Voiko huorasta tehdä prinsessaa?

  • Viestiketjun aloittaja huorako?
  • Ensimmäinen viesti
huorako?
Jos on teini-ikäisenä ja nuorempana näyttänyt epäsiistiltä/halvalta, seurustellut usean kanssa, flirttailut usean kanssa, iskenyt varattuja, harrastanut netti/tekstari seksiä, ladannut nettiin paljastavia kuvia... Puhunut muista seläntakana pahaa ja levitellyt toisten salaisuuksia.

Niin jos tahtoo yli 20-vuotiaana muuttua virallisesti kunnolliseksi ihmiseksi, niin onko se mahdollista? En ole enää 4 vuoteen tehnyt mitään typerää, mutta tietyllä tavalla avoimesta seksuaalisuudestani en aio luopua koskaan, mutta esim en toisia ihmisiä tahdo satuttaa enää sillä... Eli siis en vaikka pokaa varattuja, mutta alusvaate kuviin voisin kylläkin mennä.

Onko ihmisillä sillon enää oikeutta tuoda menneisyyttä mun elämään, alkaa kiusaamaan tai huoritella? jos olen aikuistunut ja muuttunut.
 
vierailija
Mitä jos olisit vain oma itsesi, et prinsessa etkä huora.
Ja oma itsensä voi olla ilman että siitä tekee numeroa ja tyrkyttää itseään netissä.

Toivottavasti ikä tuo viisautta.
 
vierass
Onko oikeus? Kaikkeen on oikeus mikä ei ole laissa kiellettyä. Mutta kuka jaksaa jotakin teinitouhuja päivitellä vuosikausia jälkeenpäin. Pää pystyyn ja elä asiallisesti, niin ei haukkumiset vaikuta.
 
huorako?
Kyllä ne vaan vaikuttaa, kiusaaminen rikkoi minut aikanaan täysin. Se oli kuule paljon muutakin, kuin pelkkää päinnäköö ja seläntakana haukkumista...

Ja ai että kaikkeen on oikeus mitä ei oo laissa kirjattu?? :D et voi oikeasti olla noin yksinkertainen... Esim. kiusaaminen pitäis minusta olla laissa kiellettyä, mutta eipäs vaan oo, vaikka se jättää lapseen/nuoreen elinikäiset arvet ! Mikä on sen pahempaa väkivaltaa?
 
rrrrrrrrr
Voi, sulla on kyllä kauhea ahdinko tästä jutusta. :(

Siis valtaosaa tapaamistasi ihmisistä ei todellakaan kiinnosta millainen olet ollut teininä, oikeasti. Sun pitäisi vain päästä johonkin saamaan apua jotta voisit itsekin sisäistää sen.
 
musta lammas -72
Kaikki me on joskus oltu nuoria, toiset villimpiä kuin toiset.
Omassa nuoruudessani ei onneksi ollut nettiä.

Mutta ei niitä menneitä kannata jäädä märehtimään, kukaan toinen ei oikeasti mieti sitä mitä sinä olet joskus koheltanut, usko pois. Nuorena sitä vain ajattelee olevansa maailman keskipiste, onneksi vanhempana tajuaa että kukaan ei mieti kuin omaa napaa ja tekemisiä.
 
Oikeesti se on mennyttä. Kukapa ei olis tehny teininä jotain tyhmää, kuka niitä aikuisiällä enää jaksaa vatvoo. Sun pitäs yrittää löytää jokin sopusointu, että jätät menneet taa ja yrität jatkaa eteenpäin ilman tollasta painolastia. Elo ilman painolastia tuntuu huomattavasti kevyemmältä. Ilmiselvästi menneet piinaa sua kaikin tavoin ja estää sua jatkamasta eteenpäin, mikset hae keskustelu apua? Toi menneisyyden varjo ois hyvä päästä purkamaan, koska alkaa pitemmän päälle olla esteenä kaikelle uudelle. Ei ole häpee hakee apua, vaan saat elämästä kiinni ja saat mahollisuuden alottaa puhtaalta pöydältä.
 
dippadai
Onko oikeus kommentoida negatiivisesti menneisyyttäsi? On.
Onko se tahdikasta? Ei varmasti kaikissa tilanteissa ja muodoissaan.
Reilua? Asiallinen palaute ja keskustelu voi olla tarkoitettu omaksi parhaaksesi, haukkuminen ei.

