Yrittäjyyttä ilman yrittäjän riskejä. Esim. Työpalvelu MK. Kenellekään tuttua toimintaa?

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
tillis
Kukaan ei voi luvata yrittäjyyttä ilman riskejä :( Noissa hommissa teet hillittönmästi töitä ja nuo urpot vie isot siivut sekä sen jälkeen mansat verottajalle alvit ;(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tillis:
Kukaan ei voi luvata yrittäjyyttä ilman riskejä :( Noissa hommissa teet hillittönmästi töitä ja nuo urpot vie isot siivut sekä sen jälkeen mansat verottajalle alvit ;(
Ottavat noin 5-10% laskutettavasta summasta. Ei tarvitse itse maksaa alveja.
 
Heh, ei tuo yrittäjän riskejä poista :LOL:

Tarjoaa vain sihteerintöitä. Aika korkeilta vain nuo kiinteät kulut tuntuvat - varsinkin kun ne vielä sidotaan myyntiin, eikä edes voittoon.

Ja yllä ne alvit täytyy yhä maksaa, joku muu vaan täyttää yrittäjän puolestah planketit ja siirtää rahat verottajalle.

Yrittäjän voitto = Myynti - tuotantokulut (olkoon materiaalit, työkalut, toimiston vuokra, etc) - verot - tässä tapauksessa vielä iso summa kirjallisista töistä jollekin yritykselle. Kannattaa siis miettiä kuinka paljon niiden tekeminen oikeasti vie "tuottavasta" työstä pois.
 
ex-yrittäjä
Yrittäjän puolesta planketit... Et oo tainnut tuolla Eezyn sivuilla käydä, ideahan on just siinä, ettei tarvii ryhtyä yrittäjäksi. Yrittäjäksi ryhtyminen tarkoittaa Suomessa edelleen pitkälti sitä, että joutuu samalla sosiaaliturvan ulkopuolelle. Senkin riskin poistuminen on jo iso asia.
Kun oma toiminimeni joutui vaikeuksiin, en saanut yli puoleen vuoteen mistään apua euron vertaa. Tämän ajan selvisin pelkästään ystävien avulla. Se oli varmaan sitä "yrittäjän riskiä".
 
yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Heh, ei tuo yrittäjän riskejä poista :LOL:

Tarjoaa vain sihteerintöitä. Aika korkeilta vain nuo kiinteät kulut tuntuvat - varsinkin kun ne vielä sidotaan myyntiin, eikä edes voittoon.

Ja yllä ne alvit täytyy yhä maksaa, joku muu vaan täyttää yrittäjän puolestah planketit ja siirtää rahat verottajalle.

Yrittäjän voitto = Myynti - tuotantokulut (olkoon materiaalit, työkalut, toimiston vuokra, etc) - verot - tässä tapauksessa vielä iso summa kirjallisista töistä jollekin yritykselle. Kannattaa siis miettiä kuinka paljon niiden tekeminen oikeasti vie "tuottavasta" työstä pois.
Nimenomaan. Älä ikinä koskaan suostu sellaiseen, että joku toinen vetää sun liikevaihdosta (eli myynnistä) tuollaisen siivun, 5-10%. Se tarkoittaa 25% - 50% voitosta.

Normaalisti palvelu- tai vähittäismyyntikaupasta jää liikevaihdosta (myynnistä) viivan alle joku 20%, voi jäädä vähemmänkin. Oletetaan että joku ottaa sun liikevaihdosta vielä 5% -- sulle jää kaikkien menojen jälkeen viivan alle enää 15%
--- Antaisitko tosiaan jollekin neljäsosan tai jopa PUOLET sun palkasta? Mikään palvelu ei ole niin arvokasta.
 
ex-yrittäjä
Miten voit laskea, että antaisin PUOLET mun palkasta jollekin??? Laskutuspalvelun käyttö maksaa mulle 8 % laskun loppusummasta, ei siitä saa millään laskututoimituksella PUOLTA mun palkasta.

Niin ja yrittäjällekkö ei tilitoimiston lasku ole vastaavanlainen kulu? Ja eikö omalle papereiden pyörittelylle ja stressille lasketa mitään hintaa?

