa mieltä. Myös ympäristö vaikuttaa noihin asioihin.

Lapsen huono olo voi olla ydinperheenkin keskellä ilmeinen, vaikka muu perhe ei sitä näkisi. Entäpä jos lapsi tietäisi vanhemman pettävän toista vanhempaa ja kantaa taakkaa, kun ei voi kertoa asiasta? Miten luulet sen lapseen vaikuttavan?
 
  • Tykkää
Reactions: Data
"vieras"
Minä ainakin puutun lähes vieraiden aikuisten ihmisten elämään.
Todennäköisesti olen pelastanut hyvänpäiväntutun hengen, tai vähintään säästänyt lukuisilta vammoilta, koska kieltäydyin ummistamasta silmiäni monen muun lailla.

Älkää luisuko siihen välinpitämättömyyden kaivoon!
 
[QUOTE="vieras";25170691]Minä ainakin puutun lähes vieraiden aikuisten ihmisten elämään.
Todennäköisesti olen pelastanut hyvänpäiväntutun hengen, tai vähintään säästänyt lukuisilta vammoilta, koska kieltäydyin ummistamasta silmiäni monen muun lailla.

Älkää luisuko siihen välinpitämättömyyden kaivoon![/QUOTE]

Suomessa ei saa puuttua toisten asioihin. Oma yksityisyys on pyhä asia. Onhan sitä ollut kirjoituksia mediassa kun edes sairaskohtauksen saanutta ei auteta tai jos joku huutaa apua niin suljetaan nopeasti ovet ja ikkunat. Lähimmäisenrakkaus kukoistaa täällä.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
"vieras"
Missä kohtaa kirjoitin että pettäminen on positiivinen tai edes kannustettava asia? Kokeile ajatella asiaa loogisesti niin ehkä ymmärrät.

Otetaan tilanne jossa pettämistä esiintyy, ottamatta kantaa siihen onko se moraalisesti oikein vai ei. Kumpi on lasten kannalta parempi vaihtoehto; perheen rikkominen vai perheen rikkomatta jättäminen?
" Kids would rather be from a broken home than live in one."

Näin se mielestäni menee. Parisuhde jossa petetään ei ole hyvä ja terve parisuhde, eikä näin ollen saisi olla esimerkkinä lapsille, se ei ole lapsen etu.
 
[QUOTE="vieras";25170737]" Kids would rather be from a broken home than live in one."[/QUOTE]

Onko koti varmasti rikki ja kelvoton kasvuympäristö jos toinen vanhemmista ihastuu ja tekee jotain mistä kukaan ei koskaan saa tietää?

Uskallan väittää että ero on huomattavasti rankempi paikka eikä voi jäädä lapselta huomaamatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25170742:
Jos joku näkee vanhempien lyövän lastaan, niin kyllä sekin muille kuuluu. Vaikka ihmiset kai usein ajattelevat, että mitäpä tuokaan minulle kuuluu, kun ehjä perhe on kuitenkin se pääasia missä tahansa tilanteessa.
Ja aikuisten seksikäyttäytymiset kuuluu myös kaikille?
(Silloinkin kun siitä ei ole haittaa lapsille.)
 
"vieras"
Ei kuulu ventovieraiden pettämiset mulle.
Itse tein kamalan virheen kerran ja menin varatun ukon kans sänkyyn.
Mietin pitkään että käynkö tunnustamassa sen, mutta onneksi en käynyt.
Perhe jatkaa "onnellista" elämäänsä tai on ainakin kasassa.
Jos nainen joskus tulis multa suoraan asiasta kysymään niin sitten kertoisin.
 
Keijupölly
Ja aikuisten seksikäyttäytymiset kuuluu myös kaikille?
(Silloinkin kun siitä ei ole haittaa lapsille.)
Ei se ehkä kuulu, mutta mitä se joidenkin käräytysharrastuskaan kellekään kuuluu? Miksi se onkin yhtäkkiä vähemmän hyväksyttyä, kuin puolison selän takana vehtaaminen? Voittehan te muiden harrastuksia ihan rauhassa paheksua, mutta ei se sitä estä tai siihen vaikuta.
 