Mutta oikeasti, voit kyllä muuttaa itse elämäsi suuntaa ihan mihin tykkäät. Ja "kunnon ihmiseksi" muuttuminen kuulostaa hyvältä. Jos joku kommentoi kakkaa, älä oikeasti välitä. Ymmärrän kyllä että kiusaaminen jättää arvet, mutta silti voit vaikuttaa asenteeseesi.
 
huorako?
Mutta onko siitä mun menneisyydestä pakko kommentoida mun tulevalle seurustelukumppanille tai ystäville täällä uudella paikkakunnalla jos siihen tulisi tilaisuus..??

Kuka siitä hyötyy? en minä ainakaan. :(

Nyt täytyy kumminkin lähtee käymään suihkussa ja yrittää ees saada jotenkin tätä päivää eteenpäin... vastailen muihin kommentteihin perusteellisemmin myöhemmin!
 
vierailija
Miksi sun pitäisi kavereille/miehelle kertoa? Mua on kiusattu ja olen uusille kavereille ja miehelle kertonut pintapuolisesti, että minua on kiusattu, mutta en ole lähtenyt erittelemään. Jos pelkäät entisen maineesi pilaavan tulevaisuutesi, miksi menisit siitä itse kertomaan? Sanot vain, että sua on kiusattu etkä halua puhua siitä.
 
vierailija
Mutta onko siitä mun menneisyydestä pakko kommentoida mun tulevalle seurustelukumppanille tai ystäville täällä uudella paikkakunnalla jos siihen tulisi tilaisuus..??

Kuka siitä hyötyy? en minä ainakaan. :(

Nyt täytyy kumminkin lähtee käymään suihkussa ja yrittää ees saada jotenkin tätä päivää eteenpäin... vastailen muihin kommentteihin perusteellisemmin myöhemmin!
Etkö sä oikeasti saa mitään tehtyä tuolta rypemiseltä? Kun se auttais paljon jos tekisit jotain, voisit keskittyä nykyhetkeen... Mites liikunta sujuu? Jos ottaisit vaikka jonkun kunnonkohotusprojektin? Saisit tavoitteita ja tekemistä, edes jotain... Ja lue, oikeasti. Laitoin tuohon aamulla aloittamaasi ketjuun vinkin tuosta yhdestä kirjasta, hanki se jostain käsiisi ja lue!

Sun pitää oppia olemaan välittämättä muista ihmisistä niin paljon, löytää sellainen vitut muista ja menneistä -asenne. Tiedän koska munkin pitää tehdä niin...
 
vierailija
Koittakaapa lapsukaiset päästä yli tuollaisesta naurettavasta mustavalkoisesta ajattelusta. Ei ole mitään huoria tai prinsessoja. Jokainen on oma ainutlaatuinen yksilö.

Minua ei kiinnosta muiden ihmisten lokerointi, enkä anna muiden määritellä minua mitenkään. Jos jollain on tarvetta arvostella muita, niin se kertoo enemmän hänestä itsestään.
 
vierailija
Mieti miten upea on ihminen joka pystyy suhtautumaan rauhallisesti vaikka joku tulisi päin naamaa haukkumaan? Kuvittelehan sellainen tilanne. Sellaista ihmistä ei voi olla ihailematta. Ja sulla on mahdollisuus olla sellainen ihminen, kunhan opit hyväksymään menneet ja itsesi.
 
vierailija
Jos on teini-ikäisenä ja nuorempana näyttänyt epäsiistiltä/halvalta, seurustellut usean kanssa, flirttailut usean kanssa, iskenyt varattuja, harrastanut netti/tekstari seksiä, ladannut nettiin paljastavia kuvia... Puhunut muista seläntakana pahaa ja levitellyt toisten salaisuuksia.