Omalla kohdalla nämä on kuitenkin sivuseikkoja siitä syystä, että vuodessa on muutamia jaksoja, jolloin ei kannattavia töitä vaan ole. Toiminimiyrittäjänä rahaa ei siis tullut kassaan, mutta tietyt kulut kyllä juoksi. Nyt ei jää ihan tyhjän päälle, kun saa ansiosidonnaista noilta jaksoilta.
 
yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja ex-yrittäjä:
Miten voit laskea, että antaisin PUOLET mun palkasta jollekin??? Laskutuspalvelun käyttö maksaa mulle 8 % laskun loppusummasta, ei siitä saa millään laskututoimituksella PUOLTA mun palkasta.

Niin ja yrittäjällekkö ei tilitoimiston lasku ole vastaavanlainen kulu? Ja eikö omalle papereiden pyörittelylle ja stressille lasketa mitään hintaa?

Omalla kohdalla nämä on kuitenkin sivuseikkoja siitä syystä, että vuodessa on muutamia jaksoja, jolloin ei kannattavia töitä vaan ole. Toiminimiyrittäjänä rahaa ei siis tullut kassaan, mutta tietyt kulut kyllä juoksi. Nyt ei jää ihan tyhjän päälle, kun saa ansiosidonnaista noilta jaksoilta.
Rautalankaa.

Yritän kertoa nätisti ja hampaita kiristelemättä, sillä on se nyt kumma jos on yritystoimintaa pyörittänyt eikä ymmärrä miksi liikevaihdosta eli myynnistä 8% on helvetin liian iso provikka antaa pois.

Esimerkki:

Sun liikevaihto, eli sun myynti on vaikka 1000 euroa kuukaudessa. Eli laitat asiakkaallesi 1000 euron laskun myymästäsi tuotteesta tai palvelusta.

Oletko vielä kärryillä?

Sitten faktoja. Palvelu - tai vähittäiskaupassa liikevaihdosta (1000 euroa ) nyrkkisääntönä jää kaikkien kulujen ja verojen jälkeen noin 200 euroa SINULLE. Eli sinun palkkasi on kaikkien kulujen jälkeen tuo noin 200 euroa.

Mutta. Jos annat liikevaihdostasi vielä 10% jollekin kolmannelle osapuolelle, niin 1000 - 10% = 100 euroa. Eli, annat tälle kolmannelle osapuolelle puolet sinun palkastasi.

Ymmärrätkö vielä?

200-100= 100 eli puolet

Mutta ihan sama se mulle, jos haluaa itseään kusettaa. Kokeile vaan, kyllä sen ajastaan huomaa että ei toi kannata.


 
yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja ex-yrittäjä:
Niin ja yrittäjällekkö ei tilitoimiston lasku ole vastaavanlainen kulu? Ja eikö omalle papereiden pyörittelylle ja stressille lasketa mitään hintaa?
tilitoimisto ottaa 1,50 per vienti eli prosentteina se on tuosta 1000 euron laskusta 0,0015 %
Joka on aika paljon vähemmän kuin joku 5-10% mitä aiemmissa viesteissä on väläytelty

Ja vastoin mitä ihmiset tuntuu luulevan, niin isoin tressi ei tule pelkästä laskujen tai kuittien kanssa temppuilusta.
Suurin osa mun yrityksen ajasta menee markkinoinnin, tuotevalikoimien, kampanjoiden, asiakaskirjeiden, tuotteiden esillepanon ja varastokirjanpidon kanssa. Tuo eezy tai Mk eivät näissä varsinaisissa töissä käsittääkseni auta pätkän vertaa, vaan tarjoavat jus sihteeritöitä kuten joku edellä sanokin.

Sen saman kirjanpidon ja alvien laskemisen voi vaan hoitaa tilitoimistokin, paljon edukkaammin vaan.
 
