Viikon matka Iso-Britanniaan pelkillä käsimatkatavaroilla?

  • Viestiketjun aloittaja Lomalle
  • Ensimmäinen viesti
Lomalle
Onko joku ylipäätään mihin tahansa mennyt viikoksi lomalle pelkillä käsimatkatavaroilla? No moni mies on varmasti mennyt. :D Toki riippuu kohteesta ja säästä mitä tarvitsee mukaan.

Ollaan suunniteltu miehen kanssa matkaa Lontooseen/Liverpooliin. Ensin Lontoossa muutama yö ja sitten Liverpooliin katsomaan jalkapalloa ja siellä muutama yö. Ajankohta helmi-maaliskuun vaihde.

Aloin tutkia lentoja ja sitä paljonko maksaa matkalaukun kirjaaminen. Joillakin lentoyhtiöillä jopa 60-70€! Viimeksi kun mentiin Air Balticilla niin maksoi yksi laukku edestakaisin n.70€. Sen takia aloin miettiä, että onnistuisiko pärjätä pelkillä käsimatkatavaroilla. Niiden paino saa Air Balticilla olla 8kg.

Kun päälle yhdet vaatteet mukaan lukien takki joka tietysti on painavampi kuin esim. t-paita. Tarkkaan miettisi vaatteet mitä tarvitsee. Jalassa yhdet housut ja toiset varalle. Jalkaan hyvät kengät jotka pitää kosteutta, toiset ehkä varalle. Tietyt paidat ja neuleet mukaan. Alushousuja ja sukkia. Shampoo yms. pieniin purkkeihin. Lääkkeet, dödö, kasvorasva, ripsari, bb-voide, pieni lakkapullo. Noilla pärjään kyllä. Mies tarvitsee vielä vähemmän. Vaatteet käärisi rullalle, sukkia yms. pieniä juttuja kenkiin ja kaikkiin mahdollisiin rakoihin laukussa.

Hhmmm, kuinkas sateenvarjo? Saako sellaista viedä matkustamoon laukun sisällä?

Tuliaisille ei vain paljon ole varaa laukun painon huomioon ottaen. :D
 
vier ailija
Sateenvarjoja voit ihan varmasti ostaa Lontoostakin. :) Sama hinta suurin piirtein kuin Suomessa.

Ota sappisaippua mukaan, sillä voit pestä vaatteita, jos on tarvis. Et tarvitse niin montaa vaatekertaa mukaan.

Päälle vaan ylimääräinen villatakki tai jakku, sen voi sitten riisua lentokoneessa. Olen todella paljon reissannut Euroopassa vain käsimatkatavarat mukana.
 
Lomalle
Sateenvarjoja voit ihan varmasti ostaa Lontoostakin. :) Sama hinta suurin piirtein kuin Suomessa.

Ota sappisaippua mukaan, sillä voit pestä vaatteita, jos on tarvis. Et tarvitse niin montaa vaatekertaa mukaan.

Päälle vaan ylimääräinen villatakki tai jakku, sen voi sitten riisua lentokoneessa. Olen todella paljon reissannut Euroopassa vain käsimatkatavarat mukana.
Totta kai sateenvarjoja voi ostaa Lontoostakin, onhan niitä joka paikassa myynnissä. Tuntuu vain hölmöltä ostaa sieltä varjot kun kotonakin olisi useampi ja sitten ne varjot jättää sinne kun lähtee takaisin Suomeen. Rahanhaaskausta. :D No toki tehdään noin jos ei kerran saa matkustamoon viedä sateenvarjoja.

Pesuloitakin toki löytyy, että saa vaatteita puhtaaksi. Eikä mulle ainakaan ole ongelma pitää samaa paitaa parina kolmena päivänä. En mä normaalistikaan vaihda paitaa joka päivä jos ei se ole sotkeentunut.

Pienemmät laukut olisi siinäkin mielessä kätevät, että niiden kanssa on helpompi mennä junaan. Menemme siis junalla Liverpooliin.
 
Lomalle
Mikä lentoyhtiö?

Eri lentoyhtiöillä on eri strategia, toiset eivät ole niin tarkkoja tuon 8 kg:n kanssa. Joskus ei punnita ollenkaan. :)
Kyllä se on varmaan Air Baltic millä lennetään.

Kuinka muuten jos tekee netissä lähtöselvityksen niin riittääkö portilla ne itse tulostetut laput vai pitääkö hakea tiskiltä ne valkoiset kapeat boardingpassit? Sori, kyselen tyhmiä, mutta kun aina ollaan ennen kirjattu matkatavaraa niin on ollut pakko mennä tiskille. Vai onko tuokin kiinni lentoyhtiöstä?

Pitää katsoa mitä tietoja löytyy tuon lentoyhtiön sivuilta.
 
En lähtis pelkillä käsimatkatavaroilla viikon reissuun. Kyllä se sen yhden matkalaukun vaatii vähintään kahdelle henkilölle.

Matkapörssillä on joku diili Norwegianin kanssa jolloin lentoihin sisältyy matkalaukut.
 