Niin jos tahtoo yli 20-vuotiaana muuttua virallisesti kunnolliseksi ihmiseksi, niin onko se mahdollista? En ole enää 4 vuoteen tehnyt mitään typerää, mutta tietyllä tavalla avoimesta seksuaalisuudestani en aio luopua koskaan, mutta esim en toisia ihmisiä tahdo satuttaa enää sillä... Eli siis en vaikka pokaa varattuja, mutta alusvaate kuviin voisin kylläkin mennä.

Onko ihmisillä sillon enää oikeutta tuoda menneisyyttä mun elämään, alkaa kiusaamaan tai huoritella? jos olen aikuistunut ja muuttunut.
Hei, niinmakaa kuin petaa vai miten se meni, itsellänikin oli aika viriili nuoruus, ja huoran kuvahan siinä on tullut, jouduin kyllä muuttamaan ja jättämään vanhat maisemat, nyt vaan ne ihmiset jotka joskus mut tunsi tietää mun menneisyydestä ja tietty nykyinen aviomieheni kun avoimesti olen kertonut. nyt pidät kiinni sun päätöksestä tsemppiä, kaikki on mahdollista!
 
huorako?
Aina mulle hoetaan tuota niin makaa kuin petaa... :( en tajua enää miksi, koska en tee sellaista!!!

Ja täällä tulee aina ihan erilaisia vastauksia, kuin vauva palstalla <3 kiitos siitä. Vauva palstalla mua vaan monta kertaan haukutaan näistä asioista jos kirjoitan sinne, en ansaitse anteeksi ja ANSAITSEN KUULEMMA OIKEESTI KIUSAAMISTA...

Miten kukaan ihminen voi sanoa niin, että joku ansaitsee kiusaamista !?!?!??!?!?!??!?!?!?!?!???!?!?!??!?!??!?!?!??!?

Ei jumalauta voi olla todellista...

Ehkä siellä pyörii sit enemmän nuorta porukkaa, mutta niitä nuoria kun mun pitäis just pystyä "miellyttämään", kun oon itekkin nuori, mutta kun kerroin menneisyydestäni, niin heti tuli pelkkää haukkumista ja semmosta kommenttia tyyliin että mua pitää halveksua aina ja kiusata...................................................

Miten kukaan ihminen kestää loppuelämänsä kiusaamista?

EN MINÄ AINAKAAN !

Ja ehkä minun ikäset ja nuoremmat tulee aina ajattelemaan että munlaiset on jotain "huoria". Teidän vanhempien aikaan asiat oli eritavalla, siis kun puhutaan -60, -70, ehkä -80 luvulla syntyneistäkin.. Te tajuatte että mun mokailu oli nuoruuden ja lapsuuden hölmöilyä, ehkä olen oireilut myös jostain... Yhdessä keskustelussa oli myös yks parikymppinen ja se sanoi, että mun käytös ei ollu mun ikäiselle lapselle normaalia, eli oireilin ehkä jostain, perheongelmista tms, MUTTA SILTI - OLIN HÄNELLE VAIN HUORA !

Mikä logiikka tuossa on??
 
Jos sä itse aiemmin käyttäydyit kusipäisesti, juoruilit ja puhuit seläntakana pahaa niin miten ihmeessä edes kuvittelet ettei maailmasta löytyisi ihmisiä jotka käyttäytyvät nykyään yhtä tökerösti?

