Voxra masennuslääkkeestä kokemuksia???

  • Viestiketjun aloittaja "Kiinnostunut"
  • Ensimmäinen viesti
Noelene
Älkää vaan käyttäkö iv! Suonet palaa ja kovettuu, iteltä lähteny kaks kertaa taju niin että olen lyönyt pääni ilmeisen kovaa lattiaan ja muutenkin paikat mustelmilla. Kesti pitkään tajuta mitä ees oli tapahtunut.
 
Takana helvetillinen vuosi, vuoden 2013 lokakuusta alkoi alamäki ja viimein tammikuussa hakeuduin hoitoon.
Diagnoosi: vakava masennus, lääkitys essitalopraami. Pari viikkoa pää kipeä ja orgasmi katosi kokonaan, kohta ei tehnyt enää edes mieli kun se oli niin turhauttavaa. Lisäksi olo oli kuin tynnyrin sisällä, tuntui ettei nähnyt elämää metriä kauemmaksi. Tähän ei puututtu vaikka valitin siitä terapiassa. Lisäksi oli illalla joku rauhoittava.
Kesäkuussa muutin paikkakunnalta toiselle ja pääsin viimein kunnolliseen hoitoon. Sitkuttelin töissä kesän mutta elokuussa aloin olla valmis sairaslomalle jota sitten terapeutilta itse pyysin, ja sain lähetteen psykiatrille.
Psykiatrin kanssa juttelin hetken ja totesin pian että hän oli todellakin paneutunut minun hoitohistoriaan ja heti tunsin että nyt alkaa homma toimia paremmin. Hän totesi että kyseessä todellakin vakava masennus ja nyt sairaslomassa puhutaan kuukausista, sain 3kk.
Lisäksi lääkitys vaihdettiin kokonaan: Aluksi viikko ilman mitään, puhdistus kaikki vanhat pois.
Sitten aloitettiin Voxra 150mg aamuisin ja illalla melatoniini 3mg ja medipam 5mmg 1-3x päivässä tarvittaessa. Jo ensimmäisen Voxra-päivän iltapäivänä tunsin kuinka oma "minä" alkoi palata sieltä mustasta aukosta jossa olin melkein vuoden elänyt. Tilanne parani koko ajan ja terapiassa se myös huomattiin, 2kk käytön jälkeen voxra tuplattiin 300mg päivässä ja nyt minusta tuntuu siltä kuin olisin saanut oman itseni takaisin, kaikki ystävät ja perhe samaa mieltä. Ja mikä parasta, en ole kokenut ensimmäistäkään sivuvaikutusta, mikäli nyt karkkihimon katoamista ei sellaiseksi lasketa :D Ei myöskään minkäänlaisia nukkumisongelmia.
Sairaslomaa jatkettiin vielä toisella 3kk-lla ja lääkitys jatkuu samoilla kaavoilla, tosin nyt olen oma-alotteisesti alkanut jättämään medipamia vähemmälle, kun tunnen että tarvetta ei sille enää ole. Ahdistus on pois.
Voxra ei ole aiheuttanut minulla minkäänlaisia keskittymisvaikeuksia, päin vastoin, nyt voin katsoa elokuvan kerralla, lukea kirjaa niin ettei tarvitse palata aina paria sivua taaksepäin kun ei muista mitä on lukenut (kuten kävi essitalopraamilla).
Kaikissa lääkkeissä on se ominaisuus että mikä sopii toiselle ei sovi toiselle ollenkaan, itse kiitän Voxraa henkeni pelastamisesta.
 
