Vieläkö lukiossakin alusvaatteilla tarkastuksessa...

  • Viestiketjun aloittaja annalaura
  • Ensimmäinen viesti
ei meillä
Ei meillä enää lukiossa tarvinnut (olen vm. -84). Sai olla ihan tavallisissa vaatteissa tarkastuksen ajan ja nostaa vähän paitaa kun kuunneltiin sydäntä jne. Riippunee tietty lukiosta/terkkaristakin.
 
just joo
En tiedä tuosta mutta kyllähän lukiossa yleensä ainakin gynellä käydään tai kouluterkkari suorittaa gynekologiset tutkimukset..
No ei meillä ainakaan ollut mitään gynejuttuja lukiossa =O Itse tosin kävin lukion tokalla e-pillerit hommaamassa ehkäisyneuvolan kautta, mutta ne joilla ei ollut tarvetta, ei todellakaan lukiossa gynellä käyneet. Ei mitenkään ollut yhteydessä lukioon tuo ehkäisyneuvola, vaan ihan tk:n kautta soittelin sinne aikaa.

t. se -84
 
Suza
Kyllä, lukiossa piti riisuutua lääkärintarkastuksessa rintsikoille ja pikkuhousuille. Lääkäri tarkisti ryhdin, mikä kuuluu siihen normaaliin protokollaan, ja se sitä ei voi tehdä kunnolla vaatteet päällä.
 
"vieras"
Lukiossa ei ollut gynejuttua. En muistaakseni myöskään ollut alusvaatteisillani terkkarilla. Eipä siel muistaakseni muuta tehty kuin et punnittiin, mitattiin, otettiin verikoe ja verenpaine ja vastattiin kyselyyn.
 
Lukiossa ja myöskään peruskoulussa ei tarvinu olla alusvaatteisillaan terveystarkastuksessa. Ainoastaan yhen kerran muistan, kun oli lääkärintarkastus, et piti ottaa yläosa paljaaksi, tarkasti kai ryhdin ja oisko voinu tissien kasvuaki vilkasta... Muuten oon saanu olla ihan vaatteet päällä.
 
no huh
Siis missä ihmeessä olette koulunne oikein käyneet! Meillä se oli joka kerta sama juttu. Alusvaatteisilleen ja tarkastus käyntiin.
Mietis minkäikäsiä lukiolaiset on. Ihan sama ku sä menisit lääkärintarkastukseen aikuisiällä ja sun käskettäs riisuu alusvaatteisilleen.
Ei taitaia onnata. Kyllä pitää olla joku todellinen syy, että pitäis riisuu ittensä.
 
"vieras"
Meillä kans piti olla alusvaatteisillaan kun lääkäri tarkisti ryhdin. Ei nyt varsinaisesti huisin hauskaa, mutta ei sentään alasti tarvinnu olla. Ja olis lukiossa 98-01
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22400895]Lukiossa ei ollut gynejuttua. En muistaakseni myöskään ollut alusvaatteisillani terkkarilla. Eipä siel muistaakseni muuta tehty kuin et punnittiin, mitattiin, otettiin verikoe ja verenpaine ja vastattiin kyselyyn.[/QUOTE]

Niin ja tosiaan rokotuksen sain käsivarteen.
 
Suza
Mietis minkäikäsiä lukiolaiset on. Ihan sama ku sä menisit lääkärintarkastukseen aikuisiällä ja sun käskettäs riisuu alusvaatteisilleen.
Ei taitaia onnata. Kyllä pitää olla joku todellinen syy, että pitäis riisuu ittensä.
Minulla on siitä ihan omakohtaista kokemusta noin kolmen vuoden takaa. Ihmettelen sitä vain siksi, koska minä luulin sen olevan ihan yleinen käytäntö enkä pitänyt sitä mitenkään epätavallisena tai kummallisena. Minun kohdalla onnaa ihan hyvin.
 
"niin"
Salli mun nauraa. Hahah. Ei todellakaan mikään kouluterkkari hoida gynekologisia tarkastuksia, idiottiko olet?
Naura pois mutta ainakin ammattikoulussa näin on, lukiosta ei ole varmuutta mutta ajattelin että tuskimpa se niin paljoa voi ammattikoulujen käytännöistä poiketa,näköjään sitten voi.
Ja juu, ei ammattikoulussakaan se terkkari yleensä ilman mitään syytä tutkimuksia suorita vaan jos haluaa esimerkiksi e-pillerit,otetaan papa jne.
 

Yhteistyössä