Voiko 6kk oikeesti laihtua 30kg?

  • Viestiketjun aloittaja SofiaEnsimmäinen
  • Ensimmäinen viesti
SofiaEnsimmäinen
Kaveri on nyt ihan innoissaan laihduttamisesta ja ei siinä mitään, kivat hänelle mut hänen tavoitteensa on -30kg/6kk. Onko se oikeesti realistista?

Hän perusti oikein bloginkin "Taisteluni normaalipainoiseksi" tai jtn ja on lähes pakkomielteisen innoissaan ja mua pelottaa et joutuu vielä julkisesti naurunalaiseks tolla hömpötyksellään. Mitähän täs tekis, kun ei tiiä miten masentuu jos tai kun epäonnistuu :/
 
tosi on
Voi oikeasti. Mä laihduin parissa kuukaudessa 26 kiloa, ja vain ihan sillä, että tarpeeksi surua, niin ei pystynyt syömään kirsikkatomaatteja kummempaa.. Osa kiloista on tullut takaisin kyllä, mutta sillä parin kuukauden "menetelmällä" olen edelleen n.20 kiloa laihempi vielä 4:n vuoden jälkeenkin. Enkä ollut mitenkään sairaalloisen ylipainoinen alkujaankaan. Nyt painan n.64 kg ja pituutta 170 cm. Tsemppaa vain kaveria, ei se sulta ole pois.
 
vierailija...
No miks ei? Sehän on 'vain' 5kg/vk. Todella kova työtähän se vasti, sekä henkisesti että fyysisesti, mutta lopputulos sitten palkita!:) Ja blogistaan, hän ehkä hakea tukea.
Onhan kaikkis noissa telkkariohjelmissa ihmiset ovat laihtunet paljon enemmänkin viikkotasolla. Todella paljon vaikuta alkumitat.
 
vierailija...
No miks ei? Sehän on 'vain' 5kg/ Kk. Todella kova työtähän se vasti, sekä henkisesti että fyysisesti, mutta lopputulos sitten palkita!:) Ja blogistaan, hän ehkä hakea tukea.
Onhan kaikkis noissa telkkariohjelmissa ihmiset ovat laihtunet paljon enemmänkin viikkotasolla. Todella paljon vaikuta alkumitat.
 
vierailijaxyz
Kyllä voi. Minä laihduin kahdessa kuukaudessa 20 kiloa, koska rahat loppuivat, ja pystyin käyttämään ruokaan vain 2 euroa päivässä. (Köyhä ei voi olla lihava.)

Kaikki kilot tulivat takaisin kun menin työpaikkaan, jossa joka päivä käytiin syömässä itsensä ähkyyn lounasseteleillä, ja nyt olen päättänyt, etten enää ikinä ota lounasseteleitä mistään työpaikasta.
 
Että ihmiset on tyhmiä...
Ei missään nimessä. Puolivuotias painaa normaalisti alle 10 kiloa. Vaikka ylipainoa olisi reilustikkin, niin ei vauvaa saa laihdutuskuurille laittaa. Kannattaa ottaa asia rohkeasti esille neuvolassa ja varata aika lääkärille!
Näkee et toisilla ei pyöri päässä kuin vauvat...

Mut aiheeseen, en usko et voi laihtua noin paljoo....
 
onnistunut
Voi laihtua, hyvinkin. MUTTA se sisältää suuren riskin. Siinä ajassa laihdutettaessa laihdutusmetodit ovat todella rajut, eikä sinä aikana voi opetella terveellisempiä tottumuksia. Ja kun paino on pudotettu, on erittäin epätodennäköistä, että voimavaroja ja motivaatiota olisi enää alkaa uuden elämäntavan omaksumiseen eli tuloksena olisi aika pomminvarmasti lihominen takaisin. Ikävä kyllä. Ne tärkeimmät opittavat asiat kun olisi oikeanlaisen ruokavalion oppimisen lisäksi nälän tunteen tunnistaminen ja sen mukaan syöminen, riittävä syöminen, ettei tule nälkävelkaa ja sen seurauksena liikaa syömistä. Nuo kaikki vain menevät väärään suuntaan tiukassa laihduttamisessa. Lisäksi tiukka herkkulakko yleensä lisää mielitekoa niitä kohtaan sen sijaan että opettaisi kohtuullisuutta. Eli en suosittele, jos haluat pysyvää tulosta.
 
plösöläski
Hän syö liian vähän. Vääriä ruokia. Liikaa hedelmiä, liian vähän marjoja. Vettä aivan liian vähän. Hiilareiden ja proteiinin suhde pielessä. Itsekin olen samaa kokeillut, eikä toiminut. Alle viikon jaksaa olla herkkulakossa ja syödä salaattia. Lopulta herkkuhimo voittaa, kun on koko ajan nälkä vääränlaisen ruoan takia. Hänen pitäisi saada kunnon ohjeet ravitsemusterapeutilta tms tai liittyä johonkin dieettipalveluun kuten keventäjät tai superdieettti. Saisi kunnon ohjeet ja lisää motivaatiota,kun tuloksia tulee.
 