japekojape@hotmail.com
Eli tässä 5 viikkoa syöty voxraa 2 viikkoa 150mg ja mlkein 3 viikkoa 300mg, en tiedä vielä auttaako masennukseen mutta joskus tulee sellaisia hyviä fiiliksiä, kuitenkin voxran haittavaikutuksíen takia jouduin lopettamaan tupakinpolton, tänään tulee kuukausi täyteen, kun poltin tupakkia niin ei se nikotiini mennyt minnekään hattuun, vaikka miten yritti lisätä tupakointia, niin sitten hermostuin itse siihen kun aika menee tupakoidessa että voisi samantien lopettaakin kun ei ole mitään hyötyä ja kaljaakn mennyt paljon vähmmän ei enää tee niin mieli ja vaikka ottaisi mielestäni vähän ja enole humalassa, niin kuitenkin muisti menee, eli ei kaljaakaan. Nii olen sairastanut masennusta 10 v ja kaikki masennsulääkkeet käyy läpi tätä välttelin loppuun asti, koska katsoin tupakinpolton tärkeämmäksi, nyt tiedän kun lopetusoli aika helppo että minulla toimi voxra tupakin lopettajana. vielä toivon että saisin enemmän potkua itseeni, kun tahtoo vielä olla olo niin väsynyt, mutta nukun huonosti nukkunut jo 10v niin aiiheuttaa päiväväsymystä
 
edellinen
nyt on mennyt voxraa jo pian neljä viikkoa annostuksella 300mg ja huomaan että ei enää tule pahoinvointia lääkkeestä eikä päänsärkyä ja unet on mukava ja itselle ei oikeastaan ole vaikuttanut uneen muuten kuin että tulee parempilaatuisia unia, ei niitä painajaisia johon herää paita märkänä ja tyynyt vaan sellaisia samettisia unia että ei haluaisi herätä ollenkaan vaan olla unimaailmassa. Kuitenkin päivällä ja illalla edelleen olen ahdistunut, mutta se on oikeastaan se vuorokausi rytmi ja aika näyttää sitten miten ja mihin se asettuu, oli tosiaan kova homma aloittaa tämä lääke, oli kyllä kaikista pahin masennuslääke mikä aiheutti mielialanvaihteluita tiheään tahtiin ja nimen omaa itsetuhoisia ajatuksia, mutta ne on mennyt ajan myötä pois, vaikka taistelua se on ollut ja välistä toivoa ja välistä epätoivoa että auttaako voxra vai ei ja enää aamulla herätessä ei tee mieli nukkua vaikka myöhään nukunkin ja ei tee mieli enää paiskoa tavaroita, kalliiksihan se tulisin. Eli odotan vielä sitä tehokkaampaa vaikutusta ja ei ole kiire koska enää en kärsi niistä oireista mitä alussa eli mielialan seilaaminen laidasta laitaan ja pahoinvointia ja päänsärkyä ja tupakin lopetus on pysynyt tosi hyvin kurissa, tulee tietenkin aina mieleen se asia ja mielikin, mutta se on vaan se mieliteko ja tuntuu että aina selviän voittajana siitä tuntemuksesta, mutta kun nyt kerroin siitä niiin varmasti sitten tulee se pahin tupakinhimo vastaan.
Mielestäni pitäisi enemmän käyttää masennukseen tuota voxraa ja nimen omaan siten että on tosi tiivis yhteistyön psykiatrian polikklinikalle, mielestäni tämä ei sovellu ihan silleen käytettäväksi ilman valvontaa, koska aiheuttaa tosi pahoja ajatuksia, mutta kaiketi hyötyvaikutuskin on sitten melkoinen
 
"äitee"
Olen vissiin elämäni neljättä masisjaksoa kärsimässä..
Söin Citalpramia liki 6v annoksella 40mg/vrk - Syksyllä elämä kuitenkin taas räjähti silmille, vaikka olin juuri valmistumassa uuteen ammattiin vuosien kotiäitiyden jälkeen :(

Omalääkäri pyynnöstäni vaihtoi lääkkeen - pyysin jotain, joka saisi mielialani paremmaksi ja aloitekyvyn takaisin!

Voxra-saatana saanut minua kuin kamalan vihaiseksi, enkä saa nukuttua kokonaisia öitäkään, päikkäreistä puhumattakaan.... Parin eka viikon jälkeen nappasin kaveriksi paketin lopusta "Cittiksen" mukaan, mutta ne loppuivat vissiin torstaina ---- Nyt taas kyrsii, nappaa, rassaa... Ja helkkarin itkuinen olen ollut koko tän ajan, nyt taas raivareitten välissä...

