Hirveää, hirveää, hirveää.

Oltiin tiistaina meidän perheen ja Annan ja Villen kanssa Helsingissä päiväreissulla ja kirjoittelen siitä pian varmaan oman postauksensa, mutta nyt oli pakko omistaa yksi postaus varoittaakseni teitä pilaamasta yhtäkään kesäpäivää. En yleensä käytä blogia haukkuakseni julkisesti mitään ellen koe sitä erittäin tarpeelliseksi, mutta nyt on pakko.

Vietettiin osa meidän Helsingin reissusta tietenkin Linnanmäellä ja siellä oli älyttömän hauskaa, eikä mitään muuta huonoa, kuin ruokapaikkamme. Päätimme syödä lounasta Linnanmäen Coccolassa, koska sen lista näytti erittäin mieluiselta, eikä siihen ollut jonoa. Ravintolaan tullessamme tiskillä hengaili porukkaa, emmekä olleet varmoja, miten ravintolassa toimitaan, koska vieri vieressä oli ravintoloita sekä pöytiin tarjoilulla, että tiskiltä tilauksella, joten Anna meni kysymään tarjoilijalta. Vastaukseksi tuli lyhyt ”pöydästä”, joten istahdimme miettimään, mitä söisimme. Haluttiin Annan kanssa syödä salaatit, joten kyseltiin mitä kaikkea salaatteihin kuuluu, kun sitä ei listassa lukenut erikseen. Tarjoilijamme, jolta ei irronnut hymyn hymyä koko ruokailumme aikana, mumisi itsekseen, että kai ne sisältää ehkä tota ja tota ja tätä. Tilattiin meille salaatit, juotavat ja pojille pizza ja pasta. Avalle tilasimme nakit ja ranskalaiset ja maidon.

Ruoat saapuivat, mutta yksi puuttui. Kun tarjoilijaa ei kuulunut takaisin, kysyin mihin se lastenannos jäi. Murjottavan näköinen tarjoilija kysyi ”jaa mikä se oli” ja muistutin nakeista ja ranskalaisista. Hän lähti keittiöön, tuli takaisin ja sanoi ”no tässä nyt menee hetki”. Niin, ei sitä ollut edes aloitettu tekemään. Odoteltiin sitten aikamme, että annos valmistui ja tuotiin pöytään ”tä voi olla tosi kuumaa”. Ei anteeksipyyntöä unohtamisesta tai mitään, yhtä töykeällä äänensävyllä kuin alusta alkaen.

Alettiin ihmetellä vähän sitä Avan annosta, että mikä tässä oikein on, joku outo kuorrute. Sitten tajuttiin, että se kuorrute on suolaa. Lastenannoksessa. Nakit ja ranskalaiset oli kuorrutettu valtavalla röpelöisellä kerroksella suolaa. Mä inhoan suolaista ruokaa, enkä käytä ikinä suolaa ruoanlaitossa, mutta Topias rakastaa suolaa ja laittaa sitä hirveästi aina omiin ruokiinsa. Päätettiin siis, että Topiaksen on parempi maistaa sitä Avan annosta. Topias joutui sylkemään ruoan servettiin ja joi kiireesti irvistellen kulauksen pepsi maxia, koska se ruoka oli niin uskomattoman suolaista, ettei sitä pystyisi mitenkään syömään. Siinä kohtaa aloin olla todella kiukkunen, koska palvelu oli suoraan sanottuna niin syvältä perseestä ettei mitään rajaa ja nyt vielä ruoatkin unohtamisen jälkeen on ihan pilalla. Marssin Avan annoksen kanssa tiskille, jossa hengaili kaksi tarjoilijaa ja kokki. Meidän tarjoilijamme kääntyi poispäin, mutta toinen kääntyi puhumaan mulle.

”Anteeksi, mutta tää ruoka on niin suolaista, ettei sitä pysty syömään”

”Siis miten niin?”

”Niin katso tätä annosta, täähän on kuorrutettu suolalla! Ette te voi laittaa lastenannoksiin tämmöstä määrää suolaa, kun kukaan aikuinenkaan ei tätä pysty syömään.”

