Voiko pyytää sisaruksista vain toisen kylään (jos ikäeroa noin 2v)

  • Viestiketjun aloittaja äitiäiti:)
  • Ensimmäinen viesti
äitiäiti:)
Naapurissa on sisarukset, joista toinen lapseni kanssa samanikäinen ja toinen pari vuotta vanhempi. Tämä vanhempi tyttö usein pyytää mun lasta leikkimään, mut sit kuitenkin ku parempi kaveri ilmaantuu ni jättää yksin.

Yleensä ovat käyneet yhdessä kylässä ja vanhempi tyttö kerran pari yksinään. Lähinnä kai kun on vapaampi liikkumaan tietenkin. Hänellä on useita suunnilleen samanikäisiä kavereita pihapiirissä.

Tänään taas oli tilanne, kun oma tyttöni pyydettiin leikkimään ja sit jätettiinki taas yksinään. Tyttöni ikäinen oli huonon käytöksen vuoksi sisäarestissa, joten hän ei voinut tulla meille leikkimään. Kysyin sitten, voisiko hän sovitusti tulla huomenna yksinään meille leikkimään, ku siskolla on paljon kavereita pihalla koska kaikki kesälomalla, ja nä pienemmät jää aina vähän paitsioon niissä hommissa.

Nyt mietin et pahoittikohan naapuri mielensä tästä.. Kun kuitenkin ennen ovat aina olleet täällä yhdessä ja ovat toki jatkossakin, mutta alkaa vähän ärsyttää miten isompi tytöistä pompottaa meidän likkaa ja siskoaan, käy yksin pihalla ja kavereilla ja sitten kuitenkin vielä pitäisi saada yhtäläiset kivat ku pienempi sisaruksista. Se ei ole mun asiani, miten lapset kasvattaa, mut haluaisin vahvistaa nuorempien ystävyyttä ja sitä, että ymmärtäisivät ettei tarvitse aina niiden isompien perässä juosta.
 
vierailija
En usko että pahoitti, en ainakaan itse pahoittaisi, mukava vaan että nuoremmallakin ihan oma paras ystävä. Minäkin lapsena leikin sisaruksista usein vain toisen kanssa vaikka ikäero oli vain vuosi sillä yhdessä alkoivat aina kiusaamaan, vanhempi aina yllytti nuoremman. Lisäksi äitini ei päästänyt kuin toisen kerrallaan kylään kun alkoivat aina riehua ja rikkoivat leluja. Eikä heidänkään äiti pahastunut.
 

Yhteistyössä