Näin minun kohdallani toimii tämä "Ihmelääke"!
 
adhd-kävelee
[QUOTE="äitee";30582510]Olen vissiin elämäni neljättä masisjaksoa kärsimässä..
Söin Citalpramia liki 6v annoksella 40mg/vrk - Syksyllä elämä kuitenkin taas räjähti silmille, vaikka olin juuri valmistumassa uuteen ammattiin vuosien kotiäitiyden jälkeen :(

Omalääkäri pyynnöstäni vaihtoi lääkkeen - pyysin jotain, joka saisi mielialani paremmaksi ja aloitekyvyn takaisin!

Voxra-saatana saanut minua kuin kamalan vihaiseksi, enkä saa nukuttua kokonaisia öitäkään, päikkäreistä puhumattakaan.... Parin eka viikon jälkeen nappasin kaveriksi paketin lopusta "Cittiksen" mukaan, mutta ne loppuivat vissiin torstaina ---- Nyt taas kyrsii, nappaa, rassaa... Ja helkkarin itkuinen olen ollut koko tän ajan, nyt taas raivareitten välissä...

Näin minun kohdallani toimii tämä "Ihmelääke"![/QUOTE]

kuulostais enemmän viekkareilta cittiksestä kuin voxran tuomista oireista
 
"mä vaan"
mun läheiselläni tuo voxra ei toiminut ollenkaan. Se sai yleensä aina niin rauhallisen ihmisen agressiiviseksi ja vihaiseksi. Saattoi raivostua aivan pienimmästäkin asiasta. Voxra lopetettiin ja samalla hävisi agressiivisuus. Lääkettä kokeiltiin myöhemmin uudelleen ja sama juttu taaskin.
 
Jospa vaan
Tullut jo 6 viikkoa täyteen voxraa annostuksella 300mg ja tuntuu että ei auta, alussa oli mielialojen vaihteluja ja surua ja välistä iloakin, nyt elämä on vaan pelkkää pakko suoritumista, mikään ei kiinnosta mitään ei saa aikaiseksi, mistään en tule iloiseksi, kaunkohan tätä lääkettä vielä pitäisi syödä, kun jokainen päivä on taistelua ja ahdistusta, johon ei tietenkään auta se rauhoittava mikä on, perkule kun jaksaisi syödä tätä kesään asti, ei ole enää mitään lääkettä mitä kokeilla, vieläkin tuntuu kun otan aamulla lääkkeen että tunnin kuluttua tulee kova väsymys ja sen myötä itsetuhoiset ajatukset, se ei tosiaankaan ole mukavaa jayksin minun pitää tämä taistelu käydä, loppuun asti ja loppu on lähellä jos tämä lääke ei lähde pian pelittämään.
 