Tilimies
On mennyt tuolla "yrittäjällä" sekaisin liiketoiminnan kulut ja käteen jäävä nettoansio. Eihän noita tilitoimiston / laskutuspalvelun kuluja, kuten muitakaan toiminnasta koituvia kuluja, makseta yrittäjälle "viivan alle" jäävästä nettoansiosta! Jos näin olisi, niin silloinhan myös esim. alv veisi kolme kertaa yrittäjän nettoansion verran, kuulostaisi melko kohtuuttomalta! Vastaavasti säästettäessä näissä kuluissa, ei netto (eikä brutto) ansio tietenkään nouse säästetyn summan verran.
Kävin katsomassa Eezyn palkkalaskuria, sen mukaan esim. 1000 euron (alv0) laskutetusta työstä jää esim 25% verolla käteen 518 euroa. Vastaavasta alvillisesta myynnistä jää käteen 421 euroa. Nämä on laskettu siten, että Eezy ottaa 11 %, tuo laskuri ei nyt muuta antanut.
Siis ihan jotain muuta, kuin tuo sinun laskemasi 200 euroa?
 
"Työmies"
Olen toiminut Eezyn kautta 6 kuukautta. Laskutan 30,- alv 0% josta palkkani muodostuu 15,5% ennakonpidätyksellä seuraavasti:

Arvonlisäverollinen laskutushinta (sis. alv 23%) 36.90 e
Arvonlisäveroton laskutushinta (alv 0%) 30.00 e
Arvonlisävero 23% 6.90 e
Nettopalkka 17.55 e

Eezyn palveluprosentti 8 % 2.40 e

Työnantajan sivukulut
Tapaturmavakuutus 5.456 % 1.20 e
Ryhmähenkivakuutus 0.074 % 0.02 e
Työttömyysvakuutus 0.75 % 0.17 e
Eläkemaksu/TyEL 16.7 % 3.68 e
Sotu 2.23 % 0.49 e
Työnantajakulut yhteensä 5.56 e

Lomaraha 18.5 % 3.44 e
Työajan lyhennysraha 7.7 % 1.70 e
Ennakonpidätyksen alaiset ansiot 22.04 e

Ennakonpidätys + työntekijän sivukulut
Ennakonpidätys 15.5 % 3.42 e
Eläkemaksu 4.5 % 0.99 e
Työttömyysvakuutus 0.4 % 0.09 e
Palkansaajan kulut yhteensä 4.50 e

Kuukausitasolla, eli 168h/kk laskutettuna bruttolaskutus on 5040,- alv 0% josta Eezyn palvelumaksu on 403.20 e ja käteen jää 2947.76
Summa pitää sisällään pekkaset, eli työajan lyhennysrahan, sekä lomarahat, eli kaiken palkan.
Onko tuo 403,20 kohtuutonta vai ei, on sitten jokaisen itse harkittava. Itse pystyn elämään tuon kanssa mainiosti, kun ei nuo paperihommat kiinnosta pätkääkään. Nyt naputan netissä valmiiseen pohjaan työtunnit ja maksajan yhteystiedot ja siinä kaikki. Tilille tulee sitten aikanaan se, minkä vuoksi töitä on tehnyt. Tienaan paremmin, kuin aiemmin työsopimussuhteessa ollessa, aikaa ei mene yhtään kirjanpitoon ja tilityksiin, kuten toiminimellä tehdessä meni, ja säilytän mahdollisuuden ansiosidonnaiseen, mikäli työt syystä tai toisesta loppuu. Näitä Eezyn ja Työpalvelu MK:n kaltaisia yrityksiä on nyt ainakin kymmenkunta, joten kilpailu alkaa puristaa palveluprosentteja pienemmiksi ennemin tai myöhemmin. Toistaiseksi kaikki on sujunut hyvin. Ensi vuoden alkupuolella on tarkistettava, että Eezy on hoitanut kaikki velvoitteensa asianmukaisesti. He toimivat kassaan tulevalla rahalla, joten periaatteessa mitään syytä ei ole siihen, etteikö vero- ja muita tilityksiä pystytä suorittamaan asianmukaisesti. Eezyn liikevaihtoa en tiedä, mutta laskunumeroista voisi päätellä, että nyt kesän aikana laskuja on kuukaudessa kirjoitettu n. 700. Tuolla 8% palvelumaksulla pitäisi siis jäädä riittävästi katetta parin ihmisen palkkoihin ja toimistovuokraan, eli uskon yrityksen pysyvän pystyssä ja hoitavan asiansa. Minulla ei ole valittamista tähän astisesta toiminnasta.
 
