Voi hitto!! Lapset oppineet isältään NIRSOILUN!!!!

  • Viestiketjun aloittaja vierailijauhju
  • Ensimmäinen viesti
vierailijauhju
Siis todella raivostuttavaa! Nyt tajusin oikein kunnolla, että lapseni 10- ja 12-v ovat oppineet kasvin myötä isältään todella ärsyttävän nirsoilun. Olemme siis heidän isänsä kanssa eronneet jo pari vuotta sitten ja sen miehen nyrpistelystä olen päässyt sitä kautta eroon. Mutta nyt on nyrpistelijöinä joka toinen viikko kaksi lasta.

Exän kanssa oli koko yhdessäolon ajan, 16 vuotta sitä, että aina sai pelätä kelpaako ruoka. Onko se tehty tarpeeksi hyvin eli juuri siten, kun hän haluaa. Jos oli kypsennetty liikaa/liian vähän/oli jotain uusia makuja tai mausteita, ei se kelvannut vaan ruualla sitten hän nyrpisteli ja narisi koko hemmetin ruuan ajan. Pahimmassa tapauksessa, eli vaikka jos ruskeaan kastikkeeseen oli tullut pieniä "kökköjä", viskasi hän töistä tullessaan kastikkeena menemään ja alkoi huokaillen tekemään itse uutta. Ja tosiaan mausteita, sipulia tms ei saanut käyttää.

Ja ny mulla on kaksi lasta, jotka käyttäytyy aivan samalla tavalla. Äsken ruualla raivostuin nyrpistelyyn ja Passitin raivoten molemmat pois pöydästä. Ny jälkeenpäin vasta käsitin, että reaktioni johtui vain tuosta historiasta. En missään nimessä olisi halunnut, että lapseni eivät osaa käyttäytyä ruokapöydässä ja pahimmassa tapauksessa varmaan ravintoloissakin kohta närppivät sormilla annosksestaan kaikki "pahanmakuiset" asiat pois kuten isänsä. Voi kettu.
 
vierailija
Jos lapset ovat koko lapsuutensa joutuneet syömään ruokaa, jossa ei ole sipulia eikä mausteita, niin nopeaa muutosta ei voi odottaa. Mutta ei tuo toivoton tilanne ole. Meillä kotona ei ollut lainkaan ketsuppia eikä sinappia. Opin syömään niitä vasta yläkouluikäisenä. Joten eiköhän sinunkin lapsesi opi, ellei vika ole geeneissä.
 
vierailija426
Niin. Ainahan ne huonot tavat opitaan siltä toiselta vanhemmalta...
Taidat olla vähän yksinkertainen ihminen. Jos lasten isä on nirso, niin tietenkin se on siltä isältä opittua. Eihän ap puhunut mitään siitä onko hän antanut huonoa esimerkkiä jossakin muussa asiassa.

Toivon mukaan sulla ei ole lapsia koska tuollaisia "älynlahjoja" ei ole suotavaa jakaa eteenpäin.
 

Yhteistyössä