hgc vkjb
Takana helvetillinen vuosi, vuoden 2013 lokakuusta alkoi alamäki ja viimein tammikuussa hakeuduin hoitoon.
Diagnoosi: vakava masennus, lääkitys essitalopraami. Pari viikkoa pää kipeä ja orgasmi katosi kokonaan, kohta ei tehnyt enää edes mieli kun se oli niin turhauttavaa. Lisäksi olo oli kuin tynnyrin sisällä, tuntui ettei nähnyt elämää metriä kauemmaksi. Tähän ei puututtu vaikka valitin siitä terapiassa. Lisäksi oli illalla joku rauhoittava.
Kesäkuussa muutin paikkakunnalta toiselle ja pääsin viimein kunnolliseen hoitoon. Sitkuttelin töissä kesän mutta elokuussa aloin olla valmis sairaslomalle jota sitten terapeutilta itse pyysin, ja sain lähetteen psykiatrille.
Psykiatrin kanssa juttelin hetken ja totesin pian että hän oli todellakin paneutunut minun hoitohistoriaan ja heti tunsin että nyt alkaa homma toimia paremmin. Hän totesi että kyseessä todellakin vakava masennus ja nyt sairaslomassa puhutaan kuukausista, sain 3kk.
Lisäksi lääkitys vaihdettiin kokonaan: Aluksi viikko ilman mitään, puhdistus kaikki vanhat pois.
Sitten aloitettiin Voxra 150mg aamuisin ja illalla melatoniini 3mg ja medipam 5mmg 1-3x päivässä tarvittaessa. Jo ensimmäisen Voxra-päivän iltapäivänä tunsin kuinka oma "minä" alkoi palata sieltä mustasta aukosta jossa olin melkein vuoden elänyt. Tilanne parani koko ajan ja terapiassa se myös huomattiin, 2kk käytön jälkeen voxra tuplattiin 300mg päivässä ja nyt minusta tuntuu siltä kuin olisin saanut oman itseni takaisin, kaikki ystävät ja perhe samaa mieltä. Ja mikä parasta, en ole kokenut ensimmäistäkään sivuvaikutusta, mikäli nyt karkkihimon katoamista ei sellaiseksi lasketa :D Ei myöskään minkäänlaisia nukkumisongelmia.
Sairaslomaa jatkettiin vielä toisella 3kk-lla ja lääkitys jatkuu samoilla kaavoilla, tosin nyt olen oma-alotteisesti alkanut jättämään medipamia vähemmälle, kun tunnen että tarvetta ei sille enää ole. Ahdistus on pois.
Voxra ei ole aiheuttanut minulla minkäänlaisia keskittymisvaikeuksia, päin vastoin, nyt voin katsoa elokuvan kerralla, lukea kirjaa niin ettei tarvitse palata aina paria sivua taaksepäin kun ei muista mitä on lukenut (kuten kävi essitalopraamilla).
Kaikissa lääkkeissä on se ominaisuus että mikä sopii toiselle ei sovi toiselle ollenkaan, itse kiitän Voxraa henkeni pelastamisesta.
Toi heti ekana päivänä koettu vaikutus on kyllä valitettavasti placeboa.. Ei tuo (ja harma muukaan vastaava) ala vaikuttaa kuin aikaisintaan viikon-kahden kuluttua. Mulla on kyllä masislääkkeistä samankaltasii kokemuksia, että ehkä se että on jotain toivoa, uskoo ja haluaa että nyt, tämän avulla, olo paranee, niin se sitten saa ton efektin aikaan:)

mutta mahtavaa että se toimii, sehän on pääasia!! :)
 
"minä vaan"
nyt on mennyt voxraa 300mg yli 7 viikkoa ja ei oikein tunnu toimivan minulla, olo apaattinen ja saamaton, millään ei ole mitään väliä ja ei voisi vähempää kiinnosta olo, masennus pisteissä tulisi varmasti täydet pisteet. Mietin että kun lopetin tupakin polton 24.11 niin siitä on 2 kuukautta aikaa, niin loppujen lopuksi sitä mitä olen lukenut lopettajista että iskjee lopetuksen jälkeen kova masennus ja ilmeisesti minulle on käynyt niin, ainakin osittan, välistä se tuntui vähän toimivan mutta nyt on suoraan sanottuna kuin jäitä polttaisi, masentuneena ja maansa myyneenä en halua olla ja mykkänä olokin aika tuskallista, mutta sille ei voi mitään kun on vittuuntunut joka asiaan ja stressiä ei kestä yhtään. Miksi lopetin tupakin polton, no ihan sen takia että se helkutin tupakki ei enää mennyt aivoihin, vaikka miten yritti sitä vetää jopa enemmän, niin oli pakko sitten lopettaa tupakin poltto ja luulen että nyt tämän ongelman ydin on se tupakki ja lopetus ja vieroitusoireet, jotka saattaa kestää kuukausia ja minä kuulun niihin lopettajien ryhmään jolla alussa helpot aloitusoireet, mutta tuskat tulee sitten parin kuukauden kuluttua ja kestää kuukauden, perkule, kun saisi edes jostain jotain ahdistuslääkettä tämän pahimman yli, en tiedä monenko tässäkin ketjussa tuloksiin vaikuttaa tupakinpoltto.
 