Kokki mulkoilee, pyörittää silmiään ja lähtee pois.

”No nä valmistetaan tossa tolleen…. Et ei tätä voi tehdä ilman suolaa”

”Siis katso nyt tätä, tähän on selkeesti heitetty ruoan päälle kilo suolaa, miten muka ette voi jättää sitä suolaa laittamatta?”

”Siis oisitteko te halunnut ihan suolattoman vai?”

”Ei, mutta ei tämmönen määrä suolaa ole syötävää. Tässä on enemmän suolaa ku ruokaa, ei meidä lapsi voi syödä tämmöstä.”

”No kai me sit tehdään uus….”

Ja käännytään pois sanaa sanomatta.

Menin takaisin pöytään odottelemaan sitä uutta ruokaa ja yritettiin selittää nälkäiselle Avalle, miksi hänen ruokansa vietiin pois nenän alta. Ava ilmoitti janosta ja siinä kohtaa huomattiin, ettei meille ikinä tuotu tilaamaamme maitoa. Olin tarjoilijoiden surkeaan käytökseen niin ärsyyntynyt, etten jaksanut enää puhua heille yhtään mitään ja Ava onneksi joi nätisti meiltä vettä. Syötiin Annan kanssa meidän salaatit, tai ainakin sen verran kun sitä nahistunutta jääsalaattia jaksettiin syödä. Koska tähän sähläämiseen meni niin paljon aikaa niin päätettiin, että pojat jää lasten kanssa odottamaan Avan ruokaa ja maksamaan, kun taas me lähdettiin Annan kanssa jo tsekkaamaan kaikki kunnon laitteet, ennen ku alettiin kiertää lasten laitteita.

Kun taas kokoonnuttiin kaikki yhteen niin kysyttiin pojilta, miten loppuruokailu meni. Olin käskenyt Topiasta vaatimaan sen nakkiannoksen ilmaiseksi, koska mähän en tollasesta odottelusta ja surkeasta ruoasta maksa senttiäkään. Kun annos oli vihdoin tullut niin Ava oli syönyt sen ihan nätisti, tällä kertaa kokonaan ilman suolaa, koska ilmeisesti ei ole mahdollista laittaa vain vähän suolaa. Topias sai kuin saikin sen nakkiannoksen ilmaiseksi, mutta sen sijaan jouduttiin maksamaan siitä maidosta, jota ei ikinä saatu. Tarjoilija tuli laskun kanssa pöytään sanoen ”Niin tässä laskussa on vissiin se maito…”. Niin, jos sä itsekin huomaat, että ei olla saatu sitä meidän maitoa, niin miksi ihmeessä et oo tuonut sitä tai sanonut siitä mitään? Aina kiltti Topias suostui maksamaan sitten sen maidon, itse en olisi maksanut kenenkään muun kuin poikien ruoista. Ainakin Topiaksen pasta ja Villen pitsa oli erinomaisia, vaikkakin ihan liian pieniä täyttämään heidän mahojaan.

Välillä menee asioita pieleen ja juttuja unohtuu, ruokakin saattaa joskus olla näin skeidaa, mutta mitä hittoa ihmiset? Jos sä valitset palveluammatin, niin sillon kuuluu palvella ihmisiä! Meille jäi niin hirveä maku tästä lounaasta, että en kyllä voi suositella kenellekään Linnanmäellä syömistä! Koko aikana ei saatu yhtäkään hymyä, ei yhtäkään anteeksipyyntöä kaikesta pieleenmenneestä ja kaupan päälle tarjoilija veloitti meitä tietoisesti maidosta, jota ei ikinä saatu! Ehkä olisi pitänyt sanoa heti alkajaisiksi, että voisit edes esittää ystävällistä jos olet palveluammatin valinnut.

