eveliina matilda - Banneri

”Soneralta päivää! Nettiasioissa soittelen.”

”Päivää.”

”Mites on kun näyttää siltä teiltä puuttuu tuolta *kotikadulta* netti kokonaan?”

”En oo siellä asunu enää pitkään aikaan. Nykyään pidän leirii täällä *himakadulla*.

”Jaa joo. Näyttäis että teiltä puuttuu sieltäkin netti! Miten on katteletko paljon telkkaria?”

”Emmää mittään sen kummemin, joskus saattaa taustalla jotain pyöriä.”

”Teille ois oikein passeli tämmönen Sonera Viihde. Tulee sit yhdellä kertaa netti ja telkkari kuntoon.”

”Emmää semmosii, ku en telkkarii kauheest kattele.”

”No mut näyttäis siltä että teillä on melkein kaikilla naapureilla siellä tää meidän netti. Jos pistettäis vitosella kuussa netti pyörimään? Saat täältä laitteet ja sit on asiat yhtä hyvin ku naapureilla siinä.”

”Emmää, ku puhelimest jaan ni se riittää.”

”Ylikuumenee. Eikä se riitä ku puhelinlaskut paukkuu.”

”Joo, mut porukat maksaa ni ei haittaa.”

”No on se jännä jos tää vaan vitosen maksaa, niin eiköhän pistetä tulemaan?”

”Mulla ois tossa tommoset lastenrattaat, vitosen kuussa maksat niin saat omaks. Pistetäänkö tulee?”

”Mitä mä sellasilla rattailla ku ei lapsiakaan?”

”Samaa mä sillä sun netillä kun sä mun lastenrattailla. Mut kun vaan vitosen kuussa maksais.”

”Et vissiin osta?”

”En.”

”Jaa no, ihan vaan tiedoks et sulla on siel taloyhtiös ilmanen netti, ni ei tartte puhelimest enää jakaa. Moro.”

Kommentit (42)

Tykkään sun blogista, oot vielä aito, etkä vain mainosta yhteistyökumppaneita.

Mitä niitä puhelinmyyjiä kuuntelemaan kun painaa vaan että lopeta puhelu. 😀

On muuten varmaan puhelinmyyjä ollut asialla, ainakin pistää muutama kohta silmään ja ovat sellaisia mitä puhelinmyyjien myyntilapuissa lukee. Myyjä on esittämyt vasta väitteet ja yrittänyt saada ostamaan. Nimimerkillä päivän niitä hommia kattellut. 😀

Siis maksaako ”porukat” sinun puhelinlaskusi 😀 😀 siinäpä vasta hyvin pärjäävä ja vastuullinen äiti! Vasta kehuit joku aika sitten miten pärjäät blogilla, eikä sinun ”tarvitse” laittaa lapsia hoitoon ja mennä töihin. Ei tietenkään jos et maksa laskujasi itse.

Miksi mun täytyisi maksaa puhelinlasku itse jos vanhempani haluavat maksaa sen? Puhelinlaskun maksaminen tuskin tekee kenestäkään sen vastuullisempaa tai paremmin pärjäävää äitiä.
Olen pahoillani jos sinun vanhempasi eivät auta sua, mutta se ei ole sinulta pois jos jonkun muun vanhemmat ovat kykeneviä ja halukkaita esimerkiksi maksamaan lastensa puhelinlaskuja.

Ai Miks pitäisi maksaa itse. 😀 no öö, useimmat aikuiset haluaa pärjätä omillaan. Ehkä sunkin kannattais kokeilla, eikä siirtyä exän lompakolta takaisin isin rahoille, vai meinasitko siirtyä taas suoraan seuraavan miehen elätettäväksi 🙂

En ymmärrä miksi kenenkään pitäisi ”pärjätä yksin” , apua saa ottaa vastaan oli kyse sitten siitä, että vanhemmat maksaa aikuisen puhelinlaskun tai vaikka koko vuokran. Se ei ole sulta pois. Kateellisuuden ei tarvitse johtaa ilkeisiin kommentteihin.

Ite oon 23 ja monenmonta vuotta asunu poissa äitin nurkista. Opiskelen ja käyn töissä ja silti edelleen äitini maksaa mun puhelin laskun. En koe sitä mitenkään huonona eikä mua hävetä sitä ääneen sanoa. Kiitollinen vaan olen siitäkin 20€ joka on multa kuukausittain pois.

Hei jotain rajaa sun tyhmyydelle ? hyvä se on tulla nimettömänä haukkumaan bloggaajaa jota tuskin tunnet? Jos jonkun äiti tai isä maksaa toisen puhelinlaskun ei tee siitä ihmisestä huonoa äitiä ja jos tekis ni maailma ois täynnä huonoja äitejä ? miten oikeesti voit vertaa tommosta huonoon äitiyteen? ?

