Hakutulokset

1. T

Syyskuiset 2019

Meillä on ehkäisynä kortsu nyt käytössä, aloitan varmaan pillerit jossai vaiheessa kunhan oma kierto ensin tasaantuu. Haluun nähdä, et kroppa toimii ennen kun alkaa työntää taas hormoneja kehoon.. En tykkää yhtään ajatuksesta mut ei oikein oo muutakaan oikeesti toimivaa ehkäisyä. Kierukkaa en...
  2. T

Syyskuiset 2019

@Veeja epäilin korvatulehdusta ja käytin lääkärissä nii korvat oli ok mut kurkku oli ärhäkkä. Meillä kun on neidillä sitä refluksia niin voi sekin ärsyttää, mut on ollu vähä räkäinen ja yskiny niin varmaa joku perus flunssa vaan. Kun ei kuumetta kuitenkaan oo ollu erityisesti. Miten kauan...
  3. T

Syyskuiset 2019

Täällä on menossa hampaiden tulo + kiinteistä johtuva ummetus + kurkku tulehdus + rotarokoite vatsavaivat yhdistelmä. Ei tarvii varmaa ees sanoa erikseen et aika raskasta on, nukkuu sentää yöllä kun oon antanu panadolia nukkumaan mennessä. Mut jokseenkin levotonta kun kerran oli jalat tyynyllä...
  4. T

Syyskuiset 2019

@Lukka meillä kans välissä aamutunnit (klo 5-7) on semmosta et otan viereen mielummin kun kuuntelen sitä ähinää ja itkeskelyä. Ja onhan tuo pieni aika ihana vieressä tuhisemassa :love: pääasia et suurimman osan yöstä menee omassa sängyssä että saan iteki paremmi nukuttua. Ja tosiaan ainaki nyt...
  5. T

Syyskuiset 2019

Meillä oli 5kk neuvola tänään. Kaikki oli ihan kunnossa ja sai taas rokotteet, saa nähdä tuleeko nyt oireita. Pituutta 66cm ja painoa 7,9kg, vähän on siis molemmat noista alkaneet tasaantua kun tuossa 3-4kk välissä kasvoi hirveesti molempia. Nyt oli tullut painoa 600g/kk kun tähän asti aina yli...
  6. T

Syyskuiset 2019

@Nyytti19 meillä kans jaksaa välillä ihan tosi vähillä unilla koko päivän ja välillä taas tuntuu että on koko ajan väsynyt ja pitäs olla nukkumassa päikkäreitä vähän väliä. Oon tehny nyt nii että pakkonukuttamaan en ala päivällä mut ns. tarjoan mahdollisuutta nukkua jos vaikuttaa väsyneeltä...
  7. T

Syyskuiset 2019

@Lukka just tommosta se oli meilläki, kesti 2 viikkoa. Meinasin luovuttaa 100 kertaa mut ajattelin sit vaa aina et jossai vaiheessa tää on edessä kuitenki ja voipi olla myöhemmi vielä vaikeempaa. Kyl se siitä kuha jaksat nyt taistella hetken :) Mites noi puurot? Kun tajusin että esim. Piltin...
  8. T

Syyskuiset 2019

@Lukka siitä se lähtee pikkuhiljaa (y) antaa vauvelin löytää omat keinot nukahtaa. Meilläkin oli alkuun sellasta että ihan kuin riivattuna pyörittiin sängyssä päätä pinnoihin kolistaen, mutta en puuttunut siihen vaan annoin touhuta kun ei kuitenkaan selkeesti itkenyt. Sillei sit oppi vissii et...
  9. T

Syyskuiset 2019

@Lukka kuulostaa meidän meiningiltä vielä jonki aikaa sitte. Ite sain nyt sen ekan heräämisen klo 00-01 aikaan pois kun oon illalla ennen nukkumaanmenoa lappanu suuhun nii paljon sosetta kun suostuu syömää, onneks syö aika hyvin. Eka herääminen oli siis meillä ainakin osittain nälkää, tai...
  10. T

