Whatsapp lapselle

  • Viestiketjun aloittaja Ei muista tunnusta
  • Ensimmäinen viesti
Ei muista tunnusta
Onko ok antaa 10v lapsen ladata puhelimeen?
Kuulemma kaikilla (6-14v) kavereilla on se.
Ite en omista edes älypuhelinta enkä ole tutustunut palveluun. Jotain pikaviestejä vissiin? (messenger tyyliin?)
Entä Facebook?

Joo, lapsi sai ekan älypuhelimensa ja kysymyksiä sataa :D En tiedä mitä kaikkea siellä jo on...
 
Meidän 12-vuotiaalla on whatsappi. Ja mulla myös. Yllättävän paljon tulee viesteiltyä sen kautta ja myös muiden kuin oman pojan kanssa.
 
vierailija
Siis oon ite 10v ja oon ollu Whatsappissa jo 3 vuotta. Ja vaik sen ikäraja on 16 niin ni siel ei oo mitää miks pitäis olla 16. Ja se on samanlainen ku tekstiviesti mut ilmaseks ja pystyy tekee ryhmiin.
 
vierailija
Meillä ei ole siellä lapset eikä aikuisetkaan. Tokaluokkalaisemme luokallakin lapsilla on siellä kuulemma oma ryhmä enkä oikein ymmärrä miksi. Ikärajat on tarkoitettu suojaamaan lapsia, eikä pienimmäiset osaa aina ajatella mitä kannattaa ja voi kirjoittaa julkisesti. Mitä kirjoituksista voi seurata itselle tai kavereille.
 
Kannattaa antaa ladata sen vuoksi, ettei jää paitsi kavereiden jutuista ja kaveripiiristä.. Mutta valvo sen käyttöä tarkasti! Siellä tapahtuu kiusaamista ja isoissa ryhmissä viestejä saattaa tulla satoja päivässä, joten älä anna kytätä puhelinta taukoamatta ja ota se pois illalla reilusti ennen nukkumaanmenoa, koska pahimmillaan niitä viestejä kytätään yötä myöten.
 
Kokemus
Omien poikien annoin ladata Whatsapin vasta 14v ikäisenä. Muita ei ole Youtuben ja Whatsapin jälkeen, eikä ole edes lapset kinu nnut joitain snapshatteja ja instagrameja tai mitä ne ovatkaam.
 

Yhteistyössä