Niin, en mä ole ihan vielä tehnyt päätöstä. Tässä isin lompakolla on kyllä ihan mukavaa ollut. Ehkä pysyn tässä.

Meillä kanssa erinomaista kokemusta sonerasta. Ostettiin sonera kaupasta puhelimet miehen kanssa ja viikkoa myöhemmin tuli postista paketissa uusi reititin 95€ laskun kera. Soiteltiin soneralle ja myyjä oli kuulemma samalla pistänyt meille sellaisen tulemaan kun puhelimet haettiin.

Paria kuukautta myöhemmin alkoi tulla 50€ kuukausilaskua netistä, mikä piti meidän taloyhtiön asiakkaille 10€/kk. Tästä soitettiin 4 kertaa soneralle ja joka kerta ”asia on nyt hoidossa ja jatkossa tulee oikean suuruinen lasku”.

Mua hävettää teidän joidenkin lapsellinen kommentointi… Eveliina kirjoittaa mistä tahtoo ja hyvä että kertoo rehellisesti sonerasta yms ? kateelliset aina osaa olla ilkeitä oon huomannu että jokaisessa blogissa aina lytätään jotain tekee bloggaaja mitä tahansa aina haukutaan …

Kaikki postaukset ovat viime aikoina olleet niin negatiivisia..

Ja tämä kommentti vasta olikin positiivinen.

Mullakin lähti Sonera melko nopeasti vaihtoon… Ensinnäkin netti ei toiminut kotona kunnolla, sitten tuli ihmeellisiä lisämaksuja laskuihin, en tätä tajunnut ennen kuin yhdessä laskussa oli 10e liikkaa. Soitin Soneralle, laitoin sähköpostia ja loppupeleissä ainut mistä sai kiinni oli facebook. Sanoin jättäväni laskun maksamatta kunnes asia selvitetään. He selvittelivät asiaa useita viikkoja ja syy oli kuulemma, että olisin itse tilannut lisäpaketin 😀 En todellakaan, en käynyt millään palvelupisteellä (mikä on kuulemma ainut tapa saada ko. paketti), joten p*skaa puhuivat sielläkin. Seuraavan laskun mukana tuli sitten vitosen laskutuslisä kun olin jättänyt tuon laskun maksamatta selvityksen ajaksi. No lähti oma, miehen sekä isäni firman liittymät vaihtoon, elisa on toiminut hyvin ja luotettavasti ?

Mikä kohta ko.puhelussa oli valehtelua…tod.näk sinulla on taloyhtiönetti perusnopeudella mistä maksat vuokran tai vastikkeen yhteydessä joten sinun ei siis tarvitsisi jakaa nettiä puhelimesta kuten asiakaspalvelija sanoikin.Hyödynnä ihmeessä se vaikket lisäpalvelua haluakkaan. Ja muistakaa että kaikilla ei ole” porukoita ” jotka maksavat laskut joten ”idioottien myyjien ja asiakaspalvelijoiden” haukkuminen olisi ehkä syytä lopettaa koska heilläkin on lapset ruokittavana.Toimivat vain annettujen ohjeiden mukaisesti ja nykyisin ei ole pahemmin varaa valita mitä työtä tekee jos omillaan haluaa toimeen tulla.Mutta siis tod.näk.sinulla se ilmainen netti siellä asunnossa siis on joten ota käyttöön.

Myyjä valehteli siinä, että hän väitti naapureillani olevan heidän maksullinen versio, vaikka hän tiesi alusta asti että koko talossamme on saatavilla ilmainen netti. Puhelun lopussa hän vasta kertoi tämän minulle, kun olin kieltäytynyt maksamasta netistä.

Sonera on kyllä kokemuksen pohjalta syvältä ja niien myyjille on turha puhelimessa sanoa ei, jopa minun joka yleensä saan asiat läpi. Niitä oon sitten vaan suosiolla menny sit liikeeseen perumaan. Elisalla uskovat, ku sanon, ettei oo oikeesti tarvetta. Mutta paras noissa viihde jutuissa on sanoa, että ei oo telkkaria, ainaki viimeks myyjä siinä kohtaa jätti pelin kesken.

Samaa kusetusta muuten sit myös Elisalla. Yli puolen vuoden tappelun jälkeen, kun multa oli mm. yritetty laskuttaa palveluita, joita en koskaan ollut edes tilannut, mutta en suostunut maksamaan, vaan reklamoin ja uhkailin asianajajallani sekä somella, niin lopulta hyvitettiin useemman sadan euron laskut, siis aiheettomien lisäksi ihan aiheellisiakin.

Voi hyvän tähen mitä idiootteja taas päästetty puhelimen päähän…

Loistava näpäytys 😀

Mä sain 6kk ilmaseksi sonera viihteen kotiin kun reklamoin asiakaspalvelusta.

