Hakutulokset

1. M

Helmikuiset 2020

Tuo edellinen viesti lähti näköjään vierailijana kirjautumatta. :D Minä siis sen kirjoitin.
  2. M

Helmikuiset 2020

Täällä ollaan oltu synnärillä viikko. Puolet ajasta käynnistelyn vuoksi, puolet vauvan kanssa. <3 Katsotaan, koska kotiutuminen koittaa. Meidän helmikuisesta tuli tosiaan tammikuinen.
  3. M

Helmikuiset 2020

Mulla ei oo viime aikoina supistellut ollenkaan. Vatsa on kyllä koko ajan tosi pinkeä, mutta ei sillä tavalla kova kuin aiemmin supistellessa. Välillä sitä kiristää ihan tosissaan, johtuen vauvan puskemisesta. Täällä menee päivät aika rauhallisesti. Välillä touhaan enemmän, välillä lähinnä...
  4. M

Helmikuiset 2020

@Emeranth Tosi tympeää, kun joutuu vekslaamaan tuon äitiyspäivärahan kanssa. Toivottavasti asiat ratkeaa pian! @Muhkupallero Ei ole kovin paljoa vielä alkanut jännittää. :) Välillä yön pimeinä tunteina kun herää eikä saa heti unta, niin saattaa väsyksissä tulla sellanen apua-olo hetkeksi...
  5. M

Helmikuiset 2020

Viikonloppuja kaikille! :) Täällä olis kontrollikäyrillä käynti nyt viikonloppuna. Mulla on loppuajan seurannat äitiyspolilla 2krt viikossa. Eikä tässä pitkästi enää olekaan matkaa, kun käynnistys on jo alle kahden viikon päästä! Ensi viikolla lääkäriajalla sovitaan käynnistyspäivä seuraavalle...
  6. M

Helmikuiset 2020

Mulla on tämä insuliinihoitoinen raskausdiabetes. Just eilen juttelin terkkarin kanssa neuvola-ajalla yleisesti loppuraskauden sokeriarvoista. Hän sanoi, että valtaosalla odottajista luontaisesti heikkenee sokeriaineenvaihdunta vielä loppuraskaudessa. Että siitä varmaan voi olla kyse. :) Itsellä...
  7. M

Helmikuiset 2020

Juu aikaisintaan siitä, kun vauva syntyy voi jäädä isyysvapaalle. Sitä just itsekin mietin, että jos asiat etenee oikeen hitaasti, että onko mies töissä aina päivät ja tulee illaksi sairaalaan tai että jos alkaa tapahtua niin soittelen sitten paikalle. Vai onko hän lomapäivillä ja paikalla niin...
  8. M

Helmikuiset 2020

Täällä kans tunne, että aika menee hurjaa vauhtia. Nyt on taas käyty viikottaisessa äitiyspolin kontrollissa, ja kaikki näytti hyvältä. Alakäyrillä kuljetaan edelleen, mutta kasvua oli kuitenkin hyvin tapahtunut edelliseen käyntiin suhteutettuna. Meidän mini on tällä hetkellä arvion mukaan n...
  9. M

Helmikuiset 2020

Meillä on hieman standardikokoa pienempi pinnasänky, jossa nostettava/laskettava pohja. Se on meidän makuuhuoneessa sängyn vierellä (ei kiinni sängyssä, koska laitoja siitä ei voi ottaa pois). Siinä tarkoitus nukkua alusta saakka. Yösyöttöjä varten mulla on nojatuoli lähettyvillä.
  10. M

Helmikuiset 2020

Täällä alkaa äitiysvapaa virallisesti viimeinen joulukuuta. Otin myös sen niin myöhään kuin mahdollista, eli ei varhennettuna. Sitä ennen muutama päivä vuosilomaa, niin töistä oon jo jäänyt pois. :) Tuntuu käsittämättömältä ajatella, että reilun 3,5vk päästä pikkuinen saattaa jo olla täällä...
  11. M

