Ystävä laittoi välit poikki, miten tästä eteenpäin?

  • Viestiketjun aloittaja N21
  • Ensimmäinen viesti
N21
Taustaa; Olen opiskelija, jonka alalla on työttömyyttä. Aluksi mainitsen, että alaa en sitten kerro vaan nyt kaipaan teiltä neuvoja miten menetellä eteenpäin. Kesätöissä olen ollut, mutten oman alan töissä, vielä. Valmistumiseen pari vuotta. Viimeksi kun tapasin ystäväni, kerroin miten harkitsen alan vaihtamista eräälle varmemmalle alalle ja että minua välillä tekee pahaa kantaa tätä epävarmuutta opiskeluissa. Olin kertonut hänelle, että opiskelut stressaavat jatkuvasti minua, kun tässä taloustilanteessa ei tiedä minne sitä lopulta joutuu. Nyt kesätöiden aikaan päätin että teen tämän nykyisen koulutuksen kunnialla loppuun, ja katson mihin paukut riittävät, sillä keskeytys näyttäisi huonolta CV:ssä ja opintotukikuukausiakin jäisi valmistumisenkin jälkeen. Syteen tai saveen!

Ystäväni kutsui minut eilen bileisiinsä, pitkästä aikaa, olimme juoneet kumpikin. Seurueessamme oli henkilö joka opiskeli alaa, jota olin miettinyt viimeksi ystäväni kanssa, kun näimme. Juttelin tämän henkilön kanssa koulujutuista vain ja tutustuimme. Sitten ystäväni rupesi kailottamaan koko seurueen kuullen minun suurimmasta huolenaiheestani; "Tämä minun ystäväni ei oikeasti tahtoisi opiskella opiskelupaikassa X, vaan tuossa samassa koulussa kuin henkilö Y seurueestamme..." tuossa vaiheessa sanoin "lopeta, en tahdo nyt puhua tästä aiheesta". Ystäväni kuitenkin jatkoi kovaan ääneen asiastani puhumista ja kehotin häntä uudelleen. Hän ei lopettanut, joten laitoin käteni hänen suunsa eteen ja sanoin "LOPETA JO". Ja hän lopetti. Hän kuitenkin suuttui tästä niin, että käski minun pyytää anteeksi ja lähteä. Pyysin anteeksi ja lähdin kotiin.