Yksityinen perhepäivähoito

Ollaan viemässä poikaa hoitoon yksityiselle perhepäivähoitajalle. Kelahan maksaa jotain ja loput sitte omasta pussista mutta mites ne nyt sitten menee, onko jollain tietoa? Eli mitä maksaa?
ko. paikassa kk maksu (jos koko päivähoidossa) 500e, onko normi hinta?
kokemuksia?
 
Haette yksityisen hoidon tukea Kelalta, joka maksaa sen hoitajalle suoraan. Loput maksatte itse, en tiedä tähän hetkisiä summia, mutta meillä oli aikoinaan niin, että saimme sen jonkun tietyn summan (tai siis hoitaja sai suoraan) Kelasta ja itsellemme piti jäädä joku tietty summa maksettavaksi.
 
yx ypph
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 10:06 Möllibulli kirjoitti:
Ollaan viemässä poikaa hoitoon yksityiselle perhepäivähoitajalle. Kelahan maksaa jotain ja loput sitte omasta pussista mutta mites ne nyt sitten menee, onko jollain tietoa? Eli mitä maksaa?
ko. paikassa kk maksu (jos koko päivähoidossa) 500e, onko normi hinta?
kokemuksia?
Tuo 500e/kk on suositushinta. Ypph on yksityisyrittäjä eli määrää hinnan loppujen lopuksi itse.
Riippuu asuinpakkakunnasta kuinka paljon maksat omasta pussistasi. Kelan yksityisen hoidon tuki on 137.33e/kk lisäkis voi saada hoitolisää summaa en muista, on riippuvainen tuloiista. Toisilla paikkakunnilla maksetaan kuntalisää. esim vantaalla se on 160e/kk eli esim. vantaalla yhdestä lapsesta maksat omasta pussistasi n.202e.
 
kela maksaa yksityisen hoidon tukea jotain 137? ja lisäosaa joka on riippuvainen teidän tuloista,loput maksatte itse jos päivähoitomaksu on tuo 500? vähennä yksityisen kodinhoidontuki ja mah.lisä osa jää päivähoitomaksu jäljelle.
ole tarkka sopimusta allekirjottaessa lue tarkkaan ja pyydä selventänään ettei tule ylläreitä...
 
Meillä oli vuosi sitten lapset yksityisellä perhepäivähoitajalla ja hoito maksu Kelan tuen jälkeen oli sama kuin kunnallisella puolella. Toiset yksityiset hoitajat perivät lisämaksua, ja olen kuullut että se voi olla jotai 10-30?/kk/lapsi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 10:12 yx ypph kirjoitti:
Olisin voinut selvemminkin kirjoittaa... =)
eli Kelalta haet ja saat sen 137.33e + kuntalisän + mahd. hoitolisän.
Itse maksat hoitomaksusta uupuvan osan.
Ihan selkeä oli ekakin vastaus ja perussysteemit jo tiesinkin mutta lähinnä tuo kk maksu oli se johon kaipasin selvennystä eli etten tyhmyyksissäni vie poikaa mihinkään ihan sikakalliiseen paikkaan!

Pärjään siis näillä eväillä, kiitos! :flower:
 
yx ypph
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 10:16 Möllibulli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 10:12 yx ypph kirjoitti:
Olisin voinut selvemminkin kirjoittaa... =)
eli Kelalta haet ja saat sen 137.33e + kuntalisän + mahd. hoitolisän.
Itse maksat hoitomaksusta uupuvan osan.
Ihan selkeä oli ekakin vastaus ja perussysteemit jo tiesinkin mutta lähinnä tuo kk maksu oli se johon kaipasin selvennystä eli etten tyhmyyksissäni vie poikaa mihinkään ihan sikakalliiseen paikkaan!

Pärjään siis näillä eväillä, kiitos! :flower:
En tiedä mistäpäin olet, mutta lisätietoja voit katsoa esim.
http://www.kolumbus.fi/yksityiset.paivahoitajat/

Jos hoitajanne kuuluu tällaiseen yhdistykseen, hänellä on valmiita hoitosopimuksia, missä on paljon pientä tekstiä =)
Lue se tarkkaan ja käy läpi hoitajanne kanssa.
Esim. kesäloma-ajan palkan kanssa on erilainen käytäntö eri hoitajilla. Eli toiset laittavat kuukausittain palkastaan sivuun tietyn summan ja toisille maksetaan myös kesäloman ajalta palkka, jolloin myös kela maksaa tuet. Tämä pitää olla kirjattuna hoitosopimukseen jos näin on!

Erilaiset käytännöt ja maksut johtuvat siitä että ypph on yksityisyrittäjä joka itse hinnoittelee oman työnsä!

Mukavia hoitopäiviä teille! :flower:
 

Yhteistyössä