Luojan kiitos huvipuiston henkilökunta oli tarjoilijoita lukuunottamatta ensiluokkaisen asiantuntevaa, mukavaa ja ystävällistä, se pelasti päivän, joka ehti Coccolan takia mennä hetkellisesti aivan pilalle. Että kiitos, mutta ei kiitos! Välttäkää Linnanmäen Coccolaa, mä en astu sinne enää varpaallanikaan ensi kerralla jos vielä Linnanmäelle lähdetään. Vieläkin ärsyttää, että jouduttiin maksamaan vielä aika korkea hinta noin surkeasta päivänpilaajasta.

Kommentit

50 kommenttia
Avatar
Avatar

Linnanmäen omilla sivuillahan ko ravintolaa mainostetaan näin:

”Coccola tunnetaan välittömästä palvelustaan ja välimerellisistä herkuistaan. Asiakkaidemme tyytyväisyys on yksi elinehdoistamme, siitä johtuen panostamme jatkuvasti viihtyvyyteen, tunnistamme asiakasryhmämme ja otamme aina perheen pienimmätkin huomioon.”

Jotenkin ei nyt oo lunastettu yhtäkään noista lupauksista…

Avatar

Hahahah muistikohan kertoa ton työntekijöille? 😀

Avatar

Huhhuh. Jos et ole jo laittanut ravintolalle palautetta niin linkkaa tämä postaus suoraan ravintolapäällikön sähköpostiin. Ihme touhua kun ei voida myöntää omia virheitään. Itse tarjoilijana vuosia työskennelleenä ei tulisi mieleenkään kyseenalaistaa asiakkaan valitusta suolan määrästä saatika sitten laskuttaa asiakasta juomasta tietoisesti kun sitä ei koskaan ole pöytään saakka saatu. Uskomatonta toimintaa.

Avatar

Nojoo mä ostin kerran kans apsilta nakit ja ranskalaiset, se oli lasten annos, ja IHAN TÄYNNÄ suolaa, just noin ku kuvailit. En pystyny syömään mitään. Jätin kyllä semmosen palautteen ettei mitään rajaa 😀

Avatar

Linkitä tämä postaus lintsin palauteboksiin niiden netissä, varmasti tekevät asialle jotain ja on tolle tarjoilijan paikalle ammattitaitoisempia ottajia:D

Avatar

Hirveää toimintaa kyllä ravintolan henkilökunnalta! Ollaan menossa myös lasten kanssa muutaman viikon päästä linnanmäelle, tuon perusteella ei mennä todellakaan kyseiseen ravintolaan. todella hyvä että jaoit kokemuksesi niin muutkin osaavat varautua. Hauskaa kesän jatkoa teille! 🙂

Avatar

no HUHHUH mitä toimintaa. hyvä kun kerroit!

Avatar

Kamalaa palvelua olette saaneet! Itse palvelualalla olevana ja 3 vuoden koulutuksen käyneenä on kamalaa katsoa niitä asiakaspalvelijoita jotka eivät osaa eikä heitä kiinnosta!

Just viikonloppuna olin laivalla ja olisi tehnyt mieli sanoa yhdelle myyjälle et jos ei kiinnosta ni lähde menemään. Hymyä ei irronnut ja näytti siltä kun maailman loppu olis tulossa kun taas edellisellä kerralla samalla laivalla ollessani sain todella hyvää ja iloista palvelua.

Yksi asia mua kuitenkin ärsyttää, se että ihmiset valittavat somessa. Facebookissa ja blogeissa. On tietenkin hyvä, että oma mielipide kerrotaan mutta miksi ette laita palautetta sinne missä saitte huonoa palvelua koska ei heidän pomonsa välttämättä tiedä näitä asioita jos ei itse ole paikalla palvelemassa??

Luulisin kuitenkin, että nykyään palaute on tärkeää. Ja kun laittaa palautetta sinne missä on saanut huonoa palvelua niin, ehkä se palaute menee myös perille ja tässä tapauksessa ensi kesänä toivottavasti sinne otetaan paremmat työntekijät…

Avatar

Mikä siinä ärsyttää? Tää aiheuttaa jaloillaan äänestämistä eli ihmiset ei mene kukaan kuskaamaan rahojaan ko. puljuun.

Avatar

Ei pidä paikkansa. Jos on blogi millä mahdollisuus tuoda julki, kannatan.

