Hakutulokset

1. K

Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

@Domi sama juttu täällä, että tuntuu ettei mitään kerkiä. Meillä alkaa jo 6 kk lähestyä, mutta päiväunet on edelleen ihan satunnaisia pätkiä. Liikkuvissa vaunuissa nukkuu sikeästi (eikä nukahdettuaan herää vaikka vaunut olisi vähän aikaa paikoillaankin), mutta sisällä unipätkät päivällä on vain...
  2. K

~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Rusakkonen , olet oikeassa siinä että kohtukuolemista lopulta tiedetään aika vähän. Kätkytkuolematkin ovat jonkinlainen mysteeri, mutta niistäkin on enemmän tietoa, ainakin riskitekijöistä. Tuskin asiaa olisi muuttanut, vaikka olisi silloin edeltävästi ultrattukin, kaikkihan on voinut olla ihan...
  3. K

Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Moi kaikki vanhat tutut sekä uudet tuttavuudet! Todella pitkään on pitänyt tänne kirjoittaa, mutta aina jäänyt aikomuksena muiden hommien jalkoihin. Vauvalle tulee vuodenvaihteessa jo 5 kk ikää. Ihan alussa kun oli vielä sektiosta toipilaana ja vauva asui rinnalla, oli käytännössä vaikea...
  4. K

@Rusakkonen , kyyneleet nousivat taas kun luin kaunista kirjoitustasi. Ihanaa että saitte hyvästellä rakkaanne rauhassa. Kovasti voimia teille. Uskon että taivaassa hänet saatte tavata. Halusin vielä jakaa Otto Mannisen kauniin runon: Hän sinne eeltä lähti luo siellä odottaa, on hellä...
  5. K

En ole millekään palstalle yksinkertaisesti ehtinyt kirjoittaa moneen kuukauteen, vaikka näitä käyn aina välillä lukemassa, mutta nyt on pakko. @Rusakkonen syvä osanottoni. Itku tuli kun luin viestisi. Olen niin pahoillani puolestanne eikä oikeita sanoja tahdo löytyä. Paljon voimia teille...
  6. K

Pahoittelut pitkästä hiljaisuudesta! Vauva käytännössä asuu rinnalla / sylissä, puhelimella pystyn lukemaan palstaa mutta tekstien kirjoittaminen siinä on sen verran hankalaa että olen odottanut hetkeä, jolloin pääsen koneelle. Nyt ihme kyllä nukkuu pikku sängyssään, joten pääsen ainakin...
  7. K

Pikakuulumiset: rakas pieni poikamme syntyi eilen aamupäivällä. ❤ Nyt tutustumme toisiimme ja ihmettelemme yhdessä maailmaa. 36 tuntia yritettiin alakautta, lopulta sektioksi meni ja todella hyvä niin, koska leikkauksessa selvisi että kohtu olisi voinut revetä hetkenä minä hyvänsä. Lisäksi...
  8. K

Update: naistenklinikalla nyt, lapsivesitesti positiivinen, jään tänne antibioottitippaan. Ehkä käynnistetään vielä tänään. :eek:
  9. K

Jotain saattaa olla nyt meneillään. Istuin lattialla ja kun nousin siitä seisomaan, jotain holahti housuun. Oli veristä limaa. Vaihdoin housut ja soitin synnärille, nyt seuraillaan miten tilanne etenee ja jos valuu lisää niin meen näytille. Eilen otettiin GBS-näyte ja se mulla positiivinen, eli...
  10. K

Kiitos onnentoivotuksista! Nyt kuitenkin kävi niin, että kotiin laitettiin vielä viikonlopuksi. Vauvalla vointi kaikin puolin hyvä, hänen puolestaan ei ollut tarvetta käynnistää heti tänään, ja mulla oli ihan epäkypsä kohdunsuu. Pää olikin tämän lääkärin mielestä vielä aika korkealla ja...
  11. K

