Yksinhuoltajuuden saaminen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tulin raskaaksi miehelle, jonka kanssa en asu tai seurustele. Mies asuu toisella puolella Suomea, emmekä ole paljoa tekemisissä. Mies kuitenkin tietää tulevasta lapsesta ja haluaa yhteishuoltajuuden.
Välimme ovat erittäin huonot, enkä haluaisi yhteishuoltajuutta mistään hinnasta. Aina jos olen miehen kanssa ollut yhteyksissä, tämä on ollut erittäin negatiivinen ja aikaisemmin yritti painostaa minua aborttiin. Tuntuu että mies haluaisi yhteishuoltajuuden pelkästään kiusallaan. Minä en tässä välissä haluaisi edes isyyden tunnustamista, mutta sille tuskin mahdan mitään.

Minkälaiset mahdollisuudet minulla on välttää yhteishuoltajuus? Onko yhteishuoltajuus edes mahdollista jos meidän välimme ovat erittäin huonot?
 
vierailija
älä suostu isyyden selvittämiseen, ei kai se laki vaan muuttunut niin että siihen on pakko suostua?
Voithan torjua miehen kokonaan, vaihda numero , estä FB, kiellä häntä häiritsemästä sinua ja jos ahdistelee hae lähestymiskieltoa.
Ilmoita selkeästi hänelle että et halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä ja jos häiritsee ja kiusaa sinua teet rikosilmoituksen.
 
vierailija
Lakihan muuttui tammikuussa. Vaikka äiti ei halua isyyttä selvitettävän niin jos mies lv ilmoittautuu niin homma menee eteenpäin, dna testeihin jos sinä väität ettei ole isä.
 
vierailija
Muistakaa mammarakkaat että kyse on lapsen oikeudesta molempiin vanhempiinsa.
Ei äidin oikeudesta valita lapsen puolesta onko hänellä isää elämässään vai ei.
Luojan kiitos se laki muuttuu piirun verran paremmaksi.
 
vierailija
Muistakaa mammarakkaat että kyse on lapsen oikeudesta molempiin vanhempiinsa.
Ei äidin oikeudesta valita lapsen puolesta onko hänellä isää elämässään vai ei.
Luojan kiitos se laki muuttuu piirun verran paremmaksi.
Paskamaista on se, kun tykätään hetki leikkiä isää, sitten unohdetaan lapsi pariksi vuodeksi, kun keksittiin kivempaa tekemistä, ja sitten halutaan taas leikkiä isää, ja sitten taas kadotaan kuin pieru saharaan. Ja se lapsi vain suree, kun jälleen kerran menettää isänsä.
Tuossa tilanteessa lapselle olisi parempi, jos isää ei olisi ollenkaan.
 
vierailija
Eihän se yhteishuoltajuus kai hyvin toteudu, jos mies asuu toisella puolen Suomea. Pientä lasta tuskin annetaan isälle viikonlopuksi. Eikä se sen enempää koululaisen kohdallakaan helppoa ole.
 

Yhteistyössä