Mä olen itse saanut vastaukseksi mm ”Pahoittelen tuottamaamme mielipahaa ja aurinkoista kesää” ja voin kertoa että niin pitkän palautteen ja niin huonon asiakaspalvelun jälkeen tuo ei riitä.

Toisen kerran olen saanut palautteen takaisin kyseiseltä vuoropäälliköltä keneltä huonoa palvelua sain…

Avatar

Mistä tiedät, ettei palautetta ole annettu? Itse ainakin (sekä ystäväni, jolle vastaavaa on sattunut kohdalle) olen jakanut huonon kokemukseni sekä somessa, että laittanut lisäksi ravintolalle suoran palautteen. Lisäksi somen kautta huonon kokemuksen jakaminen on asiallista ja suotavaa etenkin silloin, kun ravintola tms. ei vastaa palautteeseen, tai vastaus ei ole ystävällinen tai muuten tapaukseen kantaa ottava.

Avatar

Älkää nyt alkako tämmösestä pienestä jutusta tappelemaan. On totta että Emilian tekstistä ei tule ilmi onko hän antanut palautetta suoraan ravintolaan, ehkä hän unohti sen ja nämä kommentit lukiessaan esim. linkkaa tämän postausken heille. Minun mielestä järkevintä on ensimmäisenä huolehtia palaute asianomaiseen paikkaan ja lisäksi kertoa palaute näin somessa, molemmat ihan yhtä tärkeitä!

Avatar

Tähhh…. ihmeellistä toimintaa!

Avatar

Moni tuttavani on kertonut myös huonoa palautetta Coccolasta, mutta muut ollut kuulemma hyviä paikkoja 🙂 Itse olen käynyt syömässä pitsapaikassa, sushi+winebarissa ja jarrumiehessä, joita voin suositella 🙂

Avatar

Ehdottomasti sinuna laittaisin kyllä palautetta jotain kautta menemään tollaisesta toiminnasta. Itse on katsele hetkeäkään tollasta käytöstä keneltäkään asiakaspalvelijalta ja itsekin olen yksi heistä, mutta vaikka ei olis itselläkään mikään paras päivä niin se ei kyllä saa näkyä työn laadussa. Tosin voi olla, että Linnanmäellä on muutenkin niin suuret tulot, ettei heitä paljon kiinnosta miten työntekijät käyttäytyy, mutta silti aina kannattaa laittaa palautetta.

Avatar

Itsekin oon palveluammatissa, juuri ravintolapuolella, niin huhhuh että alkoi tätä lukiessa muakin raivostuttamaan…

Avatar

Täällä ihan sama! En edes ole mikään alan ammattilainen, vaan ihan lukiopohjalta kesätöissä, mutta kyllä nyt herranjumala sellainen iloinen asenne kuuluu siihen työnkuvaan. Ja virheistä pahoittelu/korvaus. Ja perusajatuksena on nimenomaan se, että asiakas olisi mahdollisimman tyytyväinen, huhhuh mitä toimintaa…

Avatar

Kiitos vinkistä! Tiedänpä ainakin et mihin ei mennä syömään jos lintsille eksytään. Todella huonoa mainosta kyseiselle paikalle. Mä olisin sanonut suoraan että ootko aina noin kiukkunen kaikille. Ja pistä ehdottomasti palautetta menemään ja vaadi jotain korvausta.

Avatar

Itse olen ollut tarjoilijan hommissa jo kuusi vuotta ja tuo käytös oli kyllä todella pöyristyttävää. Laita ihmeessä tämä linkki ravintolapäällikölle tai palautetta muulla tavalla. Ja vinkkinä, että hyvitystä/korvausta voi saada myös jälkikäteen ja minun mielestäni voit sitä aivan hyvin vaatia, niin huonoa oli tuo palvelu.

Avatar

Kannattaa ehdottomasti laittaa kirjallista palautetta kyseiseen paikkaan.

