Hakutulokset

  1. 2good2be4gotten

    Kolmas tai useampi synnytys, milloin alkoi ja millainen oli?

    Mulla syntyneet 40+3, 39+3 ja 38+1. Eka kesti n.7h, toinen 6h ja kolmas 5h, mutta kolmas käynnistettiin. Ekassa alkoi supistuksilla, tokassa meni vedet.
  2. 2good2be4gotten

    Puolivuotias heräilee joka yö syömään :(

    Ole ap iloinen että se 6kk vauva herää vain sen 1-2kertaa yössä. Oikeasti. Meillä keskimmäinen söi ja heräili joka ikinen yö vähintään 8kertaa 1v4kk ikään asti. Ekan kerran hänen syntymän jälkeen sain nukkua koko yön heräämättä lapsen ollessa 1v5kk. Ja nyt tämä 2vuotias herää yleensä...
  3. 2good2be4gotten

    Hitler käy kaksplussan keskustelupalstalla

    On paikka missä ollaan vieläkin fanaattisempia noiden mukien perään. Ainakin aloitusten perusteella. Eikä siellä ymmärretä lausetta: "näitä mukeja tehdään markkinoille koko vuosi" vaan suu vaahdossa kysellään mistä näitä vielä saa.
  4. 2good2be4gotten

    Omistatko Moccamasterin?

    Meillä termosversio ja on ihan paras! Kahvi pysyy kuumana tunteja ja lisäplussana että on vielä hyvännäköinen. Eikä tippalukon kanssa ole ollut mitään ongelmaa.
  5. 2good2be4gotten

    Mitä sinä ajattelisit jos sinua pyydettäisiin tällä tavalla kummiksi?

    No mitä väliä? Sinut kuitenkin halutaan kummiksi, eikö se ole pääasia? Meinaatko suostua?
  6. 2good2be4gotten

    Mitä isänpäivälahjoja teillä?

    Teetin kaulakorun mihin on kaiverrettu kuva kolmesta lapsistamme ja takana on eräs kirjoitus. Korun voi halutessaan muuttaa avaimenperäksi. Omalle isälle en hanki mitään.
  7. 2good2be4gotten

    G: mitä ruuaksi tänään ja huomenna?

    Kanasalaattia, hampurilaisia itsetehdyllä kastikkeella ja porkkanakakkua.
  8. 2good2be4gotten

    Mitä vaatteita tulis vauvallei hankkia ennen syntymää ja kuinka paljon?

    jos 57cm pitkä 7viikkonen on mammuttivauva niin olkoot. Itse lähinnä pidän Finnwearin 70cm mitoitusta todella pienenä. Jos joillakin on tarve ahdata vauvansa 56cm vaatteisiin vain koska se vauva on juuri sen 55cm pitkä ja sen kuuluu mahtua sen kokoisiin vaatteisiin niin antaa palaa.
  9. 2good2be4gotten

    Mitä vaatteita tulis vauvallei hankkia ennen syntymää ja kuinka paljon?

    Meidän vähän päälle 4kg ja 53cm käytti ekat pari viikkoa kokoa 56cm ja sitten ne jäi pieneksi. Nyt ikää n.7vkoa, pituutta toissa viikolla 57cm ja nyt koon 70 body päällä-> riippuu paljon merkistäkin mikä koko sopii milloinkin. Osa vaatteista on nyt myös kokoa 62 mutta 5alkavat koot ovat liian...
  10. 2good2be4gotten

    Haittaako se, jos vaikka lapsesi ei saisi kummiltaan jouluna lahjaa?

    Ei haittaisi. Jokaiselle kummille on kummiksi pyydettäessä painotettu että emme halua mitään lahja-automaattia vaan mielestämme hienon ihmisen osaksi lastemme elämään. Tärkeintä on näkeminen ja yhdessä olo, jo postikortista nämä ovat aidosti otettuja.
  11. 2good2be4gotten

    Kumman valitsisit: käynnistys vai luonnollisen käynnistymisen odottelu, kun odotettavissa iso vauva?

    tarkennan vielä että en valitsisi käynnistystä jos vauvaa ei epäiltäisi isoksi. Sektioon en halunnut(riski ettei vauva mahtuisi alakautta, jo 4700g teki tiukkaa)joten olin tyytyväinen käynnistyksestä.
  12. 2good2be4gotten

    Kumman valitsisit: käynnistys vai luonnollisen käynnistymisen odottelu, kun odotettavissa iso vauva?

