eveliina matilda - Banneri

Lapset ovat koko kesän kyselleet koska me oikein mennään laivalle. Yleensä olemme kerran kesässä tehneet risteilyn. Tänä vuonna retkemme ajoittui koulun alun jälkeiselle ajalle, mikä oli oikeastaan tosi kiva juttu. Koko perheen yhteinen miniloma piristi mukavasti ja pääsimme kaikki rentoutumaan kunnolla kun koulun aloitukseen liittyvä jännitys on jo jännitetty.

Muru valmiina lähtöön! Raahasimme mukanamme yhden jättiläislaukun sen sijasta, että jokainen olisi kantanut omia nyssäköitään. Koko perheen tavarat ja tuliaiset mahtuivat hyvin yhteen laukkuun.

Matkasimme Silja Linen Baltic Princessillä 23h risteilyn. Matkallamme mukanani olivat kaksi siskoani ja toisen siskon pojat.

Risteilyn ensimmäisenä iltana suuntasimme tietysti lelukauppaan. Taktiikkamme on heti reissun alussa ostaa lapsille matkamuistot, niin lapset viihtyvät koko matkan uusien lelujen kanssa leikkien. Tyttäreni osti itselleen Polly Pocket eläinlääkärisetin sekä yhden irtohahmon vaihtovaatteineen. Poika taas keräili itselleen kokoelman jotain robotti-ajoneuvoja, jotka voi myös liittää kiinni toisiinsa.

Lelukaupan lisäksi kävimme risteilyn ensimmäisenä iltana iltapalalla kahvilassa ja ennen nukkumaanmenoa pidimme hytissä spa-tuokion kasvonaamioineen.

Koko seurueemme majoittui perhehytissä, eli kahdessa väliovella varustetussa neljän hengen hytissä. Perhehytti oli mainio ratkaisu, koska pystyimme viettämään kaikki yhdessä aikaa myös hytissä. Suunnittelimme, että me aikuiset viettäisimme iltaa toisessa hytissä, kun lapset ovat menneet nukkumaan toiseen hyttiin. Kun lapset sitten viimeinkin nukahtivat, me aikuiset olimme niin väsyneitä, että illanviettomme jäi lyhyeen.

Pikku-matkaajat valmiina uuteen risteilypäivään.

Aamulla seurueemme pienin herätti meidät hyvissä ajoin ennen seitsemää. Aikaisen herätyksen ansiosta ehdimme aloittaa päivän buffettiin katetulla aamiaisella.

Poikien lempparipeli ilmakiekko.

Lelukaupan lisäksi lapset viihtyivät pelejä pelaten, laivan ohjelmaan, kuten tietokilpailuun osallistuen. Kävimme myös leikkipaikassa leikkimässä ja shoppailemassa. Tyttäreni löysi itselleen vaatetta ja minä ostin itselleni uudet tennarit syksyksi. Toimme Tax freesta myös purkkaa ja pari pussia karkkia kotiin.

Muumipeikkoa oli turvallisempi katsella äidin sylistä.

Lapset joivat drinkit diskossa.

Jälkkäribuffa oli mainio!

Yksi matkaaja nukahti pöytään.

Iltapäivällä söimme laivan ala carte -ravintolassa. Minä tosin valitsin itselleni salaatti- ja jälkiruokabuffan. Ruuat ja juomat olivat hyviä. Nautimme siitä, että saimme istua valmiiseen pöytään ja pääsimme viettämään taas aikaa yhdessä perheenä.

Maanantaina tuntui hieman raskaalta kun herätyskello soi kuuden jälkeen. Laivamatkat ovat henkisesti lataavia, mutta fyysisesti jollain tapaa raskaita reissuja.

Jaa oma kokemuksesi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Kaupallinen yhteistyö

Eveliina

Tervetuloa kurkistamaan täällä Turun Port Arthurin 120-vuotiaassa hirsitalossa asuvan uusperheemme elämään.

Sinut mukaan toivottavat blogin kirjoittaja Eveliina 28v sekä Pete 43v ja lapset 8v ja 9v.