[QUOTE="Työmies";21919032]Olen toiminut Eezyn kautta 6 kuukautta.
Kuukausitasolla, eli 168h/kk laskutettuna bruttolaskutus on 5040,- alv 0% josta Eezyn palvelumaksu on 403.20 e ja käteen jää 2947.76[/QUOTE]

Ja sitten sinä maksat kulut, mitkä sinun toimintasi pyörittämisestä tulee. Et sinä vielä voitolle ole jäänyt. Olet vasta maksanut verot ja sihteerintöiden hinnan.

Paljonko hintaa sihteerintöistä tulee sinulle asiakasta kohden? Oletko koskaan arvioinut kuinka kauan sinulla menisi itse niissä töissä. Hetki nimittäin sinullakin menee, että saat 400euroa kokoon... Ota huomioon, että joudut naputtelemaan työtunnit ja yhteystiedot planketille joka tapauksessa. Ne tekisit myös ilman Eezyä. Nyt ilmeisesti sinun ei tarvitse nuolla postimerkkiä ja käydä postissa viemässä kirjekuori...

Ja erityisesti minua särähti tuo RISKIN väheneminen. Eezy ei hanki sinulle asiakkaita, mainosta sinua, tee mitään sinun riskin vähentämiseksi.
 
"Työmies"
En yritäkkään väittää, että Eezy olisi pala taivasta, tai kaikille sopiva tapa toimia. Jos yrittämiseni olisi esimerkiksi kaupan tai korjaamon pitoa, niin silloin oma yritys olisi se selvin ja järkevin vaihtoehto. Ja taloudellisinkin, koska Eezy ottaa palkkioprosenttinsa myös tavaran tai tuotteiden myynnin katteesta, jolloin 8% on kohtuuton. Itse työskentelen ilman toimitilaa, työkaluja ja kiinteitä kuluja. Myyn vain aikaani, eli laskutettavaa tavaravirtaa ei ole. Asiakkaita on muutama kuukaudessa, joten varsinaista laskutusrumbaa minun ei tarvitsisi tehdä yrittäjänäkään.

Itsellinen työnteko ei sovi kaikille, kuten ei yrittäminenkään, tai verokirjalla työsopimussuhteessa oleminen. Eezy ja kumppanit antavat yhden mahdollisuuden lisää niille, joille se sopii. Minulle sopii.
En näe mitään syytä tehdä työtäni yrittäjänä niin kauan, kuin myyn pelkästään tunteja omasta selkänahastani. Tuo 400,- kuussa kattaa kaikki ne kulut, joita toiminimenkin pyörittämisestä olisi:
-kirjanpito
-laskutus
-500000,- vastuuvakuutus

Itse valitsin tämänhetkiseen työtilanteeseeni sopivimpana siksi:
+helppous, ei mitään paperitöitä
+en ole yrittäjä, vaan palkansaaja sosiaaliturvineen

En ymmärrä sitä jumalatonta kiihkoa, millä aina kaikki muu on tuomittava, ja vain se oma toimintatapa julistettava ainoaksi oikeaksi. Eri ihmisillä on erilaiset olosuhteet ja tavoitteet, joten ei se yrittäminenkään ole kaikille ainoa oikea tapa tehdä työtä. Mielekkäin se usein on, mutta jos toiminimenä myy pelkkää työtään, niin en ymmärrä, miten Eezy huonompi vaihtoehto olisi. Kun palvelumaksu aikanaan tippuu 5% kieppeille, niin vastuuvakuutuksen vuosimaksun huomioiden ei kyllä enää kunnollista tuntipalkkaa sille omalle konttorityölle jää.

On selvää, että Eezy ei markkinoi, eikä pakkaa tavaroita hyllyyn. Kuten Fazer ei paista makkaraa, vaikka niillä uuneja onkin. Yrityksillä on toimialansa ja fokuksensa, kuten on jokaisella tavallisella ihmiselläkin. Kuka leikkii kenekin kanssa ja millaisin ehdoin on sitten jokaisen oma valinta, johon yhden ja ainoan vaihtoehdon ainoaksi oikeaksi väittäminen ei anna mitään lisäarvoa.
 
Tilimies
Ja sitten sinä maksat kulut, mitkä sinun toimintasi pyörittämisestä tulee. Et sinä vielä voitolle ole jäänyt. Olet vasta maksanut verot ja sihteerintöiden hinnan.