Avatar

Mä oon ite ravintolassa töissä ja jos annos on pilalla tehdään yleensä uusi mutta kyllä ruuasta pitää maksaa silti. Jos tapahtuu vaan joku pieni virhe niin voi antaa alennusta. Tuosta tulemattomasta maidosta ei olisi pitänyt tietenkään veloittaa mitään ja anteeksipyyntö olisi ollut paikallaan, mutta ei ruokaa olisi tarvinnut täysin ilmaiseksi saada..

Avatar

Linnanmäellä käydessä kävimme ystäväni kanssa syömässä Midhill burgerissa. Sieltä sai salaatteja ja hamppareita. Oli hyvä ruoka sekä palvelu. Suosittelen!

Avatar

Moikka! On pakko kommentoida, koska olen itse töissä Linnanmäellä. Coccolahan on aivan oma ravintolansa, ei kuulu Linnanmäen alaisiin palveluihin. Mitä olen itse vapaa-ajalla käynyt asiakkaani lintsillä, kun nyt osaa huomioida tiettyjä asioita, palvelu on ollut mielestäni oikein iloista. Suosittelen teille ensi kerralla Jarrumiesravintolaa, sieltä saa hyviä salaatteja (testattu on) ja kana-lihapulla sun muita herkkukoreja 🙂 Harmi kuulla kun teidän päivänne oli mennyt pilalle ruuan suhteen. Yritin bongailla sua koko päivän kun olin itsekin töissä, harmi kun en nähnyt 😀

Avatar

Sun blogia pitkään lukeneena on myös pakko ensimmäistä kertaa kommentoida 🙂

Samaa olin sanomassa, kuin ensimmäinen lintsiläinen. Oon todella pahoillani kattilan väen puolesta, että ootte saanut huonoa palvelua, mutta meidän onneksi se ei kuitenkaan ole meidän ns ”omaa” henkilökuntaa. Suosittelen laittamaan palautetta suoraan raflaan vaikka myyntipalvelun kautta. Lintsiläiset kun ei asialle voi hirveästi mitään tehdä, vaikka meidän kautta palautetta laittaiskin. 🙂

Jarrumies raflassa on oikeesti tosi hyvää ruokaa, suosittelen ehdottomasti seuraavalle kerralle! Toivottavasti ei jäänyt niin huonoa kuva koko puistosta ettette enää jatkossa tulisi 🙂 Olisin halunnut tulla moikkaamaan mutten valitettavasti nähnyt sua mistään 🙁 Toivottavasti teillä oli muuten miellyttävä kokemus lintsillä! Itse oon huikean ylpeä työpaikastani ja kaikista sen _omista_ pisteistä, joten toivottavasti tää huono kohtelu ja kokemus ei kuitenkaan pilannut fiilistä puistosta ja sen omasta väestä. 🙂

Ihanaa kesän jatkoa koko teidän perheelle! <3

Avatar

No oho, Me ollaan käyty Harrin kaa syömässä tuolla 2 kertaa (ei tosin tänä kesänä) ja ollaan saatu tosi hyvää ruokaa ja palvelua 😮 Toisaalta tommosissa paikoissa varmaa työntekijät vaihtuu joka kesä, onneksi käytiin sit tän kesän lintsireissulla eri ravintolassa!

Avatar

Ite en edes tajua miksi söitte Linnanmäellä. Ruoka siellä, siis ihan joka ravintolassa, on paskaa. Ei ikinä syömistä Linnanmäellä! Tän oon tiennyt viimeiset 15v!

Avatar

Ei sitä joka päivä jaksa olla suupielet korvissa ja hyppiä iloisena menemään, kannattaa miettiä myös omaa käytöstä ko tilanteessa, tiedän vuosien kokemuksella kuinka paljon työssä voi ottaa päähän.

Kuitenkin tässä tilanteessa ’valitat’ täysin aiheesta ja palvelu on ollut todella epäammattimaista. Ei muuta kun palautetta sinne. Ja viitaten aiempaan kommenttiin jossa somessa valittavia ihmetellään: eikös tämä ole nykyään paras tapa saada äänensä kuuluviin? Ajat muuttuu ja tavat sen mukana, joten eiköhän sisäistetä somen voima ja valta.