äimänkäkenä
siis tsemppiä tavoitteen saavuttamiseen. mutta pelkän ruokavalion muutoksella ei kilot tossa ajassa lähde.kyllä siinä pitää raahata ittensä vaikka aamulenkille ja myös iltalenkille.syödä pitää toki, mutta ei jäätelöä :/ olis ottanu vaikka jotain hedelmää sen sijaan. mutta hän on vasta alussa, ja toivottavasti jaksaa pyrkiä tavoitteensa.
joskushan saa herkutella, mutta seki terveemmällä tavalla.
ja se vaikka pyrkiikin terveellisesti syömään, niin kohtuus siinäkin. esim 200grammaa j-lihaa kuulostaa paljolta noin kerralla vedetyksi.en itse jaksaisi moista määrää syödä kerralla.
patukat yms kannattaa jättää ihan syömättä.
 
Ben.
Lapsenraiskaaja Jyrki Kataisen kuolema

Maanpetturi Jyrki Katainen yritti raiskata pikkulapsen. Lapsen isä näki tapahtuman ja hakkasi jätekasan kuoliaaksi. Paikalle saapunut miesryhmä vei saastaisen raadon läheiselle sorakuopalle, jossa se poltettiin puunrunkojen päällä. Tämän iloisen tapahtuman johdosta paikallinen ympäristönsuojeluyhdistys maksoi kaikille ongelmajätteen hävittämiseen osallistuneille 5 000 euron palkkion.


Terveisin Ben Zyskowicz
ben.zyskowicz@eduskunta.fi
 
Syödä pitää
Noin suurella aloituspainolla(145kg) on mahdollista (jos siis blogi on ystäväsi).
Hyvä painonpudotus tähti on 1/2-1kg viikossa ja alussa paino putoaa reippaasti tuon yli kun kuona-aineet ja nesteet lähtee liikkeelle.
Tärkein tekijä laihdutuksessa on ruokavalio, liikunta tukee terveellistä elämäntapaa ja virkistää mieltä (ei tule depressiosta niin herkästi joihin mielellään vetää sen levyn suklaata). Alkuun liikunta voi olla vaikeaa, sitä voi laihdutuksessa edetessä lisätä kun energia lisääntyy.
Mutta laihduttaessa tulee syödä HYVIN, laihdutuksessa tavoite lienee loppuelämän terveelliset elintavat, kukaan ei elä loppuelämänsä kitudieetillä ja elämä onkin aivan liian lyhyt itsensä rääkkäämiseen.
Paljon proteiinia, paljon kasviksia ja pehmeitä rasvoja, marjoja ja vettä. Kohtuullisesti täysjyväviljaa muutaman ruisleivän tai aamupuuron muodossa. Hiilihydraatit kannattaa pitää suhteen alhaisena 50-100g paikkeilla, riippuen liikunnan määrästä. Suurin osaa hiilihydraateista olisi hyvä saada kasviksista.
Proteiinissa kannattaa suosia maitotuotteita, kalaa ja kanaa.
Ruokaa ei kannata leikata liian minimiin heti alussa, muuten tulee repsahduksia helpommin. Sitä mukaa kun paino laskee ja näin ollen energian tarve vähenee niin ruokaa vähennetään.
Kerran kaksi viikossa voi pitää halutessaan ns.nestepaastoja, pirteilöä maitorahkasta ja tuoreista marjoista ja ananasmehusta ja paljon vettä. Suolaista jos kaipaa niin paseeratusta tomaatista, suolasta ja öljystä ja mausteista saa hyvän lämpimän keiton.
Paljon vettä juovan on syytä muistaa pitää suolatasapainosta huolta.

Näillä ohjeilla itse aikanani laihdutin liki 40kg kahdeksassa kuukaudessa.
 
On realistista
Kaveri on nyt ihan innoissaan laihduttamisesta ja ei siinä mitään, kivat hänelle mut hänen tavoitteensa on -30kg/6kk. Onko se oikeesti realistista?

Hän perusti oikein bloginkin "Taisteluni normaalipainoiseksi" tai jtn ja on lähes pakkomielteisen innoissaan ja mua pelottaa et joutuu vielä julkisesti naurunalaiseks tolla hömpötyksellään. Mitähän täs tekis, kun ei tiiä miten masentuu jos tai kun epäonnistuu :/
Mitä läskimpi, sitä enemmän painoa tippuu nopeasti.

Ei tuo 30 kg pois 6 kuukaudessa ole lainkaan mahdotonta vaikka tavoite on normaalipaino. Pitää olla vain todella fiksu ja monipuolinen ruokavalio. Itse tiputin aikonani ylimääräiset 25 kiloa 3 kuukaudessa ja pääsin taas hoikkaan ihannepainooni. Lihaskuntoa kannattaa aktiivisesti parantaa, koska lihakset muotoilevat vartalosta kauniin.
 
random guest
Hyvä keino estää jumeja painonpudotuksessa on pitää ns. elimistön herättelypäiviä,
pitää päiviä jolloin tulee syötyä yli tarpeidensa.
Laihduttaessa kroppa yrittää jossain vaiheessa pitää kiloista kiinni kynsin hampain, satunnaiset mässäilypäivät antaa laihdutuksessa taas vauhtia.
 

Yhteistyössä