Voiko entiselle opettajalle laittaa viestiä fb:ssä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Koskien väärin arvioitua arvosanaa, joka kyllä korjattiin toisen opettajan aloitettua työssä. Silti tämä opettaja antoi 4 kertaa väärän numeron ja huomasin hänen olevan facebookissa, mitä mieltä voiko laittaa viestiä?
 
vierailija
No ei todellakaan. Mitä sille edes sanoisit? Jos on pakko ottaa yhteyttä, niin yhteys työnumeroon tai työsähköpostiosoitteeseen tai työosoitteeseen, tai jos ei muuten mahdollista niin koulun kautta yhteys. Et todellakaan facebookissa koulu/työasioita ala selvittelemään.
 
Olen opettaja
Olen kyllä opettajana saanut oppilailtani monta kertaa kysymyksiä nimenomaan Facebookissa. Nykynuoret eivät taida enää osata sähköpostia käyttää. Pakkohan noihin kysymyksiin on sitten Facebookissa vastata, vaikka työasioissa kysyvät ja Facebookissa olen ihan yksityishenkilönä enkä työni puolesta.

Mutta jos arvosanat on korjattu, niin mitä sille entiselle opettajalle viestittely enää auttaa. Ole aikuinen ja anna menneiden olla menneitä.
 
vierailija
Olen kyllä opettajana saanut oppilailtani monta kertaa kysymyksiä nimenomaan Facebookissa. Nykynuoret eivät taida enää osata sähköpostia käyttää. Pakkohan noihin kysymyksiin on sitten Facebookissa vastata, vaikka työasioissa kysyvät ja Facebookissa olen ihan yksityishenkilönä enkä työni puolesta.

Mutta jos arvosanat on korjattu, niin mitä sille entiselle opettajalle viestittely enää auttaa. Ole aikuinen ja anna menneiden olla menneitä.
Tuo on totta!! Kiitos. Harkitsen vielä sillä tosiaan asia korjattiin ja enää se ei auta. -ap
 
opettaja jolla oma elämä
Olen kyllä opettajana saanut oppilailtani monta kertaa kysymyksiä nimenomaan Facebookissa. Nykynuoret eivät taida enää osata sähköpostia käyttää. Pakkohan noihin kysymyksiin on sitten Facebookissa vastata, vaikka työasioissa kysyvät ja Facebookissa olen ihan yksityishenkilönä enkä työni puolesta.

Mutta jos arvosanat on korjattu, niin mitä sille entiselle opettajalle viestittely enää auttaa. Ole aikuinen ja anna menneiden olla menneitä.
Opettaja, joka ryhtyy selvimään työasioita oppilaiden kanssa facessa, on ääliö. Jos joku ei halua käyttää sähköpostia, voi aina kirjoittaa viestinsä paperille.

Pitäisikö muihin menneisyyden "väärinkohteluihin" palata Facebookin kautta. Pitääkö laittaa katkeraa viestiä entisille päiväkotitädeille, naapureille, luokkatovereille, urheiluseuralle, minua ylinopeudesta sakottaneelle poliisille, inhottaville myyjille, kehnosti jaksaneelle yhdenillan panolle jne.
 
vierailija
Miksi asiasta pitää vielä kuittailla jos se on selvitetty :confused:? Saatko siitä hyvän mielen? Etkö sinä ole koskaan tehnyt virheitä, olisiko kiva jos sinulle tultaisiin niistä aina kuittailemaan?
 
vierailija
Voihan sitä laittaa mutta kyllä se minusta on aika tökeröä käytöstä varsinkin jos viestin aihe olisi nillitys jo korjatusta arvosanasta. Muutenkin näkisin että aikuinen ihminen osaa kyllä virka-asiat hoitaa virkateitse, työasioissa en lähestyisi opettajaa facebookissa ellei hän olisi antanut siihen lupaa.

Semmoset ihmiset ovat aika rasittavia jotka kuvittelevat että on ihan ok kysellä puolitutulta ihmiseltä hänen ammattiinsa liittyviä asioita fb:ssä, oletetaan että vastaus tulee vaikka olisi lomalla, ihmetellään että onko se nyt niin paha jos joskus kysyn jotain.. No, kun kaksikymmentä ihmistä ajattelee noin joka viikko niin on se. En minä halua vapaa-ajallani lukea kysymyksiä jonkun ihottumasta ja siihen sopivasta rasvasta tai antaa jollekulle lupaa ylittää lääkärin määräämä annos koska kotitohtori itse tietää kyllä paremmin.
 

Yhteistyössä