Mutta hyvä, että kerroit tästä, emme syö linnanmäellä ainakaan tuolla emmekä midhillissä. Palvelu myös oli surkeaa ja odotimmr ruokia ja laskua puolitoista tuntia (palautetta laitettu ;))

Avatar

Jos on palveluammatissa pitää jaksaa olla iloinen yms. Muuten pitää vaihtaa alaa.

Avatar

Juu, kyllä duunissa voi ottaa päähän, mutta se ei saa IKINÄ milloinkaan näkyä asiakkaalle! Itse oon aina ollut palveluammatissa ja takahuone on oikea paikka sille purnaukselle ja mahdolliselle ärsytykselle, ei tollasta ruveta tekemään asiakkaiden edessä. Ne asiakaspalvelijat on yrityksen käyntikortti, niinkuin tästä huomaamme, Emilia perheineen ei mene ravintolaan enää koskaan ja huono palvelu kuuluu aina kauemmas ja suuremmalle määrälle ihmisiä kuin hyvä. Näin ollen ravintola eli yritys eli yrittäjät menettävät rahaa, kun pari asiakasPALVELIJAA ei jaksanut hymyillä, olla iloisia, ottaa asiakasta huomioon. Että niin. Tollasella ”mä oon vaan töissä täällä” -asenteella ei pitkälle pötkitä.

Avatar

Kannattaa ehdottomasti tehdä palaute suoraan ravintolan päällikölle tms. Henkilökunnan asenteita ja käyttäytymistä ei muuten voida muuttaa kuin suoralla palautteella kyseiseen ravintolaan.

Avatar

Eikös linnanmäelläkin ole mid hill?

Sieltä olemme saaneet aina ”ihan parasta ruokaa ikinä!”

Särkänniemessä syötiin ensimmäisen kerran ja ihastuttiin, Helsingin keskustassa löytyy myös. Että ihan kaikki huvipuistoruoka ei ole ylihintaista skeidaa

Avatar

Kävin juurikin samassa ravintolassa viikkoa aikaisemmin ja törmäsin ihan samaan kohteluun siellä! Meidän tarjoilija vaikutti kyllä ihan mukavalta ujohkolta tytöltä, mutta muihin pöytiin tarjoilevat mulkerot oli kyllä ihan omaa luokkaansa! Naama ihan näkkärillä, ei tervehditä, juostaan ohi katse lattiassa kun asiakas yrittää osoittaa haluavansa maksaa laskun jne. Ruoka siellä oli kyllä huonompaa kuin huoltoasemilla, mutta Linnanmäki on aina Linnanmäki.

Avatar

Mä olin kaverini kanssa just Lintsin Coccolassa syömässä, saatiin ihan hyvää palvelua…

Olin samana päivänä ku sä,näinki sut pari kertaa ja näytin varmaa tyhmältä kun kelasin että ”hei toihan on se mutsis on.- Emilia!” 😀

Mutta takas aiheeseen,tilattiin kaverin kanssa pizzat sieltä, ja vaikka siellä olikin ruuhkaa,saatiin ruuat aika nopeesti. Yhen huomautettavan asian huomasin,että tarjoilija asetti ruuat pöytään,ei kattonu silmiin ja sanoi mumisten ”hyvää ruokahalua”. Aateltiin sen syömisen jälkeen sitten,että onha tääki ravintola sit tullu koettuu… 😀

Kommentoin ekaa kertaa sun blogiin, oot tosi hyvä kirjottaan ja oot todella kaunis! 🙂 hyvää illanjatkoa! ♡

Avatar

Asiakaspalvelussa tpimin itse ja ihmettelen sitä kun ihmiset puolustelee asiakaspalvelijoita, että onhan kaikilla joskus huono päivä, ei aina jaksa hymyillä ym. Tarjoilijana sinulle maksetaan siitä että huolehdit asiakkaat tyytyväisenä läpi palvelutapahtuman. Vaikka kissasi olisi yöllä kuollut, niin töissä sinä hymyilet ja hoidat asiat kunnialla. Jos palvelualan on valinnut niin silloin pitää hoitaa työ ja hymyillä vaikka ei kiinnostaisi oikeasti! Asiakaspalvelu on työtä: ei lääkärikään voi ilmoittaa ettei tänään jaksa kirjoittaa yhtään lähetettä röntgeniin… vähän vihastun tosta kun puolustellaan että myyjälläkin voi olla huono päivä…

Avatar

Toi ruuan koosta valittaminen oli kyllä hölmöä, koska ne annokset nyt on mitä on… Ei kaikilla mee masu täyteen vaik kotipizzan pitsasta, mutta silti ne vaan on sen kokosia.