Helmikuiset 2020

Joo nimenomaan siksi tarkempi seuranta, kun on insuliinihoitoinen rd. :) Lääkäri sanoi tuosta käynnistyksestä, että tosiaan nimenomaan sillon kun on lääkehoitoinen rd, niin ei anneta mennä laskettuun aikaan asti. Näin ainakin täällä käytäntö.
  12. M

Helmikuiset 2020

@EllenL: Erilaisia kantoja eri paikoissa. Jos sulla on normaalipainossa ollut lähtopaino, niin en olisi huolissaan 8,5,kg:sta. Mulla rd todettu 12+ viikoilla. Ja myös olen normaalipainoinen, terveillä elintavoilla varustettu ihminen aina ollut. Nyt 33+0 ja paino noussut 9,5kg. Viikko sitten...
  13. M

Helmikuiset 2020

@Emeranth Selkä vaivaa täälläkin. Särkee varsinkin istuessa ja paikallaan seisoskellessa. Iskiaskipu vaivaa myös jonkin verran (pakaroissa), erityisesti öisin makuuasennossa. Ei tällä hetkellä kuitenkaan onneksi yhtä pahasti kuin alkuraskaudessa. Mutta niin kuin sanoitkin, niin jokseenkin tähän...
  14. M

Helmikuiset 2020

Jep, sen verran kalliita kapistuksia molemmat, että ihan varmuuden vuoksi kyllä täytyy suojata. :D Täytynee ottaa vauvan pinnasänkyyn hankittua muovitettua froteeta lainaan siksi aikaa. :D
  15. M

Helmikuiset 2020

Tervetuloa mukaan @Emeranth :) @Fizzyy @Muhkupallero ja @Sampura : Meillä ainakin neuvolassa kerrottiin kun perhevalmennusta tarjottiin, että se on sellainen keskusteluryhmätyyppinen, toki neuvolan täti kertoilee asioista, mutta tarkoituksena kuulemma herättää aiheista keskustelua. Tiedä sitten...
  16. M

Helmikuiset 2020

Täällä päin tarjotaan neuvolasta perhevalmennusta, mutta me ei osallistuttu. Ei olla yhtään sellaisia ryhmässä keskustelijoita, ja kun saman tiedon saa muutenkin neuvolakäynneillä. Synnytysvalmennukseen voisin osallistua, jos sellaista on myöhemmin tarjolla. @Fizzyy Meillä on kaikki tarvikkeet...
  17. M

Helmikuiset 2020

Täällä tänään 29+5. Aamukampa harvenee. Vielä 17 työaamua ennen joulu- ja äitiysloman alkua. Ihanaa. <3 Kävin taannoin taas lääkäriajalla, ja ultrassa näkyi pää alaspäin pyörähtänyt pikkuinen. Helpottavaa! Tokihan siellä ehditään vielä pyörähtää vaikka miten päin, mutta hyvä tietää, että hän...
  18. M

Helmikuiset 2020

Meilläkin on nimi valmiina. Oikeastaan ollut sekä tytön että pojan nimet valmiina jo siitä alkaen, kun alettiin yrittämään raskautta. :) Tällä viikolla olisi taas ultra-aika, joten katsotaan missä asennossa siellä nyt ollaan. Viime päivinä möyrintä on ollut vähän erilaista kuin tähän saakka...
  19. M

Helmikuiset 2020

@EllenL Ihanaa kuulla, että en ole ainoa joka pitää aamukampaa. :D Mullakin on 25 työaamua jäljellä ennen kuin pääsee joululoman kautta äitiyslomalle. Ja ihan samat fiilikset, että voimat on aika vähissä, ja siitä syystä motivaatio nollassa ja hermot koetuksella töissä. Olen tässä työstänyt...
  20. M

Helmikuiset 2020

Mulla on muutaman viikon ollut harjoitussupistuksia päivittäin. Ainakin luulen niitä niiksi. Vatsa siis kovettuu ihan kivikovaksi ja silloin olo on aika hankala ja on pakottava tarve päästä makuuasentoon. Yleensä niitä tulee muutamia kertoja päivässä. Niitä tulee erityisesti silloin jos en lepää...