Paljonko hintaa sihteerintöistä tulee sinulle asiakasta kohden? Oletko koskaan arvioinut kuinka kauan sinulla menisi itse niissä töissä. Hetki nimittäin sinullakin menee, että saat 400euroa kokoon... Ota huomioon, että joudut naputtelemaan työtunnit ja yhteystiedot planketille joka tapauksessa. Ne tekisit myös ilman Eezyä. Nyt ilmeisesti sinun ei tarvitse nuolla postimerkkiä ja käydä postissa viemässä kirjekuori...

Ja erityisesti minua särähti tuo RISKIN väheneminen. Eezy ei hanki sinulle asiakkaita, mainosta sinua, tee mitään sinun riskin vähentämiseksi.
Kukas muu ne kulut maksaisi kuin yrittäjä itse? Näinhän se menee omassakin yrityksessä. Ja asiakkailta perittäviin hintoihinhan ne kulut siirretään sekä oman yrityksen että Eezyn tapauksessa. Ja vielä kerran, ei niitä toiminnasta aiheutuvia kuluja makseta tuosta käteen jäävästä netosta, vaan ne korvataan Eezyssäkin ENNEN tuota verojen ja sivukulujen maksua.

Jos yrittäjän työt rajoittuisivat vain laskujen lähettämiseen, niin silloin tuolla 400 eurolla kannattaisi kyllä tehdä itse. Mutta eihän laskutus ole kuin jäävuoren huippu, kyllä yrittäjällä muutakin erilaisten papereitten pyörittelyä riittää.

Omassa yrityksessä on aina mukana "yrittäjän riski". Yksi suurimmista riskeistä on, ettei töitä aina ole, jolloin rahaa ei siis tule mistään. Laskut on kuitenkin maksettava. Tällöin saattaa talous mennä sen verran pakkaselle, että alkaa tulla perintätoimistosta kirjeitä, ja voipa lähteä luottotiedotkin. Eezyn kautta toimijalla on turvana työttömyyskorvaus, jonka avulla on mahdollista selvitä pahimpien aikojen yli. Eikö tämä muka vähennä riskiä?
Yllättävän monelle omaa yritystä pyörittävälle tuntuu olevan epäselvää mikä osuus pankkitilillä olevista rahoista on omia. Rahaa tuntuu olevan mukavasti, mutta esim. virheellisen kustannuslaskennan johdosta toiminta saattaa olla huonokatteista, ja tuleekin syödyksi niitä rahoja, joilla pitäisi maksaa ne YEL-eläkemaksut, tulevat alv:t, ym. lähitulevaisuudessa erääntyvät maksut.
Tuossa Eezyn mallissa tilille tulee selkeästi vain toiminnan tuotto, eli nettoansio, ei siis voi jäädä velkaa. Ja samalla selviää, jääkö toiminnasta oikeasti riittävästi rahaa. Eikö tämä vähennä riskiä?
Jos Eezy mainostaisi, ja hankkisi asiakkaita, oltaisiin taas kovin lähellä palkkatyötä, jolloin Eezyn työnantajana pitäisi ottaa samankokoinen siivu itselleen kuin tavallinenkin työnantaja. Mitäs itsenäistä työntekoa se sitten olisi?
 
toinen yrittäjä
Siis koko hommassa ei ole kysymys yrittäjyydestä, vaan markkinointi-ideasta, jota kaupataan yrittäjyyden varjolla ja houkuttelevuudella. Kyse on periaatteessa samasta kuin olisi töissä vuokratyöfirmasssa määräaikaisilla sopimuksilla. Nekin ottavat palkkionsa välistä. Tämä saattaa sopia sellaisiin tehtäviin, kuten sihteerityöhön, jossa joku yritys tarvitsee määräaikaisesti sihteerintöitä tai joihinkin projektitehtäviin. Tässä on vielä mahdollinen riski, että "työnantajan" jättäessä velvoitteet tilittämättä valtiolle ja vakuutusyhtiöille, saataa "työntekijä" kuitenkin joutua verottajan silmissä yrittäjäksi ja joutua maksamaan kulut kahteen kertaan. Taidetaan liikkua jossain määrin harmaalla alueella ja jos työsopimukset ovat hyvin lyhytaikaisia, saattaa tulla myös ongelmia työttömysturvan kanssa. Ilmeisesti näistä ei ole vielä ennakkotapauksia kovinkaan montaa.