"minä vaan"
[QUOTE="minä vaan";30613131]nyt on mennyt voxraa 300mg yli 7 viikkoa ja ei oikein tunnu toimivan minulla, olo apaattinen ja saamaton, millään ei ole mitään väliä ja ei voisi vähempää kiinnosta olo, masennus pisteissä tulisi varmasti täydet pisteet. Mietin että kun lopetin tupakin polton 24.11 niin siitä on 2 kuukautta aikaa, niin loppujen lopuksi sitä mitä olen lukenut lopettajista että iskjee lopetuksen jälkeen kova masennus ja ilmeisesti minulle on käynyt niin, ainakin osittan, välistä se tuntui vähän toimivan mutta nyt on suoraan sanottuna kuin jäitä polttaisi, masentuneena ja maansa myyneenä en halua olla ja mykkänä olokin aika tuskallista, mutta sille ei voi mitään kun on vittuuntunut joka asiaan ja stressiä ei kestä yhtään. Miksi lopetin tupakin polton, no ihan sen takia että se helkutin tupakki ei enää mennyt aivoihin, vaikka miten yritti sitä vetää jopa enemmän, niin oli pakko sitten lopettaa tupakin poltto ja luulen että nyt tämän ongelman ydin on se tupakki ja lopetus ja vieroitusoireet, jotka saattaa kestää kuukausia ja minä kuulun niihin lopettajien ryhmään jolla alussa helpot aloitusoireet, mutta tuskat tulee sitten parin kuukauden kuluttua ja kestää kuukauden, perkule, kun saisi edes jostain jotain ahdistuslääkettä tämän pahimman yli, en tiedä monenko tässäkin ketjussa tuloksiin vaikuttaa tupakinpoltto.[/QUOTE] KYlläpä tuli sekavaa tekstiä, tarkoitin tupakkilakon aloittamista en lopettamista, mutta kuitenkin, toivottavasti tuo masennus pian helpottaisi eikä kävisi niin miten olen lukenut että voi vaikuttaa vuosiakin.
 
"minä vaan"
Niinpä tahtoo tulla sekavaa tekstiä, itsekin sen olen huomannut, tuntuu että sanat sun muut menee sekaisin, eli tullut sanasokeus. voxraa tulee nyt perjantaina täyteen 10 viikkoa ja ei oikeastaan paljonkaan apua, terapeutti sanoi toissapäivänä kun kuukauteen ei olla nähty että olen päällisin puolin paljon huonommassa kunnossa kuin kuukausi sitten, voxraa olen syönyt samalla annostuksella eli 300mg kuin myös olen edelleen polttamatta tupakkia, siinä on sellainen yhdistelmä että ei tiedä mikä vie mitäkin ja kaiken pahan päälle, olen joutunut kästittelemäään minun postraumaattista stressireaktiota viime aikoina joka tapahtui 10 v sitten niin se jo pelkästään aiheuttaa minussa tosi syvän masennuksen ja itsetuhoisuuden tai ajatuksia, yleensä joka yö näen painajaisia ja tyynyt märkänä, yhden kerran näin untuvaisia unia ja ajattelin että nyt se alkaa lääke vaikuttaa, mutta pettymys tuli siinäkin ja eipä minulle ole enää mitään muutakaan masennuslääkettä enää tarjottavana ja toisekseen en jaksaisi enää sitä aloitus rumpaa, sen verran huonossa hapessa olen, tosiaan en tiedä miten tupakin lopettaminen vaikuttaa, kuulemma saattaa kestää se tilanne kuukausiakin ja yritän saada aikaa trauma psykologille että kun tämä trauman ajattelminen edes vähän aiheuttaa minussa kaman masennuksen ja ahdituksen ja itsetuhoisuuden, niin saisi sen suhteen selvyyden ettei enää tarttisi itse miettiä sitä kuinka sen trauman selittäisin kun trauma psykologi tietää sen, mutta sitä se ei tiedä että se aktivoituu aina kun käsittelen sitä asiaa edes vähänkin, toivotaan että se olisi viimeinen ponnistus ettei tarttisi enää ikinä missään vaiheessa ajatella sitä traumaa, koska klassilliset trauman merkit, vakuutusyhtiö tietenkin väittää toista ja pesee kätensä ja tullut päätöksiä jossa vääristeltiin b lausunnot tai otettiin sana sieltä ja täältä ja minun korjaukseen ja psykologin arviota ne eivät ole lukeneet tai halunneet, nyt sitten mennään korkeimpaan oikeuteen, minä vähillä varoilla vakuutusyhtiön pohjattoman kassan kanssa.
 
