Hakutulokset

  1. P

    Minkä ikäisenä lapsenne ovat alkaneet sanoa sanoja?

    Esikko vuoden iässä, kuopus täyttää pian 2 v. eikä sano sanaakaan...
  2. P

    muita 2-vuotiaita, jotka eivät puhu :(

    Meillä kuopus täyttää tammikuussa 2 v. Eikä tule sanan sanaa, odottelen tässä sitä ensimmäistä sanaa vieläkin :| Hän kyllä onneksi ymmärtää puhetta. "Puhe" on mammammaa, papapa, tätä rataa. Mitään korvatulehdusjuttuja meillä ei ole ollut, joten niitäkään ei voi syyttää. Esikko alkoi sanoa...
  3. P

    hyppylelu/kävelytuoli/pomppukiikku/taaperokärry??

    Mä pidän taaperokärryä kaikkein parhaana noista vaihtoehdoista. Meillä oli siskon lasten vanha hyppykiikku ekan kanssa, jossa oli hetkittäin. Ja tykkäshän se vauhdista, mutta siinä se sit olikin. Tosi lyhytaikainen juttu ainakin meillä. Tokan kanssa en edes ottanut sitä kaapista esille ja hyvin...
  4. P

    Monetko ja minkä pituiset päiväunet 9 kuukautisilla

    Meillä poika 9 kk oli 8 kk neuvolassa 77 cm ja 10,7 kg, eli vuoden ikäisen mitoissa mennään :whistle: Nukkuu pääsääntöisesti kahdet päikkärit, jotka 1-2 h kerrallaan. Aamut alkaa yleensä klo 6-6.30. Äitiä vähän väsyttää... Illalla nukahtaa klo 20-21 ja yön nukkuu vaihtelevalla menestyksellä...
  5. P

    8 kk yöt menneet ihan mahdottomiksi!

    Meillä kuopus on nyt 8 kk ikäinen ja aiemmin hyvin nukkunut poika on aloittanut mitä ännekkäämmän yöelämän. Yöimetys lopetettiin 7 kk ikäisenä, se onnistui ihan hyvin, mies kävi hyssyttelemässä paina yönä. Mutta nyt herää yöllä kerran ja huutaa kurkku suorana, eikä mitkään hyssyttelyt auta...
  6. P

    Vauvojen äitien omia juttuja, galluppi tarpeeseen!!!

    Meillä lapset 4 v. ja 8 kk a) Kyllä tarvitsen omaa aikaa. Se että pääsen ruokakauppaan ilman lapsia on jo omaa aikaa, eli ei tarvi olla mitään erikoista. Mies on jopa ajamassa mua ulos, siis kuntosalille, kaupoille, kahvilaan kaverin kanssa jne. Aika usein jätän menemättä, taitaa olla...
  7. P

    Onko kukaan kuljettanut 6,5kk lasta pyöränistuimessa?

    Mä en laittais noin pientä istuimeen vaikka osaisikin istua. Jo ihan senkin takia, että pään hallinta on kaikkea muuta kuin varmaa. Pää on kuitenkin todella raskas muuhun kroppaan nähden ja niskalihakset ei ole mitenkään vahvat. Pyöräntarakalla kyyti on kuitenkin aika pomppuista... Esikoisen...
  8. P

    Yösyöttämisen ja samalla imetyksen lopettaminen?

    Just näitä kommetteja tarkoitin :headwall: Olen täysin tietoinen kaikista suosituksista, mutta eiköhän se ole kuitenkin jokaisen oma asia, miten lapsensa ruokkii. Kaipailen siis KOKEMUKSIA, en imetystukilistailijoiden yms. aktivistien tällaisia kommetteja :headwall: Anteeksi vaan mutta nää...
  9. P

    Yösyöttämisen ja samalla imetyksen lopettaminen?

    Meillä kuopus on kohta 7 kk ikäinen ja nyt/kohta pitäis pikkuhiljaa alkaa päästä yösyömisestä eroon. Tässä vaiheessa helpompaa kun sitten isompana. Poika kasvaa hyvin ja kiinteät menee täysillä, joten yösyönti ei enää ole mikään välttämättömyys. Onneksi syöttöjä on vaan 1-2 krt yössä joskus...
  10. P

    Miksi vauva vaan itkee ja itkee?