Avatar

Jouduin kerran odottamaan ABC:llä hampurilaisateriaa 1,5-2 tuntia, koska unohtivat tilaukseni kahdesti. Silloin oli aamuyö ja porukkaa vähän. Ketutti…

Avatar

Moi! Oon aikomuksissa ottaa pitkään pohtmani tatskan, niin aattelin voisitko kertoa kokemuksias tosta Dog bites-tatskapaikasta? Mulla on kyllä ollu harkinnassa lähinnä Individual Inkin Lasse, mutta sen neulan alle pääsyä saa huonolla tuurilla jonottaa vuosia, ja hyvälläkin tuurilla sen vuoden niin oon alkanut miettiä muitakin vaihtoehtoja, kun pelottaa ettei muualta saa yhtä hyvää jälkeä – sitä tatskaa kantaa kuitenkin loppuelämänsä.

Avatar

Mahtavaa, että jotkut bloggaajat kirjoittavat myös huonoista kokemuksistaan! Ne on ihan yhtä hyödyllisiä, kuin ne postaukset joissa kehutaan jotakin paikkaa tai palvelua. Kiitos, kun kuulut tähän porukkaan!

Yhdyn vielä muihin aikaisempiin kommentoijiin; asiakaspalvelijan huono päivä ei saa näkyä työssä IKINÄ!

Avatar

Pakko muuten muistuttaa tähän väliin että kaikki asiakaspalvelutyötä tekevät eivät ole VALINNEET ammattiaan.

Varoitus nyt seuraa avautumista 🙂

Mä palvelen asiakkaita työkseni ja vihaan joka sekuntia. Voisin kirjoittaa vaikka tunnin siitä miten kyynisen ihmisvihaajan toi työ on tehnyt musta ja miten paskamaisiin kohtaamisiin joutuu päivittäin. Laskut on kuitenkin maksettava, joten ei sitä vaan voi lopettaa, ennen kuin koulupaikka irtoaa. Nuorella kouluttamattomalla naisella ei vain ole varaa valita työtään sen perusteella mistä pitää ja mistä ei. Varsinkin kun asuu Helsingissä: duunia ei ole läheskään kaikille (hakemuksia oon lähettänyt vuodessa varmaan parisataa) ja vuokrat on pilvissä. Täytyy olla kiitollinen että edes on joku työ… Ja joka päivä pistää vaan se asiakaspalvelunaamari päähän ja mennä hymyilemään varastelijoille, ahdistelijoille ja ihan vaan niillekin jotka haluavat vain löytää jonkun johon purkaa kaikki paha olonsa 🙂 Kiitos ja hauskaa päivänjatkoa!

Avatar

Aamen.