Esim luottotappioriski säilyy edelleen työntekijällä, koska välitysfirma maksaa palkan vasta suorituksen saatuaan. Lisäksi tuntuu oudolta, että välittäjäfirma maksaisi arvonlisäverot ja muut pakolliset kulut, jos asiakas ei maksakaan laskuaan syystä tai toisesta. Kuitenkaan välitysfirma ei pysty määrittelemään, onko asiakas edes luottokelpoinen. Kenen piikkiin ne riskit sitten laitetaan? Ei kai tällainen välitysfirmakaan ota koko riskiä itselleen 8% oletetulla palkkiolla.
 
ex-yrittäjä
No johan nyt yritetään asiaa vääntää kummalliseen suuntaan! Olen ollut vuokrafirmoissa duunissa, eikä tässä Eezyn kautta toimimisella ole ainakaan minun kohdallani siitä kysymys. Vuokrafirma myi minua eri asiakkailleen tuntiveloitushinnalla, asiakas tilasi siis yhden vuokratyöläisen vaikkapa kolmeksi päiväksi, mutta ei yleensä minua henkilönä. Olin myös asiakkaan työnjohdon alaisuudessa, joten jos ei hommat menneet asiakkaan mielestä toivotusti, niin se oli asiakkaan vastuulla. Nyt myyn työtä itse hankkimilleni yksityisasiakkaille, suurin osa töistä on urakkapohjaisia. Vastaan itse siitä, että työ tulee laskutusvalmiiksi. Vuokratyön kanssa tällä minun toiminnalla ei siis ole mitään tekemistä. Vuokrafirmassa pääsin jopa 11 euron tuntipalkkaan, nyt jää 17-19 euroa tunti. Ja ansiohan riippuu siitä, kuinka hyvän laskutushinnan saan neuvoteltua.

Ylläolevassa kommentissa vihjataan, että jos Eezy jättäisi velvoitteensa hoitamatta, niin minut leimattaisiin yrittäjäksi, ja joutuisin itse maksamaan nuo velat. Miten ihmeessä näin kävisi, olen työsuhteessa, ja saan siitä palkkaa verokortilla. En tunne tapausta, jossa työntekijät joutuisivat mahdollisista työnantajan veloista vastuuseen. Se on sitten eri asia, jos jossain yrityksessä lähdetään yhdessä tuumin rötöstelemään, silloinhan ollaan myös itse osallisena.

Miksi mikään firma maksaisi alv:a sellaisista laskuista, joista ei ole saatu rahaa? Ainakin oma kirjanpitäjäni oikaisi nämä erät, tuskin se nyt mikään kynnyskysymys on.

Oma asiointini työvoimatoimistossa on sujunut hyvin, töiden välisiltä päiviltä tulee päivärahaa. Ja tehdäänhän työelämässä muutenkin pätkätöitä yleisesti, en nyt näe tässä mitään outoa.

Ja oikeasti, minkä ihmeen takia en voi ihan itse päättää, mikä minulle sopii. Olen ollut yli kymmenessä työsuhteessa, olen ollut useissa vuokrafirmoissa, olen pyörittänyt omaa toiminimeä, ja nyt teen siis Eezyn kautta. Näistä eräitten kommenteista lyö läpi joku ihmeen kateus tai muu närästys, vähän niinkuin en itse oikein tietäisi, mikä minulle sopii. Eiköhän anneta jokaisen tehdä ihan omat valinnat omista tarpeistaan ja lähtökohdistaan käsin. Kyllä Suomeen erilaisia yrittäjiä mahtuu, ja eikö ole hyvä, että ihmiset saavat työtä ja palkkaa?
 
Liisa R.
Te ette nyt ymmärrä tätä yrittämistä. Yrittämisen kuuluukin olla vaikeata, eikä yrittäjän identiteetti kestä sitä, että yrittäminen olisi jotenkin "helpompaa" tai "kevyempää".

