Vitamiineista tietoa minulle! Suosituksia?

  • Viestiketjun aloittaja u u u u
  • Ensimmäinen viesti
u u u u
Hei!

Auttakaa tolloa mäessä! Olen laihduttanut muutaman kk aikana takaisin entisiin mittoihini (kuin ennen raskauksia).Painoa on pudonnut 10kg, eli nyt paino 59kg ja pituus n.168cm.

Olen ollut syövinäni terveellisesti, mutta tajuan että ehkä se ei ole ollut sitä... Päivittäiset kalorit ovat varmaan jääneet liian vähiin (siis sen terveellisen ruuan osalta), koska painoa olisi pudonnut paljon enemmänkin ilman viikottaisia n. 2 herkkupäivää, jolloin energiaa tulee kaikesta makeasta.

Olen syönyt munanvalkuaisia, mutten keltuaisia (saisi kai a-vit.). Leivälle laitan kasvirasvalevitettä , mutta sitä menee vähän niinkuin leipääkin (syön kaurapuuroa ison satsin aamulla). Salaatinkastiketta laitan mieluummin liikaa kuin liian vähän. Kalaa menee liian vähän, yleensä kanaa. Kasviksia, salaattia suosin. Rahkaa päivittäin n 2dl ja n. 3 viipaletta juustoa. Maitoa ehkä lasillinen.

Nyt olen havahtunut siihen että ihoni on kuiva ja silmäni myös. Mikään määrä kosteusvoidetta ja silmätippoja ei riitä... Voisiko olla A-vitamiinin ja rasvahappojen puutteesta ainakin osittain. Mitä muuta?

Minua jäi vaivaamaan kun kuulin lääkärin valistavan yhtä asiakasta siitä että hän käyttää huonolaatuisia lisävitamiineja esim. multitabs ym. jotka eivät kuulemma imeydy juurikaan eikä niistä ole hyötyä. Suositteli asiakkaalle jotakin "oikeita" vitamiineja mutta en muista mitä suositteli... Minäkin olen käyttänyt tuollaisia "huonoja vitamiineja" eikä siinäkään ole ollut A-vitamiinia. MITKÄ SITTEN OVAT NIITÄ PAREMPIA VITAMIINEJA ja MISTÄ NIITÄ SAA,apteekista, luontaistuotekaupasta???

Kiitos jos joku jaksaa auttaa!
 

Yhteistyössä