Vinkkejä lastenhuoneen sisustukseen!!!!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nyt oikeasti tarviin vinkkejä lastenhuoneen sisustukseen! Mää en oo luonteeltani yhtään järjeställinen ihminen ja meillä on lastenhuone koko ajan kaaoksessa! Varmasti auttaisi jos osaisi laittaa ne lelut silleen että lasten olis niitä helppo itse kerätä ja löytää paikat, mutta ku en oikeasti tiiä mistä aloittaisin!
On siellä sellaiset lelukorit kaikelle, mutta huone on pieni ja leluja varmasti liikaa.
Nyt te siistit ja järjestelmälliset ihmiset ja äidit!!! Kertokaa mulle pliis ne salaiset taitonne ja vinkkinne? Miten saada lelut järjestykseen ja pysymään ja siten että lasten on helppo niitä ite kerätä? Olen todella kiitollinen jos kerrotte, vaikka ihan askel kerrallaan miten etenisin!
 
vierailija
Nyt oikeasti tarviin vinkkejä lastenhuoneen sisustukseen! Mää en oo luonteeltani yhtään järjeställinen ihminen ja meillä on lastenhuone koko ajan kaaoksessa! Varmasti auttaisi jos osaisi laittaa ne lelut silleen että lasten olis niitä helppo itse kerätä ja löytää paikat, mutta ku en oikeasti tiiä mistä aloittaisin!
On siellä sellaiset lelukorit kaikelle, mutta huone on pieni ja leluja varmasti liikaa.
Nyt te siistit ja järjestelmälliset ihmiset ja äidit!!! Kertokaa mulle pliis ne salaiset taitonne ja vinkkinne? Miten saada lelut järjestykseen ja pysymään ja siten että lasten on helppo niitä ite kerätä? Olen todella kiitollinen jos kerrotte, vaikka ihan askel kerrallaan miten etenisin!
Ihan ensimmäisenä kävisin koko huoneen läpi ja vinttaisin mäkeen kaikki rikkinäiset/parittomat jne. lelut, epämääräiset "johonkin leluun kuuluvat" partikkelit ja ne millä kukaan ei enää leiki.
Osan leluista laittaisin pahvilaatikkoon tai muovipussiin ja johonkin yläkaappiin - jonkin ajan, vaikka kuukauden päästä, niitä voi ottaa sieltä käyttöön ja laittaa vastaavasti jotain muuta lelua käytöstä kaappiin. Kaikkien ei tarvitse olla esillä ja käytössä kokoajan, lapsilla kun tuppaa tiettyinä aikoina muutenkin olemaan ne suosikit millä leikkii. Tällä tavalla ne käytöstä hetkeksi poistetut lelutkin tuntuu lapsista ihan uusilta, kun ne taas ottaa esille.
Lelukoreihin piirtäisin tai tulostaisin kuvat, joista pienikin lapsi osaa päätellä mitä kaikkea ne sisältää. Esim. legopalikat, autot, barbiet jne. Jo pienille lapsille voi opettaa, että lelut laitetaan takaisin paikoilleen ennen uuden leikin aloittamista.
Lipasto on omasta mielestäni kätevin, näyttää aina siistiltä vaikka lipastojen sisällä vallitseekin kaaos.
Kirjat, lehdet, dvd:t kirjahyllyihin. Ylipäänsä kaikille tavaroille joku oma paikkansa ja sitten opettaa lapsille mihin mikäkin laitetaan. Lapset kannattaa ottaa mukaan suunnitteluun, heidän huoneensahan se on. Jos lapset saa päättää mitkä lelut on missäkin korissa, niin ne helpommin ehkä päätyykin sinne. :)
 

Yhteistyössä