Oho, taas on vierähtänyt toista viikkoa siitä kun viimeksi kirjoittelin ja paljon on kuulumisia ehtinyt tulla tässä välissä! Joka päivä oon kyllä seurannut, mutta muuttohässäkän jälkimainingit ovat pitäneet tiukasti kiireisenä, vieläkin kaikki kesken ja vauva kohta täällä... :eek: No...
  12. K

Moi pitkästä aikaa! Olen seurannut palstaa kyllä päivittäin mutta en ole saanut kirjoitettua kun on ollut hurja kiire koko ajan. Viime viikonloppuna muutettiin ja tässä on ollut iso homma, onneksi mummi on ollut 2-vuotiasta hoitamassa intensiivisimpinä päivinä. Vieläkin homma on kaikkea muuta...
  13. K

40 + so what, wol 14 (2019)

Juu Dextran Eero myös mun lääkäri, luotan hänen ammattitaitoonsa 100%, lisäksi on tosi mukava ja omistautunut, koskaan ei ole ollut kiireen tuntua hänen luonaan vaan kaikki asiat voi rauhassa käydä läpi.
  14. K

@gemmy , mulla on myös alavatsalla makkara joka tekee poimun just siihen sektiohaavan kohdalle. Olinkin silloin viimeksi huolissani, miten ihmeessä se voi parantua, mutta ei ollut siinäkään ongelmaa. (y) Ei märkinyt ja meni nätisti kiinni, siisti arpi. Mulle laitettiin muutamaksi päiväksi...
  15. K

@millionnea wow, onnittelut kaksosista! :love::love: Voin kuvitella yllätyksen! @Aislinn83 tervetuloa tänne puolelle! Hyvä että huolesi digitestistä jo helpottui. Pissasta katsomiseen liittyy aina muutenkin epätarkkuuksia. Ainoastaan verinäytteiden kautta voi kunnolla seurata hcg:n oikeaa...
  16. K

40 + so what, wol 14 (2019)

Mäkin tuun täältä taustaseurailemasta kommentoimaan rauta-asiaa. Syy suositukseen ottaa joka toinen päivä on se, että rautatabletin otto nostaa veressä hepsidiini-nimistä ainetta, ja tämä taas heikentää raudan imeytymistä. Kun annosväliä harvennetaan, imeytymistä vähentävää hepsidiiniä ei tule...
  17. K

@nyuu en ole itse koskaan käyttänyt viikkotestejä kun niihin pissatuloksiin liittyy sen verran epävarmuutta. Oon suhtautunut kotitesteihin ylipäänsä aina vähän tyyliin on raskaana / ei raskaana, noin karkeasti ottaen. Silti ymmärrän hyvin että halusit mennä uuteen labraan jos huolta on, niin...
  18. K

@Rusakkonen mun käsittääkseni Briteissä ainakin kirurgit käyttää etuliitteenä tuota Mr/Ms sen Dr sijaan, ehkä koskee myös gynekologeja/synnytyslääkäreitä kun sekin on kirurgisesti suuntautunut lääketieteen ala? @[email protected] ja @Jantzu , lämpimästi tervetuloa ja onnittelut! :love: Jantzu, mäkin taisin...
  19. K

@MaiMei tosiaan jännää kumpi meistä saa vauvan ensin! :LOL: Kumma että ovat noin kovin kannustamassa alatiesynnytykseen perätilan kanssa, varmaankin sitten arvioineet että on hyvät onnistumisedellytykset? Ymmärrän kyllä ettet halua perätilaa alateitse synnyttää, en minäkään missään tapauksessa...
  20. K

Onnea @Rusakkonen! Eka trimesteri hienosti takana, nyt jo uskaltaa kertoa jos haluaa. @love- , paljon onnea pienokaisesta!! :love::love: Synnytyskertomuksessasi on paljon samaa kuin mun ekassa, mullakin käynnistettiin ja lopulta päädyttiin sektioon kun ei kaikesta piinasta huolimatta lähtenyt...