Tosin sitä minäkään en kyllä käsitä, miten sua kukaan huoraksi voi sanoa.
 
huorako?
Varmasti löytyykin, mutta musta enemmän ikä on se, mikä merkitsee sen, millon on suotavaa enää käyttäytyä tökerösti ja millon ei... Parhainhan se olisi jos ei koskaan käyttäytyisi, mutta ennemmin sen ymmärtää että lapsena/teininä mokaa kuin sitten aikuisena ja niinhän sen pitäis just ollakin et lapsena/teininä tehdään niitä virheitä enimmäkseen, opitaan sit niistä ja ollaan parempia ja viisaampia ihmisiä aikuisina. =)

Mut joillekin silti minä olen huora, nykyäänhän minä harrastan myös oikeaa seksiä, eli yhdenillanjuttujakin on, mut noihin aikoihin kun mua kiusattiin niin olin oikeastikin vielä neitsyt. Mut ne jutut oli ihan muuta, et panisin siel sun täällä... Mä uskon et jotkut tai aika monetkin ehkä oikeasti ties sen, etten oo seksiä harrastanu, mut silti sätti ja haukku mua ihan älyttömästi.............................................

Ja sori tästä mun kirjotustyylistä, yritän vaan korostaa tiettyjä asioita, miten paljon ne on vaikuttanu minuun.............

Saako muuten TiiBii kysyä, minkä ikäinen olet?
 
vierailija
Aina mulle hoetaan tuota niin makaa kuin petaa... :( en tajua enää miksi, koska en tee sellaista!!!

Ja täällä tulee aina ihan erilaisia vastauksia, kuin vauva palstalla <3 kiitos siitä. Vauva palstalla mua vaan monta kertaan haukutaan näistä asioista jos kirjoitan sinne, en ansaitse anteeksi ja ANSAITSEN KUULEMMA OIKEESTI KIUSAAMISTA...

Miten kukaan ihminen voi sanoa niin, että joku ansaitsee kiusaamista !?!?!??!?!?!??!?!?!?!?!???!?!?!??!?!??!?!?!??!?

Ei jumalauta voi olla todellista...

Ehkä siellä pyörii sit enemmän nuorta porukkaa, mutta niitä nuoria kun mun pitäis just pystyä "miellyttämään", kun oon itekkin nuori, mutta kun kerroin menneisyydestäni, niin heti tuli pelkkää haukkumista ja semmosta kommenttia tyyliin että mua pitää halveksua aina ja kiusata...................................................

Miten kukaan ihminen kestää loppuelämänsä kiusaamista?

EN MINÄ AINAKAAN !

Ja ehkä minun ikäset ja nuoremmat tulee aina ajattelemaan että munlaiset on jotain "huoria". Teidän vanhempien aikaan asiat oli eritavalla, siis kun puhutaan -60, -70, ehkä -80 luvulla syntyneistäkin.. Te tajuatte että mun mokailu oli nuoruuden ja lapsuuden hölmöilyä, ehkä olen oireilut myös jostain... Yhdessä keskustelussa oli myös yks parikymppinen ja se sanoi, että mun käytös ei ollu mun ikäiselle lapselle normaalia, eli oireilin ehkä jostain, perheongelmista tms, MUTTA SILTI - OLIN HÄNELLE VAIN HUORA !

Mikä logiikka tuossa on??
No ei pidä haukkua ja kiusata tietenkään mutta ei sille mitään voi että sun tekemät valinnat on sitä aikoinaan provosoineet. Mutta nykyään olet fiksumpi etkä tee enää samanlaisia valintoja. Ja se että silloin teit niin kuin teit johtuu siitä että sulla oli jotain ongelmia, kaipasit huomiota tai jotain.

Ja ne jotka on sun ikäisiä oppii myös ajallaan kuittaamaan sun virheet hölmöilynä, jos eivät jo osaa niin tehdä.
 
Mutta hei. Nokka pystyyn ja katse eteenpäin! Sä olet nyt parempi ihminen ja opit pian miten näytät sen muillekin. Jos joku tulee vittuilemaan menneistä, voit itsekin todeta (ihan ääneen sille toiselle) olleesi silloin typerä kakara. Tuskin silloin kukaan viitsii enää toiste päätään aukoa.
 

Yhteistyössä