taas minä
Kylläpä kestää kauanaikaa odotella sitä pirteyttä, ei ole mennyt kuin vasta 14 viikkoa odotellessa sitä piristymistä on aika toivoton olo ja väsynyt ei jaksaisi tehdä mitään ja artyisyyttää on ja muita oireita, kävinkin viimeviikolla kilpparikokeissa, olikin t4v 12.5 joka on liian alhainen, vaikka syön kilpparilääkettä voi olla myös syyllinen miksi en piristy.
 
taas minä
no eipä tuo voxra auta sitten yhtään, aamut tosi väsyneitä ja pirteydestä ei voi puhua, kun suurinpiirtein itseäni ruoskimalla saan itseni liikkeelle, eli se siitä lääkkeestä.
 
Luonto
moi, ite söin näitä laillisia huumeita "lääkkeitä" 15 vuotta, nyt ollu luomuna 3 vuotta. Oon sitä mieltä, että kaikki löytyy ihmisen sisäpuolelta. Pitää repiä haavat auki, alkaa rakastamaan itseään ja antaa anteeksi.
 
"surusilmä"
Hyvä lääke. Olen kuukauden syönyt ja pystynyt taas töihin ja saanut kämpänkin siivottua. Kaikki muut kokeiltu aikaisemmin, lähes, keskivaikeaan toistuvaan masennukseen.
 
Voxra-vierailija
Olen herkkä lääkkeiden vaikutuksille, niin lääkäri käski aluksi puolittamaan tuon Voxran 150mg depot-tabletin. Ja oli ihan erikoislääkäri. Käytetään kuulemma välillä näin, vaikka ohjeissa kielletään puolitus. Kolmisen viikkoa mennyt ja välissä söin viikon kokonaista tablettia, mutta palasin puolikkaaseen, kun vei unet (kärsin vaikeasta unettomuudestakin) ja lisäsi ahdistuneisuutta, jota tekee kyllä puolikaskin...
 
vierailija
[QUOTE="vierailija";26233589]Onhan mulla elämä hyvin mutta silti masentaa ja on itsetuhoisia ajatuksia. Ihmettelen itsekkin miksi oon masentunu jos elmä on periaatteessa hyvällä mallillla.
Sulla ja useimmilla muilla masentuneilla on vain ihan liikaa aikaa miettiä itseään, elämän tarkoitusta (tai tarkoituksettomuutta) ja vatvoa sitä pahaa oloa.

Hanki kiireisempi työ, harrastuksia, ystäviä ja tekemistä.[/QUOTE]
 
oikeasti sairas.
Sulla ja useimmilla muilla masentuneilla on vain ihan liikaa aikaa miettiä itseään, elämän tarkoitusta (tai tarkoituksettomuutta) ja vatvoa sitä pahaa oloa.

Hanki kiireisempi työ, harrastuksia, ystäviä ja tekemistä.
[/QUOTE]

Hei. Olisitko ystävällinen ja poistuisit täältä. Jokainen täällä haluaa purkaa mieltään/pahaa oloaan/onnistumisiaan. Ja joskus lääkitys on tarpeen,joskus ei.Mutta sinä et voi sitä päättää.Enkä usko,että sinulla on oikea tausta arvioimaan ketään (viesteistäsi päätellen). Tykkäät kiukutella. Mutta täällä on kuitenkin osa niin herkkiä,ettet kai halua ihan tosissasi tuntemattomien mieltä pahoittaa? Toivon kiksejä sinulle sopivilla palstoilla ;)
 