    Meillä esikoinen kärsi vatsavaivoista ja jos kyse on niistä, niitä voi yrittää helpottaa monella konstilla. Ensinnäkin käyttämäsi korvike: meille NAN sopi paremmin kuin Tutteli. Samoin siskoni lapsille Tutteli aiheutti enemmän vatsavaivoja. Kannattaa kokeilla vaihdosta johonkin toiseen...
  11. P

    Muita vähäunisia vauvoja?

    Ihanaa, että on kohtalotovereita!!!! Meillä kuopus 6 kk ja aina nukkunut tosi huonosti päikkärit. Satunnaisesti on nukkunu parin tunnin unia, mutta pääsääntöisesti nukkuu 2-3 krt päivässä n. 30-45 min unia. Hädin tuskin ehdin itse syödä, kun kuitenkin pitää säätää esikoinenkin. Ns. omaa aikaa ei...
  12. P

    saa poistaa

    Meidän poika taitaa tehdä enkat: 3,5 kk mitat 66 cm ja 7,5 kg. Syntyessään 3720 g ja 50 cm. Osittaisimetyksellä mennään: harvakseltaan saa korviketta.
  13. P

    Parhaat vauvanhoitovinkkisi *avuksi aloittelijoille*

    Mene illalla nukkumaan samaan aikaan vauvan kanssa. Vauvoilla (ainakin meidän lapsilla) ensimmäinen yöunipätkä on ollut aina pidempi ennen ekaa yösyöttöä, sen jälkeen aamuyötä/aamua kohti unipätkät lyhenee. Itse ainakin oli päivällä virkeämpi, kun maltoin vaan mennä nukkumaan vauvan kanssa...
  14. P

    Velleistä taas

    Meillä aloitettiin Nestlen maissillä 2,5 kk ikäisenä eikä siitä tullut mitään masuvaivoja. Kannattaa aloittaa testaaminen aamulla, jos tulee jotain vaivoja, vauva ei sitten huuda yöllä. Ja kannattaa aloittaa pienillä määrillä lantrattuna omaan/korvikemaitoon maitotutin läpi ja pikku hiljaa...
  15. P

    Miten nukutatte 3 kk ikäisen?

    Ja nimenomaan yöunille. Rinnalleko? Tämä kuopus tuntuu nukahtavan vain ja ainoastaan rinnalle...kaikkien kitinöiden jälkeen. Alkuun syö, mutta sitten vaan lussuttelee, pitää mua tuttina. Ihan oikeetakin tuttia lutkuttaa, mutta vaan päikkäreillä, illalla ei sitä hyväksy. Kapalossa ei enää...
  16. P

    Vellittely

    Siis tarkoitin, että meni viikko ennenkuin annoin pelkkää velliä...eli viikko meni totutellessa.
  17. P

    Vellittely

    Kyllä näin on. Tässä on viikon verran menty pelkällä rinnalla ja vesseli on tyytyväinen. Ja sitä maitoa riittää. Liivinsuojukset litimärkänä vähän väliä.... Mutta siis en missään vaiheessa lopettanut rinnan antamista, vaan poika sai rinnan lisäksi korviketta ja velliä.
  18. P

    Vellittely

    Ehkä se on vaan niin, että jotkut vauvat yksinkertaisesti tarvitsevat lisämaitoa (oli se sitten korvike tai velli). Kuopusta täysimetin n. 1,5 kk, kunnes oli pakko antaa lisämaitoa, kun jäi huutamaan, vaikka olin jo syöttänyt molemmista rinnoista. Siihen mennessä olin imettänyt lapsentahtisesti...
  19. P

    Sappikivileikatut

    Ultrassa ei aina kaikki näy (tai sitten ultraaja ei osaa katsoa). Siskollani piti ultran mukaan olla 2 tai 3 kiveä sappirakossa. Niitä kuitenkin löytyi leikkauksessa 9 kpl. Että näin...
  20. P

    Silmälasitko vaihtoon?

    Mulla on molemmissa raskauksissa heikentynyt näkö, tosin oli raskausmyrkytys- ja hepatoosi myös, johtuiko sitten niistä, en tiedä. Kävin kysymässä optikolta, milloin kannattaa tulla näöntarkastukseen synnytyksen jälkeen, niin sanoi, että n. 3 kk. Imetyksestä ei ollut puhetta, mutta ilmeisesti...

Yhteistyössä