Vuosilomasta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minulle on kertynyt 30 päivää lomaa. Perjantaina pomo laittoi tekstiviestin: Suunnittelen lomia ja kesälomasi on 6.6.-19.6. 10 päivää. Kaikki muut työntekijät ovat saaneet esittää lomatoiveensa, minä en ole saanut ko lappua eli en ole saanut esittää toivetta loman ajankohdasta. Olin pääsiäisen aikaan talvilomalla kaksi viikkoa enkä haluaisi olla lomalla kesäkuun alussa. Netistä luin, että lomaa on annettava yhdenjaksoisesti 12 arkipäivää ja sen ylimenevät lomapäivät voidaan pilkkoa. Työskentelen kunta-alalla ja lauantaita ei lasketa lomapäiväksi eli tuo pykälä ei toteudu. Onko jollain samankaltaisia kokemuksia?
 
vierailija
Minulle on kertynyt 30 päivää lomaa. Perjantaina pomo laittoi tekstiviestin: Suunnittelen lomia ja kesälomasi on 6.6.-19.6. 10 päivää. Kaikki muut työntekijät ovat saaneet esittää lomatoiveensa, minä en ole saanut ko lappua eli en ole saanut esittää toivetta loman ajankohdasta. Olin pääsiäisen aikaan talvilomalla kaksi viikkoa enkä haluaisi olla lomalla kesäkuun alussa. Netistä luin, että lomaa on annettava yhdenjaksoisesti 12 arkipäivää ja sen ylimenevät lomapäivät voidaan pilkkoa. Työskentelen kunta-alalla ja lauantaita ei lasketa lomapäiväksi eli tuo pykälä ei toteudu. Onko jollain samankaltaisia kokemuksia?
Lauantait lasketaan lomapäiviksi, joten tuossa on 12 lomapäivää eikä 10. Tuo on siis ok.
 
vierailija
Lauantaita ei enää lasketa lomapäiväksi,joten Kyllähän tuossa sitten jäisi paripäivää vajaaksi.Kysäseppä pomolta asiaa ja voithan kysyä voisiko loman ajankohta olla toinen.4Viikkoahan sun pitäs saada kesälomakautena pidettyä...
 
vierailija
Lauantaita ei enää lasketa lomapäiväksi,joten Kyllähän tuossa sitten jäisi paripäivää vajaaksi.Kysäseppä pomolta asiaa ja voithan kysyä voisiko loman ajankohta olla toinen.4Viikkoahan sun pitäs saada kesälomakautena pidettyä...
Mulla on 30 pv lomaa ja saan pitää 4 viikkoa kesällä ja yhden viikon talvilomaa. Kuka minulta vie 5 pv lomaa? Vai onko kyse siitä, että julkisella puolella on pitemmät lomat kuin yksityisellä?
 
vierailija
Kaikilla muilla samassa yksikössä on kolme viikkoa lomaa yhteen putkeen ja yksi viikko lomakautena "irrallaan". Eikös kaikkien pitäisi olla samassa asemassa? Viime kesänä pidin kolme viikkoa lomaa yhteen putkeen. Toimenkuvani vaihtui syksyllä ja ongelmana oli kuka tuuraa, esim en voi antaa sinulle lomaa silloin kun olet toivonut koska on liian vähän aikaa löytää sijainen. Toivottuun lomaan oli silloin aikaa 5 viikkoa!
Ap
 

Yhteistyössä