Lomalle
En lähtis pelkillä käsimatkatavaroilla viikon reissuun. Kyllä se sen yhden matkalaukun vaatii vähintään kahdelle henkilölle.

Matkapörssillä on joku diili Norwegianin kanssa jolloin lentoihin sisältyy matkalaukut.
Katsoin suoraan Norwegianin sivuilta niin liput olisivat vähän halvemmat kuin Air Balticilla, mutta hintaan sisältyisi matkalaukut.
 
Olen useinkin reissannut viikon tai kaksi pelkillä käsimatkatavaroilla. Kahdestakin syystä.
Aikanaan kun pomo meni Lontooseen niin ruumassa oleva matkalaukkunsa meni Roomaan.
Ja toinen on se, että pienen lentolaukun kanssa selviää lentokentältä ulos tarttematta mennä hihnalle odottelemaan laukkujaan.

Viikon reissua varten on ihan turha raahata vaatekaapin sisältöä mukaansa. Kalsareita, sukkia ja aluspaitoja saa taatusti paikan päältä. Ja yleensä siihen hintaan, että niitä ei sit pyykkinä kannata raahata edes takaisin.

Shampoot, hammastahnat, dödöt tms kans paikan päältä. Ja niissä sama juttu. Ei hirveesti kande jäädä ikävöimään viikon vajaata hammastahnaputkiloa tai käytettyä hammasharjaa.

Joka lääkkeitä tarttee niin ne sit mukaan, mutta aina alkuperäispakkauksessa. Ja reseptit niihin mukaan myös.
Ja mitään asperiinia tai ehdottomanvälttämätöntä monimultivitamiini- ihmepilleriä ei myöskään kande laukkuun pakata.

Ulkomaille ei kukaan raahaa mukanaan laatikollista kaljaa peläten, että se loppuu eikä sitä paikan päällä saa.

Sen sijaan monet murehtii, että miten pakata mukaan kymmenen paria käytettyjä kalsareita, vajaa hammastahnatuubi ja kylpytakki. Ja paluussa ihmettelevät minne työntää taxfree- ostokset.

Mulla oli menomatkoilla lentolaukku täynnä tavaranäytteitä, jotka jäi paikan päälle. Paluumatkalla samassa laukussa sit oli tilaa vaimon ja lasten tuliaisille ja parille konjakkipullolle.

Kukaan koskaan työkseen matkustanut ei roudaa mukanaan käytettyjä kalsareita tai vajaita hammastahnatuubeja.
Ei lomalaisenkaan tartte tehdä niin.
 
Lomalle
Aikanaan kun pomo meni Lontooseen niin ruumassa oleva matkalaukkunsa meni Roomaan.
Ja toinen on se, että pienen lentolaukun kanssa selviää lentokentältä ulos tarttematta mennä hihnalle odottelemaan laukkujaan.

Kalsareita, sukkia ja aluspaitoja saa taatusti paikan päältä.

Shampoot, hammastahnat, dödöt tms kans paikan päältä.

Joka lääkkeitä tarttee niin ne sit mukaan, mutta aina alkuperäispakkauksessa. Ja reseptit niihin mukaan myös. Ja mitään asperiinia
Tuo kyllä on pelkän käsimatkatavaran kanssa, että ei tarvitse pelätä, että matkalaukku on jossakin toisessa maassa. Eikä tarvitse odotella laukkuja siellä hihnalla.

Mä en halua tuhlata aikaa ja rahaa siihen, että löydän mukavia alusvaatteita paikan päällä vaan vien ne kyllä mennessäni ja tuon ne takaisin. Ei ne nyt niin paljon tilaa vie. Mä en ala ylipainoisena ihmisenä arvuuttelemaan, että mistä löydän sopivia alushousuja. Ja mun mielestä ihan ajantuhlausta, mä haluan kulkea ympäriinsä enkä ostella ensimmäisenä sukkia, alushousuja, shampoota yms.

Ei vie paljon tilaa pieni 100ml pullo jossa shampoo. Dödö ei vie paljon tilaa. Ja kun mä haluan/tarvitsen tietyt tuotteet niin vien mielelläni omat. Hammastahnasta on meillä minituubeja jotka jätetään sinne.

Särkylääkkeet viedään mukana koska ne ovat reseptillä.

Ja kuka hitto tässä on mistään kaljalavoista ja kylpytakeista puhunut? En mä ainakaan enkä ole sellaisia koskaan mukanani kuljettanut. Enkä myöskään pyyhettä koska sehän on hotellihuoneessa.
 
vierailijaz
Huoh. Voihan sinne mennä vaikka loppuelämäksi ilman että ottaa mukaansa yhtään mitään. Ihmisillä on erilaisia tarpeita ja tottumuksia. Joku taas "tarvitsee" mukaansa kontillisen tavaroita.