Syyskuiset 2019

@Lukka meillä oli/on varmasti vähän kaiken yhdistelmä. Oppinu uutta niin ei malttais nukkua, sit tääki vissii hammasta tekee nyt, sitte kapalosta pois (hyvin vahva uniassosiaatio mutta ilman ei ois pärjätty säpsyjen takia) ja selkeesti kasvuspurtti = nälkä ym. ym. Kaikkea ei voi saada purettua...
  11. T

Syyskuiset 2019

Täällä kans lähtee hiukset päästä iloisesti. Ja vaikka ei koskaan isot rinnat ole ollutkaan niin nyt tuon 3,5kk imetyksen jälkeen ei oo senkään vertaa. Voi heittää vanhat rintsikat roskiin ja lähtee ostaa pienempää kokoa. Jeejee. Noh, mutta näin se menee varmaan aika monella ja tärkein et...
  12. T

Syyskuiset 2019

@Lukka jokainen tekee tietysti miten itse parhaalta tuntuu :) Ite oon sellanen että mun täytyy ymmärtää miksi mikäkin asia on miten on. Ylipäänsä siis elämässä. Että mulle jotenkin ei vaan riitä esim että "vauvat nyt vaan ei nuku, koita jaksaa" mikä tuntuu olevan Suomessa yleinen ajatus. Mitä...
  13. T

Syyskuiset 2019

@Lukka kannattaa lukee tää jos heräily jatkuu: https://www.littleones.co/blogs/our-blog/baby-sleep-series-3-to-6-months Meillä ainakin tytön nukkuminen kuvattu ihan suoraan tossa.. Suomeksi ei löydy mitään järkevää tietoa mutta heti kun vaihtaa kieltä niin tuntuu että löytyy selitys tuolle...
  14. T

Syyskuiset 2019

@Lukka joo ei täälläkään hyvistä unista tietoakaan. Säpsyntä ehkä vähän vähentynyt mutta tosiaan uutuutena tuo muuten vaan jatkuva heräily ja riehuminen. Äsken laitoin nukkuun niin pyöri sängyssään kun joku riivattu kunnes kesken kaiken ilmeisesti uni vei voiton ja nukahti kesken liikkeen. Nyt...
  15. T

Syyskuiset 2019

@Lukka kuulostaa samalle hulinoinnille kuin meillä. Illasta saan vielä nukkuu omaan sänkyyn suht vähällä tappelulla ja nukkuu ihan ok ekan pätkän mut sitten alkaa sellanen show et :unsure: höpötetään ja riehutaan sängyssä niin, että kolina vaan käy. Välissä ehkä nukutaan 30 min ja sitten taas...
  16. T

Syyskuiset 2019

@Veeja kuulostaa et hällä kyllä valmiudet on kääntyä mutta syystä taikka toisesta ei vielä kiinnosta. Mutta eipä tuolla kiire olekaan :) meillä tais siitä innostua kääntymään kun eka tosiaan alko viihtyy enempi mahallaan, katteltiin sohvalla telkkaria nii et vauva oli siinä mahallaan niin siitä...
  17. T

Syyskuiset 2019

@Veeja meillä tää tuskin koskaan tätä menoa tulee tajuu et hällä on varpaat kun kaiken hereilläoloajan viettää massullaan :ROFLMAO: se on totta et aikatauluttomuus on ihanaa, sillä en itekää oikee tiiä viittiikö kuitenkaan mihkää ryhmiin lähteä.
  18. T

Syyskuiset 2019

Ootteko aloittaaneet mitään vauvakerhoja tai vastaavia? Meillä ois yks mikä kiinnostais mut se alkaa klo 9 aamusta ja koska vauveli on antanut mun nukkua 8.30 saakka nii tähän asti oon valinnut unet ennemmin :D ja muuten, millainen "päiväohjelma" teillä yleensä on? Meillä aamusta ylös n...
  19. T

Syyskuiset 2019

@Nyytti19 valion porkkana-peruna velliä.(y)
  20. T

Syyskuiset 2019

@Veeja joku taika siinä unessa ulkona vaunuissa on sillä tää meidänki neiti on 6 viikkosesta asti useana päivänä viikossa paketoitu ulos nukkumaan ja nukkuu helposti 3-4 tuntia muutamalla välihytkytyksellä. Sisällä ei mitään toivoa samanlaisista unista. Lisäks kun muutenki nii vaikeeta toi...