    Toinen vauvoistani syntyi rv 39 yli 4,5kg painoisena ja kolmas rv38 kalvojen puhkaisulla käynnistettynä ison kokoarvion vuoksi. Käynnistyksen valitsisin uudelleen, koska kolmas painoi tuolloin jo yli 4kg ja synnytys kesti n.5tuntia. Aiemmat synnytykset kesti n.4-5tuntia joten eroa ei pahemmin...
  13. 2good2be4gotten

    Cymbalta-lääke, kokemuksia?

    Mulla cymbaltaa määrättiin kipuun muiden lääkkeiden ohella. Sen seurauksena en herännyt aamuisin hetätydkelloihin tai puhelinsoittoihin niin cymbalta vaihettiin pois. Kiva olla taju kankaalla vaikka olisi pitänyt olla töissä jo useampi tunti.
  14. 2good2be4gotten

    Bilirubiiniarvot koholla, vauva joutuu valohoitoon...mitäs nyt?

    Meillä oli valohoitopatja missä vauva makasi ns.pussin sisällä. Ja tosiaan maito nopeuttaa keltasuudrn häviämistä että paljon maitoa vaan vauvalle. Ja meillä yksi kontrolli arvo ilman valohoitoa olisi ollut riittävä kotiuttamiseen. Toivottavasti pääsette pian kotiin! t: eilen samaisesta kotiutunut
  15. 2good2be4gotten

    Bilirubiiniarvot koholla, vauva joutuu valohoitoon...mitäs nyt?

    Meillä vauva oli juuri yön yli valohoidossa, se riitti ja arvot sen jälkeen laskenut itekseen reippaasti. Eli 13h riitti meillä, arvot oli 317 ennen valohoitoa.
  16. 2good2be4gotten

    Jaahas, taitaa meidän vauva syntyä tänään. (Terkut synnäriltä)

    Onnea! Mulla oli 3 synnytystä jota olen näillä kohdin jännittänyt ja odottanut. Oma on hoidettu alta pois, teidän vauva syntyi viimeinkin ja paras ystäväni on juuri synnyttämässä :) Kohta kun tämä kolmaskim odotettu vauva on syntynyt niin voin viimeinkin " jatkaa elämääni" vauvantuoksussa...
  17. 2good2be4gotten

    Miten teillä lapsiperheet menee noin paljon ruokaan rahaa??

    Meillä menee suht paljon rahaa ruokakauppaan. Emme käytä eineksiä, 3pientä lasta ja ostamme mitä milloinkin hintaa katsomatta. Nyt kokeilumielessä katson miten ruokalaskut pienentyy kun muuton myötä lähikaupoiksi s-marketin tilalle vaihtuivat citymarket ja lidl. Varsinkin jälkimmäistä koetan...
  18. 2good2be4gotten

    Miten saisin sanottua kaverille ettei tarvitse kaikista tekemisistään raportoida mulle?

    Teidän kaverisuhde on ilmeisen yksipuolinen. Saatko itse mitään tuosta kaveruudesta vai oletko vaan se huomiota antava osapuoli? Tuo yhteydenpito ei ole tervettä varsinkin kun ette edes kunnolla tunne jos ette ole kerta koskaan tavanneetkaan. Sano kaverillesi suoraan että sinua ahdistaa...
  19. 2good2be4gotten

    Jaahas, taitaa meidän vauva syntyä tänään. (Terkut synnäriltä)

    Tuosta kalvojen puhkaisusta: mulla 2vko sitten puhkaistiin kalvot, 15min päästä alkoi supistukset ja 5h niin lapsi oli syntynyt. Olisi nopeamminkin mutta oli pari ponnistus kertaa ja vauvan asennonvaihto odotus- tauko välissä. Chef:fille tsemppiä ja onnittelut jos vauva on jo maailmassa!

Yhteistyössä