Hakutulokset

  1. N

    työttömyyskorvaus?

    Jos on kassan jäsen niin tuleeko siihen ansioturvan päälle mikä kassasta tulee niin vielä kelasta peruspäiväraha?
  2. N

    Milloin kuumetta?

    Misät tuo on siis mitattu, jos takapuolesta (mitä vähn epäilen että ei ole enää 4-vuotiaalla :D ) niin silloinhan tuo ei ole vielä kuumetta, mutta jos esim. kainalosta niin onhan tuo ihan selvä kuume, en todellakaan veisi hoitoon seuraavana päivänä.
  3. N

    flixotide ja babyhaler,kokemuksia

    Meillä on tytöllä infektioastma, todettu puoltoistavuotiaana eli on ollut nyt vuoden diagnoosi. Meillä oli kanssa noin 3kk kestänyttä yskää ja etenkin yöyskää, siihen meilläkin määrättiin flixotieda babyhalerilla. Ekat pari kertaa hiukan taisteli vastaan, mutta sitten suostui ottamaan ihan...
  4. N

    paljonko teidän lapsella oli hb 1v neuvolassa?

    Meillä kuului ihan 1-vuotisneuvolan perustutkimuksiin.
  5. N

    paljonko teidän lapsella oli hb 1v neuvolassa?

    Musitaisin että meillä oli 110. Kyseessä tyttö.
  6. N

    enterorokko!

    Kävin muutamilla nettisivustoilla katsomassa mitä enterorokosta kirjoitettiin ja yhdelläkään ei mainittu mitään vaikutuksista raskauteen, parvorokosta sen sijaan mainittiin. Eli ei taida vaikuttaa, tosin varmimman vastauksen saat soittamalla äitiysneuvolaasi :flower:
  7. N

    lastenvaatteista mielipiteitä?

    Koska aikaa ei ole paljon kerron vaan mikä ärsyttää. Minulla on 2-v tyttö ja minua ärsyttää suunnattomasti se että esim. KappAhlin tyttöjen vaatteet ovat niin aikuismaisia. Eli kaksivuotiaallekin olisi roiskeläppiä ja napapaitoja tarjolla, miksi? Ehtii niitä vielä vanhempanakin pitää sitten kun...
  8. N

    Porsaankyljykset..

    Musta ihan mielettömän hyviä tulee kun paistaa ensin kyljykset pannulla ja sitten siirtää kyljykset uunivuokaan ja lisää paistinpannuun vähän vettä ja purkillisen ruokakermaa ja lisää liemen uunivuokaan kyljysten kanssa. Sitten sivellään hunajaa ja sinappia kyljysten päälle ja sitten...
  9. N

    Munattomat itsetehdyt ruskeat piparit?

    Olisiko jollain antaa hyvien ja helppojen munattomien ruskeiden pipareiden ohjetta?
  10. N

    Itsetehdyt munattomat ruskeat piparit?

    Olisiko jollain antaa hyvää ja helppoa munattomien ruskeiden pipareiden ohjetta?
  11. N

    Kuinka monen lapsi voisi syödä tätä?

    Meille ei kävisi maissin takia.
  12. N

    VAUVANI ALLERGIAT ALKAA...

    Mun käsittääkseni on tutkittu juttu että täysimetys ei suojaa allergiooilta varsinaisesti vaan useimmiten vaan lykkää niiden toteamista. Vähän ehkä ohi aiheen, mutta kuitenkin. \
  13. N

    PÄTKISKAKKU

    Mun täytyy kyllä sanoa että musta tuo 4rkl van houtenia on liikaa, siis tämä on vain minun mielipiteeni, mutta minusta vie liikaa pätkiksen makua pois, tulee mielestäni liian voimakkaan makuinen. Kun laitoin vain 2 rkl niin tuli mun mielestä parempi. Mutta ilman muuta jos pidät voimakkaasta...
  14. N

    muna-allergia

    Carneval kekseissä ei ainakaan ole munaa, tosin on valmistettu tehtaassa jossa käsitellään kananmunaa.
  15. N

    minkä hintaisia

    Näyttää olevan jotian 55? aina välillä Anttilassa tarjouksessa.
  16. N

    VAROITUS:Syömisrajoitukset raskausaikana ja keskenmenoriski

    Meillä oli neuvolasuosituksissa maininta raa'asta kananmunasta. Eli siinä kehotettiin olemaan syömättä raakaa kananmunaa. Itse en ole keskenmenoa kokenut ja olen pahoillani että puutuin keskusteluun, mutta halusin tuoda ilmi että joissain neuvoloissa tuo mainitaan rajoitetavien ruoka-aineiden...
  17. N

    Jaanuska!

    Laitoit aivan ihania muffiniohjeita tuonne yhteen aloitukseen. Osaatko sanoa miten voisin tehdä niistä munattomia versioita? Onnistuuko esim. jollain vauvojen hedelmäsoseella tai perunajauhoilla korvaus? Tiedoistasi ja resepteistäsi äärettömän kiitollinen nanu77
  18. N

    2v tytöt, minkä kokoisia?

    Meillä tyttö on 88cm ja 12,5kg. Älä välitä saamastasi kommentista, ole ylpeä että tyttösi on niin hyvän kokoinen. Ja vaikuttaa minusta oikein sopusuhtaiselta. Miksi yleensäkin niin kovasti kouhotetaan ja vouhotetaan lapsien koosta, jokainen meistä kasvaa hiukan eri tavalla ja eri aikoihin...
  19. N

    Minkä ikäisenä selältä vatsalle?

    Meillä kääntyi 6kk iässä, neuvolakortissa "normaali" haarukka näyttää olevan 3-6 kk. Ryömimään 7 kk iässä, konttaamaan ja nousemaan pytyyn 8 kk iässä ja kävelemään ilman tukea 11 kk iässä. Nyt juoksee, hyppii, tekee kuperkeikkoja, puhuu 5-6 sanan lauseita, laulaa, muistaa ainakin 10 laulun sanat...
  20. N

    tuutulaulu/loru

    Meillä luetaan iltasadut sylkyssä ja sitten kömmitään sänkyyn ja luetaan iltarukous. Taivaan Isä suojaa meitä, anna meille enkeleitä, siivillänsä suojaa peitä, älä meitä koskaan heitä. Sitten voidaan vielä laulaa jokin laulu esim. Nukkumatti nukkumatti lasten illoin kulkee heittää unihiekkaa...

Yhteistyössä