Voi ristuksen perkele, että on vaikeaa joidenkin elämä, kun kaikki pitäisi saada halvalla tai mielellään ilmaiseksi ja sitten kun elämä menee köyhäilyn takia hieman hankalammaksi, niin itse ei osata ajatella ja soveltaa ollenkaan. Oikein ahistaa ja suututtaa tuollaiset yhteiskunnassamme pörräävät ihmiset, nämä ovat varmasti niitä jotka koneeseen noustessa aina tukkivat käytävät kun yrittävät ähisten pungertaa täyteen sullottuja käsimatkatavaralaukkujaan ja kaiken maailman perkeleen nyssäköitään matkustamon tavarahyllyille.
 
Lomalle
Huoh. Voihan sinne mennä vaikka loppuelämäksi ilman että ottaa mukaansa yhtään mitään. Ihmisillä on erilaisia tarpeita ja tottumuksia. Joku taas "tarvitsee" mukaansa kontillisen tavaroita.

Voi ristuksen perkele, että on vaikeaa joidenkin elämä, kun kaikki pitäisi saada halvalla tai mielellään ilmaiseksi ja sitten kun elämä menee köyhäilyn takia hieman hankalammaksi, niin itse ei osata ajatella ja soveltaa ollenkaan. Oikein ahistaa ja suututtaa tuollaiset yhteiskunnassamme pörräävät ihmiset, nämä ovat varmasti niitä jotka koneeseen noustessa aina tukkivat käytävät kun yrittävät ähisten pungertaa täyteen sullottuja käsimatkatavaralaukkujaan ja kaiken maailman perkeleen nyssäköitään matkustamon tavarahyllyille.
Onpa sulla vaikeaa. :ROFLMAO::rolleyes: Olet kyllä melkoisen huvittava tapaus. Aikamoisia päätelmiä teit musta tämän aloituksen perusteella vaikka et tiedä musta oikeasti mitään oleellista. Ehkä sun kannattaisi lähteä kodin ulkopuolelle niin ei tarvitse istua päivät pitkät tietokoneella ahdistumassa niistä kuvitelluista ihmisluonteista. :whistle:
 
vierailijat
Puet vaan ne kaikki vaatteet päälle. Monta kerrosta paitoja, sukkia, pikkuhousuja ja takkeja pälle kun lähtee. Taskut täyteen tavaraa. Vähän voi tulla kuuma, mutta mitäpä pihi mamma ei tekisi kun sillä säästää pari euroa.
 
Lomalle
Puet vaan ne kaikki vaatteet päälle. Monta kerrosta paitoja, sukkia, pikkuhousuja ja takkeja pälle kun lähtee. Taskut täyteen tavaraa. Vähän voi tulla kuuma, mutta mitäpä pihi mamma ei tekisi kun sillä säästää pari euroa.
Miksi pitää vastata noin typerästi? Oletko tosiaan niin tyhmä, että luulet kaikkien matkustavan aina niin, että on kirjattua matkatavaraa? Hei haloo. Säälittäviä tuollaiset "hauskat" vastaukset joissa vittuillaan aloittajalle ja pidetään tätä tyhmänä. Jos tämä aloitus ärsyttää noin paljon, niin miksi sitten pitää lukea tätä ketjua? Mene muualle märisemään. Sekä varaa itsellesi loma niin ei vituta noin paljon toisten lomat.

Mä sain tarpeekseni tästä ketjusta joten moikka. Siirryn nyt varaamaan lentoja ja hotelleja.
 
vierailijadd
Ensin kysyy ja sitten hermostuu kun vastataan. Ap taitaa olla varsinainen pihi hiekkapillu! :ROFLMAO:
Onpa jälleen kerran todella typerää porukkaa liikkeellä. Ap aloitti täysin asiallisen keskustelun ja vastaili asiallisesti siihen asti kunnes kusipäät ilmaantui paikalle. Sun ja kahden edellisen vittuilijan vastaukset kun ovat kaukana asiallisista ja hyödyllisistä vastauksista.

Köyhiä palstaämmiä vituttaa kun pitää olla vain kotona katsomassa kiljuvia räkänokkaisia kakaroitaan ja kaljaa kittaavaa kaljamahaista miestä joka kaljoissaan uskaltaa pyytää seksiä tursakkeelta jota vaimoksikin jotkut kutsuu.

Siinä teille teidän tasoista tekstiä niin ehkä ymmärrätte.

Ap:lle sen verran, että kyllä onnistuu viikon matka pelkillä käsimatkatavaroilla.
 
vieraili ja
"Kuinka muuten jos tekee netissä lähtöselvityksen niin riittääkö portilla ne itse tulostetut laput vai pitääkö hakea tiskiltä ne valkoiset kapeat boardingpassit?"

Itse tulostetut riittää tai sitten olen tulostanut itsepalveluautomaatista lentokentältä. Se "koodikuvio" on oltava sitten kokonaan, jos olet itse tulostanut. Mutta tosiaan, jos on pelkästään käsimatkatava ja naisilla käsilaukku, niin ei tarvitse mennä tiskille jonottelemaan. Mutta tsekkaa, jos on esim. lasten lomaviikko tms. kun olette menossa. Lentokenttä voi silloin olla pullollaan matkalaisia. Ja kaikki kestää .. kestää ...
 

Yhteistyössä