Hakutulokset

  1. Tirlittan81

    Miten se identtisyys oikeen määritellään???

    On tää outoa. Joillakin identtiset ovat kuin eri maata ulkonäöltään ja luonteiltaan. Ja sit mukamas ei identtiset ovat ihan saman näköisiä ja samanlaisia, mutta eivät identtisiä. Empä taida uskoa siihen määritelmään identtisyydesta. Nyt on lääketieteessä mun mielestä iso aukko. :laugh: :laugh...
  2. Tirlittan81

    Miten se identtisyys oikeen määritellään???

    Kiitos. Miten teillä muilla on kaksoset? Identtisiä vai ei ja onko samannäköisiä? Miksi sitten kaikki sanovat, että ei ole identtisiä kun olivat eri pusseissa? Ja siis identtisetkin voi olla erinäköisiä, sillain, että ulkopuolinenkin huomaa eroa?vai? Tuosta puoliksi identtisestä en ole...
  3. Tirlittan81

    Miten se identtisyys oikeen määritellään???

    Heippa! Mulla kaksospojat nyt 1v3kk. Olen alusta asti ihmetellyt sitä identtisyysasiaa. Pojilla oli eri istukat ja eri pussit ja odotusaikana sanottiin, että eivät siis kait ole identtisiä. Kuitenkin kun ne syntyi, niin lääkärit ei sanonut mitään, mutta hoitajat sanoi, että ompas...
  4. Tirlittan81

    Jaetaanko ajatuksia

    Täällä ollaan just opittu ottaan vähän askelia. Toinen kävelee jo huoneen läpi, toinen ottaa 1-2askelta. Hyvin rauhallisesti ja harkitusti liikkuvat. Ovat tässä muutama viikko sitten oppineet nousemaan sohvalle, mutta sekin tapahtuu harkiten, eikä olla tiputtu kertaakaan mistään. Mutta kyllä...
  5. Tirlittan81

    Teille rv32/33 tai lähellä !!

    Heippa! Hyvin on yksilöllistä tuo. Minä oisin ihan hyvin voinut pari tuntia matkustaa ja ajaakkin autoa noilla viikoilla. Mulla oli vähemmän vaivoja kaksosraskaudessa kuin yhden odotuksessa. Ihan yllätyin hyvästä olosta kun olin kuullut niin paljon pelottelua. Teet niinkuin sinusta itsestä...
  6. Tirlittan81

    kaksoset 4kk

    Meillä pojat syntyi 36+ viikolla ja painoivat reilun 3kg molemmat. 4kk:n iässä taisivat olla n.7800g. puolivuotiaana olivat n.9.5kg. Nyt 1 vuotisneuvolassa olivat pikkuisen vajaa 12kg. On tässä äitillä kantamista kun eivät kävele vieläkään. :whistle:
  7. Tirlittan81

    Jaetaanko ajatuksia

    Heipat kaikille kohtalotovereille! Ihanaa, että aika rientää ja vauvat kaikilla kasvaa. Onneksi teillä Roosa on jo helpottanut ja voin luvata, että helpotusta tulee jatkuvasti. Eka puoli vuotta meillä ainakin meni ihan vaan odotellessa, että aika kuluis ja homma alkais luistaa...
  8. Tirlittan81

    Kaksosten kanssa laitoksella?

    Minulle tehtiin sektio rv 37. Pojat voivat koko ajan hyvin ja olivat vierihoidossa koko ajan. Öisin hoitajat kärräsivät vissiin säälistä pojat pois, eikä herättänyt mua yöllä niin sain nukkua. MEinasivat, että varmasti saan vielä valvoa tarpeeksi poikien kanssa. Yksösten äideille sellaista etua...
  9. Tirlittan81

    Te jotka teette itse soseet vauvalle!

    Ja minä keittelen perunaa, porkkanaa ja pakastevihanneksia +kalaa/kanaa/lihaa isoimman kattilan mitä talosta löytyy. Sit jätän keitinvettä ja pamiksella soseutan ne ja pilttipurkeissa pakastan. JA LASKEN JOKA PURKILLE KORKKEJA KIINNI LAITTAESSA HINTAA EURON KAPPALE JA OLEN NIIN ONNELLINEN KUN...
  10. Tirlittan81

    KOLMOSTEN ODOTTAJIA??

    Ja onnea matkaan. Hieno homma sanon minä. :flower:
  11. Tirlittan81

    Kaksosraskaus jäänyt näkymättä varhaisultrassa?