F32.1 + F90
Itsellä voxra 150mg mennyt 3kk ja nyt 2 päivää annoksella 300mg. Venlan lopetin kuin seinään kun aloitin voxran, eikä tullut vieroitusoireita. Venlaa söin 9kk ja haittavaikutuksina seksihalut katos kokonaan ja nukuin vaan jatkuvasti. Voxrassa aloitusoireet kesti pari viikkoa, sitten helpotti. Olin tosi ärtynyt alkuun ja huonovointinen, eikä nälkäkään ollut ja unta oli vaikea saada. Nyt nuo tasoittuneet. Seksihalut on palanneet ja elämä näyttää valoisammalta. Myös virtaa riittää enemmän. Nukun yöt hyvin, herätessä saan nopeasti uudestaan unta. Ei siis mitään pahaa sanottavaa! Venlafaksiinia en suosittele kenellekään, enkä Mirtazapiinia, aivan kauheita.
Itselläni on kuukauden verran pienennetty venlaa kun samalla kun syön voxraa 150mg perjantaina pitäisi aloittaa Voxra 300mg annustuksilla.
 
vF32.1+F90
Itselläni on kuukauden verran pienennetty venlaa kun samalla kun syön voxraa 150mg perjantaina pitäisi aloittaa Voxra 300mg annustuksilla.

Jatkan, että minulla on myös Ketipinor resepti, jonka avulla pystyn vaikuttamaan nukkumiseen. Aikaisemmin huomasin, että aloin nukkumaan vasta aamuyöstä. Ketipinor suuremmilla määrillä määrätään masennukseen, mutta pienimmillä taas rauhoittumiseen. 0,25-2 tablettia, alussa on hieman sekavaa aamuisin, mutta pienimmillä annoksilla kun aloittaa niin ihan tokkurassa ei tarvitse olla koko päivää.
 
Kaksi ja puoli vuotta
Eka masennuslääke keskivaikeaan masennukseen mulla oli Seronil, lääkitys aloitettiin alkuvuodesta 2013. Lumevaikutuksesta piristyin kahden ekan viikon ajaksi (vaikka tuohan alkaa vaikuttaa vasta muutaman viikon käytön jälkeen). Viikkojen jälkeen masennus jatkui entisellään. Koska mitään positiivista vaikutusta ei tullut, nostettiin annosta ja siitä alkoi todella kurja kausi; nukuin sekä päivät että yöt, näin levottomia toimintaunia (kuin suoraan actionleffasta), saatoin herätä kauhun tunteeseen ja pelkäsin kuollakseni kuolevani (ja toisaalta itsemurha-ajatukset lisääntyi), seksuaalinen halukkuus ja kyvykkyys katosivat täysin, hiukset lähti päästä ja muutenkin olo oli hirveä.

Sit lääkäri varovasti ehdotti, jos kokeilisin Voxraa. Vaihdoin lennosta ja olo koheni viikon sisään huomattavasti. Pääsin ylös sängystä ja lähes kaikki aiemman lääkkeen sivuvaikutukset lakkasivat. Sain toki uusia oireita, mutta ne ei oo vaivanneet niin paljon, että missään nimessä oisin halunnut vaihtaa lääkettä. Sivuvaikutuksina Voxrassa suun kuivuutta, lievää unettomuutta jos lääkettä ei ota aikaisin aamulla, nykyään välillä "huono sydänolo", jos juon kahvia tyhjään vatsaan.

Nykyään huomaan myös että e-pillereillä saattais olla masentavaa vaikutusta. Vaikea arvioida myös "auttaako" Voxra enää, kun toipumisprosessi on jo pitkällä. Tietty välillä asiat ahdistaa tai stressaa, mut luultavasti nää kuuluu mun luonteeseen enkä niistä koskaan eroon pääse.

Tässä rinnalla oon käynyt reilut kaksi vuotta psykoterapiassa 2 kertaa viikossa. Oma terapeuttini löytyi pitkän etsinnän jälkeen. Kaiken maailman kekkulipsykologeilla käytyäni löysin onneksi älykkään psykiatrin, joka ikään kuin näkee lävitseni ja tästä ymmärryksestä johtuen terapia on mielekästä enkä pysty huijaamaan itseäni. On myös tutkittu että terapeutin ja potilaan yhteensopivat kemiat vaikuttaa toipumiseen suotuisasti ja enemmän kuin tietty terapiasuuntaus.

