Voiko tabletin yhdistää läppäriin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailijaAa
  • Ensimmäinen viesti
vierailijaAa
Jonkun mielestä varmaan tyhmä kysymys, mutta mä nyt en vain tiedä tällaisista.

Eli voinko yhdistää tabletin usb:lla läppäriin? Mun pitäisi näyttää yksiä kuvia sukulaiselle ja olisi helpompi kuljettaa tablettia kuin läppäriä jos saisin kuvat kopioitua tabletille.
 
vierailijana2
Jonkun mielestä varmaan tyhmä kysymys, mutta mä nyt en vain tiedä tällaisista.

Eli voinko yhdistää tabletin usb:lla läppäriin? Mun pitäisi näyttää yksiä kuvia sukulaiselle ja olisi helpompi kuljettaa tablettia kuin läppäriä jos saisin kuvat kopioitua tabletille.
Mitäs jos siirtäisit kuvat johonkin pilvipalvelimelle, jonka saisit netin kautta auki laitteesta riippumatta. Itselläni on käytössä mm. Dropbox juurikin tällaista käyttöä varten.
 
vierailijana2
Niin ja kyllä laitteiden yhdistäminen onnistuu. Voi olla, että kuvien siirto edellyttää jotain asennusohjelmaa (tai mikä sen nimi nyt onkaan), varsinkin jos laitteet ovat eri käyttiksessä. Esim. meillä läppäri on Windows ja toinen tableteista iPad. Onnistui, mutta ekalla kertaa vaati enemmän näpyttelyä.
 
vierailija kyllä
voi kyllä. googleta vaikka tablettisi merkki + kuvien siirto koneelta

tietysti netinkin kautta voi tehdä jonkun kansion, jos ei halua liittää niitä toisiins
 
vierailijaAa
Kännykältä onkin niin mukava katella kuvia, puhumattakaan muistikortista tai muistitikusta. -.-'
Niinpä :D Varmasti mun 92v isoisä tykkäisikin katsella kuvia kännykän näytöltä... Ja mitä tekee pelkästään muistikulla kun en saa sitä yhdistettyä tablettiin. Muistikorttia taas ei ole ja mitä sekään hyödyttäisi kun en saa sitä läppäriin.
 
vierailijamiri
Niinpä :D Varmasti mun 92v isoisä tykkäisikin katsella kuvia kännykän näytöltä... Ja mitä tekee pelkästään muistikulla kun en saa sitä yhdistettyä tablettiin. Muistikorttia taas ei ole ja mitä sekään hyödyttäisi kun en saa sitä läppäriin.
Mutta saat läppäriin kuitenkin yhdistettyä tablettiin USB-portin kautta? Läppärissäsi on siis USB-portti, kuten lähes kaikissa läppäreissä on? Siihen samaan USB-porttiin voi yhdistää myös muistitikun.

Mutta helpointa on ehkä tehdä niin kuin alun perin ajattelit, että siirrät kuvat tablettiin. Ellet sitten halua siirtää kuvia jonnekin pilveen, netin syövereihin.
 
Nap
Jos ei muuta niin kuvat sähköpostilla lähettää itselleen, avaa sen sähköpostin tabletilla ja tallentaa siittä. Minä teen noin jos joku yksittäinen kuva täytyy äkkiä saada kun jaksa alkaa sohlaamaan pilvien kanssa :D

Sähköpostiin kun jokunen kuva mahtuu ja ei se niin iso homma muutamaan s-postia lähetellä, tosin se yksittäin jokaisen kuvan tallentamiseen menee pieni hetki.
 
Nap
Oletko muuten sitä kokeillut että kun tökkäät sen läppärin piuhalla koneeseen kiinni, niin aukeaako siittä koneelle mitään yhteyttä, näkyykö oma tietokoneessa se omana asemanaan tms?
Jotkuthan saattaa noin tehdä jolloin tiedosojen siirto on vaan kopimista ja hiirellä raahaamista, tosin kun minulla ei lähte edes iPad latautuun läppäristä niin minun kohdalla se ei toimi.
 
vierailijaAa
Mutta saat läppäriin kuitenkin yhdistettyä tablettiin USB-portin kautta? Läppärissäsi on siis USB-portti, kuten lähes kaikissa läppäreissä on? Siihen samaan USB-porttiin voi yhdistää myös muistitikun.
Voi luoja. Kun pointti oli se ettei tarvitsisi kuljettaa läppäriä! Kai mä nyt sen tiedän, että tikun saa läppäriin kiinni! Mutta kun en saa sitä tablettiin jonka olen ottamassa mukaan. Eli mitä mä teen sillä tikulla tässä kohtaa?
 
vierailija
Oikeasti yksinkertaisin on kyllä siirtää kuvat pilveen niin ne on aina mukana kaikkialla.. Varsinkin kun monella laitteella ne saa sinne pilveen automaattisesti ja vielä synkattua niin että kuvat löytyvät sekä tietokoneen ja puhelimen kuvakansioista (saatavilla ilman nettiyhteyttä) ja netistä.
 
vierailijaAa
No ei ollut vaikea homma siirtää kuvat tablettiin. Ensin vain pitää laittaa piuha läppäriin ja sitten vasta tablettiin niin tabletti avasi automaattisesti jonkun valikon josta piti valita toiminto. Valitsin jonkun media-systeemin ja silloin läppäri tunnisti toisen laitteen. Läppärillä sai tiedostoissa auki tabletin tiedostoja. Kopioin läppäriltä haluamani valokuvakansion ja latasin sen tabletille haluamaani paikkaan. Helppo homma.
 

Yhteistyössä