Oli kyllä joku varsinainen maanantai painos myyntihommissa…

Tollasesta ”asiakaspalvelijasta” kannattaa lähettää myös soneralle ihan suoraan palautetta. Minulla oli kerran hieman vastaava kokemus turku energian puhelinmyyjän kanssa ja sitten myöhemmin, kun asioin ihan henk koht heidän konttorillaan, kerroin myös tästä tapauksesta. Palaute oli mennyt eteenpäin ja ilmeisesti nämä puhelut äänitetään, joten olivat ottaneet selvää, mitä oikein tapahtui. Myöhemmin postista tuli vielä hyvitykseksi seinäkalenteria sun muuta.

No juu, mutta eipä tuo mua niin paljoa haitannut, että jaksaisin sen enempää laittaa palautetta. Tämä postaus olkoon palautteeni epärehellisyydestä.

Mutta hyvällä tuurilla jos laitat palautetta, tuokin idiootilta kuulostava asiakaspalvelija saisi ainakin kuulla pomoltaan kunniansa. En usko, että sonera tai mikään muukaan firma tietoisesti haluaa tuollaisia työntekijöitä 🙂

ihan hirveästi toivoisin että vastaisit aiempien postauksien kommentteihin 🙂

Onko lapsillasi eri isät? Ovatko vahinkoja? Olet aika nuori.

Lapsillani on sama isä. He eivät ole vahinkoja. Kyllä, olen nuori ja se on ihanaa!

Onks sun vanhemmat sisaruksia? Pitikö sun päätyä lakanoille? Oot aika yksinkertainen.

Mitähän….? Vähän huono olla jollakulla 🙁

Tää eka kommentti vaan paransi postauksen viihdearvoa entisestään 😀

Haha, oon samaa mieltä! Kiitos Paula!

Jestas miten törkeä asiakaspalvelija. Soneralla ennenkin törmännyt tuohon pakkomyyntiin ja valehteluun. Tekisin kirjallisen valituksen ja vaatisin hyvitystä. Asiakaspalvelija kun ei saa toimia noin.

Joo ne on kyllä ihmeellisiä tyrkyttäjiä ja kun heillä ei ole ees mitään myyntitaitoa itsellä, vaan jankkaavat samoja lapusta luettuja lauseita, vaikka kuinka kieltäytyisi eivätkä ymmärrä, ettei sillä tavalla potentiaalisen asiakkaan mieltä saa muutettua, mutta ovatkin varmasti suurin osa aika nuoria vailla myyjän koulutusta. Ja itseasiassa mä en edes asiakaspalvelijoiksi noita puhelinmyyjiä laskisi vaan nimen omaan myyjiksi, he kun ei ketään sillä palvele, että soittelevat useasti viikossa ja summittaisesti vaan tarjoavat kaikkea mahdollista. Paras, mitä itsellä on tähän mennessä tullut vastaan noista nuorista puhelinmyyjistä on, kun sanoin kaikkiin kysymyksiin, että tuo asia on kunnossa mulla myös niin myyjä tokaisi, että ”No sulla kun on asiat noin hyvin hanskassa niin kerropa sä mulle, että mitä mä voisin myydä sulle” 😀 Ei kyllä saanut poika kauppoja.
Itse ostin myös muutama kuukausi sitten Soneralta laajakaistaliittymän, kun sain juurikin asukastarjouksena 50mb netin kympillä kuussa ja siihen 3kk ilmaisen HBO:on ja sen Sonera viihteen ja vieläkään en ole yhtään laskua siitä saanut ja just laitoinkin kyselyä, että missähän lasku mahtaa viipyä niin sanottiin, että ihan lähi viikkoina pitäisi tulla. Ja oli mulla alkuun paljon muitakin ongelmia sen viihdepaketin kanssa, kun en millään saanut sitä tunnusta luotua ym, mutta sekin asia aika nopsaan korjaantui asiakaspalvelun kautta kuitenkin. Nyt sit katsellaan, että lähteekö nää asiat tästä sujumaan vaiko ei…

Nauratti 🙂 kiitos huippu blogista!

Ole hyvä! Kiitos kommentista.

Onks tää mainos?

Ei Paula. Tämä ei ole mainos.

Haukutko siis Soneraa. Ei hyvää mainosta blogille. Tiedoks vaa.

Eihän hän ole missään kohtaa haukkunut ? Missä on ihmisten lukutaito ja lukemisen ymmärtäminen?

Vastaa käyttäjälle Luuhullut Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Kaupallinen yhteistyö

Eveliina

Eveliina

Tervetuloa kurkistamaan täällä Turun Port Arthurin 120-vuotiaassa hirsitalossa asuvan uusperheemme elämään.

Sinut mukaan toivottavat blogin kirjoittaja Eveliina 28v sekä Pete 43v ja lapset 8v ja 9v.


Ota yhteyttä:
eveliinamatilda.blogi@gmail.com

Seuraa:
Facebook / Eveliina Matilda
Instagram / @eveliinamatilda

Arkisto

X