Ja aikuisten seksikäyttäytymiset kuuluu myös kaikille?
(Silloinkin kun siitä ei ole haittaa lapsille.)
Tottakai kuuluu. Asiahan on yksinkertaisissa mielissä juurikin niin yksinkertainen, että jos ei puutu aikuisten välisiin seksi- ja parisuhdeasioihin, niin ei myöskään soita apua jos joku saa sairaskohtauksen kadulla, tai tee mitään jos näkee aikuisen hakkaavan lasta.

Voi. Pyhä. Yksinkertaisuus. Sentään.
 
Tarkoitatko että lapset aistivat pettämisen ja ero on siksi parempi? Vai että ymmärtävät että ero oli tarpeellinen eikä perheen hajoaminen harmita yhtään?
Pitää miettiä ihan perimmäistä syytä siihen, mikä ajaa pettämiseen, jos puoliso ei sitä hyväksy.
Lapset vaistoaa vanhempiensa mielialat aika monesti, vaikka vanhemmat eivät sitä tajua.
Lapset ovat sopeutuvaisempia kuin aikuiset. Ero voi olla lapsenkin hyväksi ja lapsi voi sen hyväksyä osana muutosta. Lapsesta ei aina tarvitse tulla kieroon kasvanut, jos on eroperheestä.
 
Onko koti varmasti rikki ja kelvoton kasvuympäristö jos toinen vanhemmista ihastuu ja tekee jotain mistä kukaan ei koskaan saa tietää?

Uskallan väittää että ero on huomattavasti rankempi paikka eikä voi jäädä lapselta huomaamatta.
Tuolla sivustolla ei ole ihastumisen kanssa tekemistä. Sieltä lähdetään etsimään seksiä tai säpinää kun pitäisi yrittää tuoda elämään ja suhteeseen sisältöä muuten. On eri asia hakeutua tietoisesti tilanteisiin kuin luisua niihin muuten.
 
[QUOTE="vieras";25170801]Miten parisuhteessa petetään puolisoa niin ettei siitä varmuudella tule haittaa lapsille?
Mahdotonta.[/QUOTE]

Tässä käräytyshommassa on nyt kuitenki se, että ne miehet on jo lähteneet pettämisen tielle. Se että ei petä on jo poissuljettu vaihtoehto. Kumpi haittaa enemmän lapsia, se että asia paljastuu (tulee riitaa ja ero), vai se, että kotona menee suht hyvin kun ei toinen osapuoli tiedä? No, tosiasiassahan ei voi tietää mitkä ne kotiolot sielä on. Voi olla muutenki parempi erota, tai sitte ei.
 
Tuolla sivustolla ei ole ihastumisen kanssa tekemistä. Sieltä lähdetään etsimään seksiä tai säpinää kun pitäisi yrittää tuoda elämään ja suhteeseen sisältöä muuten. On eri asia hakeutua tietoisesti tilanteisiin kuin luisua niihin muuten.
Turhaa saivartelua; olkoon kyse sitten ihastumisesta tai puhtaasta seksinälän sammuttamisesta niin se ei välttämättä vaikuta lapsiin millään tavalla.

Ap:n toiminta vaikuttaa huomattavasti suuremmalla todennäköisyydellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Orion-
"vieras"
Itse en haluaisi ottaa vastuuta jonkun perheen rikkomisesta.
Ne jotka "harrastavat" käräyttämistä kuvittelevat ilmeisesti olevansa jotenkin yläpuolella.
Sitäpaitsi moni ei edes haluaisi tietää jos puoliso on pettänyt.
Että en tiedä kenelle ne luulee palveluksen tuolla käräyttämisellä tekevän.
Todennäköisesti saavat siitä vain itselleen jotain "kiksejä".
 
  • Tykkää
Reactions: Orion- ja Anatolia
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25170883:
Niinpä! Jos jonkun harrastus on käräyttää pettäjiä, niin mitä se kellekään kuuluu. Jokaisen oma elämä!
Ja tällä logiikalla myöskään se että joku pettää ei kuulu kellekään (ainakaan käräyttäjille).
 

Yhteistyössä