Minun lähipiiriini on siunaantunut useampikin yrittäjä, ja mehän keskustelemme aina tavatessamme rattoisasti verottajan hankalasta asenteesta, aina muuttuvista ja lisääntyvistä velvotteista, aina rästissä olevista paperitöistä, ja siitä, ettei yrittäjää arvosteta ollenkaan riittävästi. Niin, ja kuinka kaikki (muka) kadehtivat heitä, eivätkö osaa heihin luonnollisesti suhtautua, kun he nyt sitten ovat jotain hienompaa, siis "yrittäjiä".

Olen miettinyt, että jos nämä nyt jostain ihmeen syystä kohtaisivat menestyksen, niin sittenhän pitäisi muuttaa koko identiteetti, koska identiteetiksi on muodostunut juuri tämä surkeassa yrittäjän asemassa oleminen.
 
"Laiskamato"
Tämä olisi mielenkiinroinen vaihtoehtö päästä eroon noista työkkärin jatkuvalla syötöllä tulevista kursseista, suoraan sanottuna ottaa pannuun menettaa aina päivärahat kun ei jaksa niille osallistua. Tälläisen avulla siitä pääsisi näppärästi eroon. En tosin tiedä tykkäisikö eezy jos siellä roikkuisi joku tälläinen laiskamato listoilla eikä toisi taloon pennin hyrrää paitsi aluksi että saisin sen työtodistuksen sinne työkkäriin että saisi katkaistua yhteydenpidon sinne.
 
"yrittäjä"
Ja asiakkailta perittäviin hintoihinhan ne kulut siirretään sekä oman yrityksen että Eezyn tapauksessa.
Mikä ala on niin monopoliasemassa, että jos lisäkuluja tulee, niin ne voi huoletta vaan "siirtää asiakkaille"? Jo tuo kommentti kertoo ettet taida olla tilejä nähnytkään.
Vähittäiskaupassa ei ainakaan onnistu, ei minkään tuotteen myynnissä, monet jättivät jopa alv korotuksen siirtämättä asiakkaan maksettavaksi.

Kuten työmieskin jo totesi, ei tämä systeemi sovi kaupan tai korjaamon pyörittämiseen. Summat olisivat kohtuuttomia maksaa.

On mennyt tuolla "yrittäjällä" sekaisin liiketoiminnan kulut ja käteen jäävä nettoansio. Eihän noita tilitoimiston / laskutuspalvelun kuluja, kuten muitakaan toiminnasta koituvia kuluja, makseta yrittäjälle "viivan alle" jäävästä nettoansiosta!
Kuka tässä nyt sekoilee? En nettoansiosta mitään vähentänyt.

Vertasin kyllä nettoansioita keskenään, sen jälkeen kun olin saanut laskettua (karkeat arviot) paljonko jää netoksi ilman eezyn kaltaista palvelua, ja tällaisen palvelun kanssa.

En siis vähentänyt kuluja pois nettoansiosta, vaan bruttoansiosta. Se kuviteltu brutto oli 1000 euroa. Sen jälkeen kun olin vähentänyt kuluja pois bruttoansiosta, vertasin jäljelle jääneitä nettoansioita, ja ero oli 50%.
En käsitä, ettet käsitä.

Ehkä mulla on todella huono ulosanti.

Ja vielä kerran, ei niitä toiminnasta aiheutuvia kuluja makseta tuosta käteen jäävästä netosta, vaan ne korvataan Eezyssäkin ENNEN tuota verojen ja sivukulujen maksua.
Vielä kerran niin. Voithan laskea itse ne ihan selkeästi paperille, miten kannattavaa se vähittäiskaupalla olisi. Käytä kuukauden myyntinä vaikka sitä 1000 euroa ja ala siitä laskemaan, mitä jää viivan alle; jään odottelemaan.
 
"yrittäjä"
Tuossa Eezyn mallissa tilille tulee selkeästi vain toiminnan tuotto, eli nettoansio, ei siis voi jäädä velkaa. Ja samalla selviää, jääkö toiminnasta oikeasti riittävästi rahaa.
Eli eezy hommaa työmiehelle työkalutkin? Tilille tullut maksu on puhdasta voittoa? Joopajoo.
Yrittäjällä on muitakin maksuja kuin ne lakisääteiset paperihommat. Sitä työtä kun pitää jotenkin myös tehdä eikä se siivoojalla onnistu ilman aineita ja koneita, konsultilla ilman tietokonetta (ja autoa)...
 

Yhteistyössä