    MEillä minä sanoin viikolla 7+ mennessäni ultraan, että siellä on joko kaksi vauvaa tai ei yhtään. Ultraaja ihmetteli, mistä olen moisen keksinyt. Sanoin, että tuntuu siltä. No puolituntia se katteli ja kuvasi vauvaa ja oli jo lopettelemassa kun sit sanoi, että kun kerta puhuit kahdesta ja kun...
  12. Tirlittan81

    Tuplien imetyksestä

    Meillä molemmat kasvaneet koko ajan tasaisesti rintamaidolla. Kummallakin on omat "nimikkorinnat", joissa tuotanto kai aika tasaista kun painoeroa ollut n.100g.Kiinteitä syötetty jo pitkään ja painoero pysynyt ennallaan.
  13. Tirlittan81

    Rintapumpusta avent isis vai ainu???

    Mulla oli ainun pumppu ja ei irronnut mitään, siis ei yhtään mitään. Sit ostin sen avensis pumpun ja jopa minä sain maidon sillä herumaan. Kallishan se oli, mutta jospa saisin aikaiseksi myydä ja saada siitä osan takas. Näyttää ainakin huutonetissä pysyvän arvossaan...
  14. Tirlittan81

    kuinka pitkään te muut aiotte olla tuplien kans kotona?

    Minä olen nyt ollut kohta kolme kuukautta töissä. Pojat 11kk. Isi ollut kotona ja on toiminut aivan loistavasti! Kaikki perheenjäsenet on tähän tyytyväisiä, joten jatkamme tätä ainakin sinne koulujen alkuun, mahdollisesti jopa siitäkin eteenpäin.
  15. Tirlittan81

    viihtyykö/leikkiikö teillä 1-vuotiaat paljon keskenään?

    Meillä pojat (kohta 11kk) leikkivät tosi hyvin omikseen ja yhdessä. Elämä on helpottanut ihan kamalasti niistä alkuajoista. Toivottavasti teilläkin pian oppivat! :hug:
  16. Tirlittan81

    Jaetaanko ajatuksia

    Kaikille voimahaleja joilla pikkuvauva-aika menossa. Se on kyllä rankkaa, mutta niinkuin joku totesi, aika on vaan niin armelias ja kulkee kuitenkin, uskokaa tai älkää, niin nopeasti eteenpäin! Tutulta kuulosti tuo kuvaus, meillä vaan ei riidelty keskenään. Oltiin niin yhtäköyttä kuuin olla...
  17. Tirlittan81

    Toukovauvat-07 TAMMIKUU

    Vaniljatädille tsemppiä toipumiseen. Toivottavasti paranet kokonaan siitä ikävästä vaivasta. Brucshetalla ja Baloulla ja Hannalla suloiset lapset kuvissa! Parasta aikaa, nauti lomasta!! Moonlightille onnea raskauden johdosta! Lastehoitoavusta ollut puhetta. Minulla niin harmittaa kun...
  18. Tirlittan81

    Toukovauvat-07 TAMMIKUU

    Heippa! Kiitos kaikille jotka olivat kaivanneet. Se aina lämmittää niin mieltä. Moonlightille piti eilen kommentoida kun kysyit miten muut ovat pärjänneet pienenikäeron kanssa. Meillä ekojen kans ikäeroa vajaa 1,5v ja tosi hyvin meni. Olivat kyllä molemmat ns. helppoja tapauksia. Sit...
  19. Tirlittan81

    Toukovauvat-07 TAMMIKUU

    Onnea Moonlight! :flower: :flower: ' Bruschetta yhellä mun tutulla oli kans pojalla pää vinossa pienenä. Jatkuvasti piti päätä toiseen suuntaan kallellaan. Sit se parani ajan oloon. Älä huoli. Nyt öitä! (tulin tänään jo uudestaan, että en enää jää kyytistä ;) )
  20. Tirlittan81

    Toukovauvat-07 TAMMIKUU

    Heippatirallaa!! Olen yrittänyt kiriä kiinni nuita juttujanne. Ikinä en sit kerkee kirjoittaa kun pitää jo lopetttaa. Nyt päätin, että jätän nuo jäljellä olevat sivut väliin ja yritän hypätä kyytiin tässä kohti jos sallitte. (olen jo toukomasuista asti lukenut joka ikisen tekstin, paitsi...

Yhteistyössä