Voxran piti olla mulla alunperin lyhyen aikaa ns. kävelykeppinä, että pääsisin jaloilleni. Mulla on kuitenkin ollut nyt se sama minimiannos 150mg koko tän reilu pari vuotta. Lääkitystä ei oo lopetettu aiemmin, koska elämässä ollut melkoisia muutoksia, mutta nyt alkaa tasaantua ja lääkkeen lopettamista suunnitellaan.

Vähän jännittää tuo seinään lopettaminen, vaikka en koe olevani riippuvainen. Mutta oon myös kuullut, että jos lääkkeen lopettaa yhtäkkiä, niin aivot luulee, että masennus tuli takasin. Olisinki kiinnostunut onko kellään kokemuksia Voxran lopettamisesta silleen hiljalleen, tyyliin syömällä tabletti joka toinen päivä, kerran viikossa jne.
 
StoneFree
Eka masennuslääke keskivaikeaan masennukseen mulla oli Seronil, lääkitys aloitettiin alkuvuodesta 2013. Lumevaikutuksesta piristyin kahden ekan viikon ajaksi (vaikka tuohan alkaa vaikuttaa vasta muutaman viikon käytön jälkeen). Viikkojen jälkeen masennus jatkui entisellään. Koska mitään positiivista vaikutusta ei tullut, nostettiin annosta ja siitä alkoi todella kurja kausi; nukuin sekä päivät että yöt, näin levottomia toimintaunia (kuin suoraan actionleffasta), saatoin herätä kauhun tunteeseen ja pelkäsin kuollakseni kuolevani (ja toisaalta itsemurha-ajatukset lisääntyi), seksuaalinen halukkuus ja kyvykkyys katosivat täysin, hiukset lähti päästä ja muutenkin olo oli hirveä.

Sit lääkäri varovasti ehdotti, jos kokeilisin Voxraa. Vaihdoin lennosta ja olo koheni viikon sisään huomattavasti. Pääsin ylös sängystä ja lähes kaikki aiemman lääkkeen sivuvaikutukset lakkasivat. Sain toki uusia oireita, mutta ne ei oo vaivanneet niin paljon, että missään nimessä oisin halunnut vaihtaa lääkettä. Sivuvaikutuksina Voxrassa suun kuivuutta, lievää unettomuutta jos lääkettä ei ota aikaisin aamulla, nykyään välillä "huono sydänolo", jos juon kahvia tyhjään vatsaan.

Nykyään huomaan myös että e-pillereillä saattais olla masentavaa vaikutusta. Vaikea arvioida myös "auttaako" Voxra enää, kun toipumisprosessi on jo pitkällä. Tietty välillä asiat ahdistaa tai stressaa, mut luultavasti nää kuuluu mun luonteeseen enkä niistä koskaan eroon pääse.

Tässä rinnalla oon käynyt reilut kaksi vuotta psykoterapiassa 2 kertaa viikossa. Oma terapeuttini löytyi pitkän etsinnän jälkeen. Kaiken maailman kekkulipsykologeilla käytyäni löysin onneksi älykkään psykiatrin, joka ikään kuin näkee lävitseni ja tästä ymmärryksestä johtuen terapia on mielekästä enkä pysty huijaamaan itseäni. On myös tutkittu että terapeutin ja potilaan yhteensopivat kemiat vaikuttaa toipumiseen suotuisasti ja enemmän kuin tietty terapiasuuntaus.

Voxran piti olla mulla alunperin lyhyen aikaa ns. kävelykeppinä, että pääsisin jaloilleni. Mulla on kuitenkin ollut nyt se sama minimiannos 150mg koko tän reilu pari vuotta. Lääkitystä ei oo lopetettu aiemmin, koska elämässä ollut melkoisia muutoksia, mutta nyt alkaa tasaantua ja lääkkeen lopettamista suunnitellaan.

Vähän jännittää tuo seinään lopettaminen, vaikka en koe olevani riippuvainen. Mutta oon myös kuullut, että jos lääkkeen lopettaa yhtäkkiä, niin aivot luulee, että masennus tuli takasin. Olisinki kiinnostunut onko kellään kokemuksia Voxran lopettamisesta silleen hiljalleen, tyyliin syömällä tabletti joka toinen päivä, kerran viikossa jne.
 

Yhteistyössä