Avatar

Minäkään en ole _valinnut_ palveluammattia, enkä varsinkaan työpaikkaa jossa nyt olen. Oon vuokratyöntekijä, koska laskut on pakko maksaa myös opiskelujen aikana. Työpaikat vaihtelee, mutta joka paikassa oot sitä alinta kastia joka ei tarvi ees kunnon (lakisääteisiä) taukoja, ja edellisenä päivänä lupailu kesän loppuun asti jatkuvasta työstä saattaakin seuraavassa työvuorolistassa olla vaihtunutkin parin-kolmen viikon ”lomaan”. En voi sairastaa eikä mun lapsi voi sairastaa koska en saa palkkaa sairauslomapäiviltä. Sitten pitäis siinä kassan takana hymyillä naama Hangon keksinä kaikille vanhojen vitsien kertojille, pokaajille, rasvasten heittojen esittäjille ja niille, jotka tulee vaan siihen kassalle purkaan oman huonon päivänsä ja huutaan jostain väärästä hinnasta joka ei _todellakaan_ ole minun vika ja vaikka olisit just saanu tietää, että sun rakas mummo on kuollu, mutta et voi lähteä töistä koska sit sun vuorot on taas tehty pariksi viikkoa, koska oot ”vaikea ja haluat vaan hyvät vuorot”. Ja kuitenkin jaksan suurimman osan ajasta hymyillä, mut jos näitä kuspäitä osuu jonoon useampi, niin ei välttämättä saa väännettyä naamaa enää hymyyn edes sille viimeiselle mukavalle asiakkaalle joka hymyilee ja katsoo jopa silmiin ja tervehtii.

Avatar

No kylläpä oli tosi kurja kokemus ja vielä lapsen ateria kyseessä! Johan tuo on terveysriski, jos lapsen ateria kuorrutetaan suolalla, pikku munuaisethan ei tykkäis yhtään, jos sellainen lasti yhtäkkiä elimistöön joutuisi. Itse ottaisin ilman muuta yhteyttä Lintsin johonkin ylempään tahoon kertoen, minkälainen epäasiakkaitahoukutteleva palvelu heillä on ollut ja kysyisin myös, kokisivatko, että jonkinlainen hyvitys olisi paikallaan.

Avatar

Kamalaaa!!! Itse olen juuri ollut kesätöissä palvelualalla/kokkina ja tiedän mikä hommannimi on!! ARGH, pistää aina vihaks kuulla tuollaista! Mutta on sitä itsellänikin huonoja kokemuksia paljon! Esim. Lahden Marttiinaan en ole jalallanikaan astunut huonon palvelun ja huonon ruoan takia enään pitkään aikaan. En voi ymmärtää, jos halutaan tehdä ruokaa, miksi siihen ei panosteta, okei se on raskasta mutta itsehän on työnsä valinnut, ja palvelualalla pitää olla paljon sosiaalisuutta ja ajatella myös asiakkaita eikä vaan itseään. Itse olen todella paljon tykätty kassatyttö kesätyöpaikassani ja eilen kun lopetin työni eräs vakiasiakas antoi minulle ihanan kuvan jossa luki ”kiitos hyvästä palvelusta” enkä edes osannut odottaa mitään noin hienoa asiaa elämässäni, olen niin ylpeä itsestäni miten hienosti taidan asiakaspalvelun! ps. minkäs sille luonteelleen voi! 😉 Mutta juuri sellaisia ihania pirtsakoita ja muitakin ajattelevia ravintoloihin kaivataan, eikä tökeröitä itsekkäitä tätejä!

Avatar

Se kuva oli siis asiaakkaan oma kuvaama kuva johon oli tietokoneella muokannut siihen kuvaan kehykset! Se oli todella hieno ele tältä ihmiseltä, siihen ihmiseen oli todella hankala saada ”otetta.” mutta pikkuhiljaa se siitä alkoi hymyilemään ja jopa vihdoin juttelemaan, minä se aina jaksoin yrittää hymyillä hälle vaikkei hän hymyillytkään takaisin! 🙂

Avatar

Kävimme juuri eilen linnanmäellä ja kiersimme kyllä kyseisen ravintolan kaukaa!

Avatar

No johan on toimintaa ollut!:o

Avatar

itsekin olen saanut huono palvelua linnanmäeltä ja kierrän koko paikan nyt kaukaa. pistin valituksen sinne ja sain tylsän pahoitteluviestin jossa toivotettiin myöhemmin uudestaan tervetulleeksi sinne mutta tuskinpa menen 🙂

Avatar

Suosittelen powerparkkia, palvelu loistavaa 🙂

Avatar

Eli koska yks paikka oli paska, ni et suosittele syömään lintsillä ollenkaan?:D funky kitchen on ehdottomasti parhain paikka parhaimmalla palvelulla.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lue seuraavaksi

Yhteistyössä