Hakutulokset

  1. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

    Onnittelut kaikille vauvan saaneille ja terkut vielä odottaville. Aannalle ja hänen perheelle paljon voimia :hug: Meille syntyi 11.6 ihana rakas pikku poika :heart: paino 3765g ja 50.5cm. Vielä olemme sairaalassa kun pojan bilirubiini arvot oli koholla jajoutui eilen sinivaloon. Ja tämä...
  2. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

    Maikkii :wave: Jokos on vauva sylissä? =) Mulla on ensi viikolla ballongin laitto ja hiukan jänskättää,mut silloin on jo rv 39, eli jospa ois paikat jo paremmin valmiina kuin tälläviikolla. Ja onhan tässä aikaa vaikka lähtis syntyy itestäänki.
  3. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

    ~Lenni Täällä myös sormien ja kämmenen puutumista! :wave: Reilu pari viikkoa ollu kova turvotus ympäri kehoa ja sitä myötä rupes puutuun oik.kämmen ja sormet. Alkuun oli parempi päivällä,mut nyt on kokoajan puuduksissa ja turvoksissa ja särkee koko käsivartta. Parina yönä ruennu myös vasen käsi...
  4. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

    :heart:Onnea vauvan/vauvojen saaneille :heart: teris aika hurjia lukemia sulla mittauksissa :O Ihmettelen suuresti jos eivät aloita lääkitystä. Mulla korkein on ollu 9.8 ja tablettihoidolla on menty nyt kuukausi. Ainakin täällä oulun äitipolilla tehdään minulle synnytystapa arvio. Omalla...
  5. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

    teris Mulla ollu jo koko raskauden ajan seurannassa nuo arvot. Oon semmonen herkkuperse että tiukkaa on tehny olla ilman herkkuja,mutta oon koittanu ajoittaa herkku hetket niin, että oon tehny pienen kävelylenkin tai imuroinut sen jälkeen, ettei kovin ole päässy arvot kohoomaan. Omasta mielestä...
  6. M

    Kakun täyte - tulisiko tästä hyvää?

    Eihän kenelläkään tuota kakkua syömään tulevalla ole banaani-allergia?? Jotenkin tuntuu ettei kaikki ihmiset osaa tiedostaa että joku voi olla banaanillekin allerginen. Mansikka on ilm. yleisempi allergian lähde. Itselläni on tuo banaani allergia ja toisinaan joudun jättämään kakkun syömättä...
  7. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**

    Sairaalakassia en ole miettinyt vielä ollenkaan,pitäis kai,tiedä milloin sitä tarvii =) Hikka vaivaa vauvaa päivittäin, välillä se ihan ärsyttää,mutta eihän tuolle mitään voi... Tuosta jälkivuodosta. Mulla on kolme synnytystä takana (2 norm.alatie ja 1 hätäsektio) ja jokaisen jälkeen vuoto...
  8. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**

    Mulla mielessä hankkia Gesslein Future Fin 2012 ,ne valko-mustat!:p Niitä oon kuolannu.=) Mies taas haluais Emmaljungan Mondial Duo Combit (ne valkoiset nahkaiset)- Pitäis päästä testaamaan molempia. Hinta on aikalailla sama,joten valinta perustuu loppupeleissä teknisiin ominaisuuksiin ja...
  9. M

    Etinen istukka, kaipailen kavereita ja kokemuksia

    Hei! nipsu83 sinun tarina kuulostaa tutulta. Kolmatta odottaessani myös minulla oli etinen istukka. Rv19 oli ensimmäinen vuoto ja silloin huomattiin että istukka on aivan kohdunsuulla. Koko raskausajan vuoteli silloin tällöin ja aina yöllä! Ambulanssilla synnärille tarkkailuun ja päivän...
  10. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **MAALISKUUSSA**

    Täällä odotellaan äitipolilta yhteydenottoa. Eilen kävin lääkärissä (norm. neuvola lääkäri). Ihmettelin eka kun se meinas että oon "ylimääräisellä" käynnillä. Ajattelin että oon ymmärtäny terkkaa taas väärin,mutta kun mulla on ollu HIRVEITÄ alavatsa kipuja joista mainitsin viimeviikolla...
  11. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

    Rintintin Mielestäni sen "litkun" pitää pysyä sisällä sen 2h, eikä saisi juoda tms. rasituksenaikana. Mulle tehtiin rasitus jo niin varhaisilla viikoilla etten tuntenut mitään ylivilkkautta vauvassa (ei juuri vielä silloin liikkeet tuntunu), mutta nyt jos on syöny huonosti,siis liikaa makeaa...
  12. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

    VakuutuksestaMe ei olla etes mietitty tuota vakuutusta,mutta mielenkiinto heräsi,täytynee ottaa selvää! SF-mitasta Multa otettiin nyt 22rv:lla eka sf-mitta ja terkka sanoi ettei se vielä ole kovin luotettava. Mulla silloin mitta näytti 19. Erikoisia "himoja" Joillakin raskaudessa tulee...
  13. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

    Sofia. Okei, sama asia siis. Mutta se on todellakin yksilöllistä oireileeko. Tuttavalla oli myös eteisistukka eikä hänellä ollut vuotoja olleskaan. Joten toivon ettei sullakaan tule mitään komplikaatioita :hug: Minä tyhmä säikäytin sut :ashamed: Voimia!!
  14. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

    Sofia. Minulla oli edellisessä raskaudessa eteis istukka, aivan kohdunsuun päällä. Se vaivasi jo rv 19 vuotamalla,silloin se todettiin,mutta lääkäri sanoi että kyllä se siitä nousee. Eipä noussut ja vuotoja tuli aika useastikin ja aina yöllä |O -> ambulanssilla osastolle jossa seurattiin ,mutta...
  15. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

    Matteo07 ja muutkin joilla enenaikaisia supisteluja. Eka raskaudessa sain hyvän neuvon synnäriltä jos rupeaa supisteleen kovasti,JUOKAA KOVASTI (1l) VETTÄ aika nopeaan tahtiin.Se auttoi ainakin minulla... Kiitos kaikille tsemppailuista,täällä otetaan rauhallisesti :) Mies on työn puolesta...
  16. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

    Mielestäni oon ymmärtäny että sektion haava/arpi ei ole umpeutunut ollenkaan tuosta kohdin, on siis auki virtsarakkoa vasten. Istukan kalvo ja virtsarakko ovat ns.vastakkain. Viimeisin lääkäri tosin oli saavinaan siitä jotain mittaa, ettei se oiskaan aivan kokonaan auki,otappa sitte selvän...
  17. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

    Tuota kohdun sektio haavaa on nyt kolme lääkäriä kattonu ja 2/3 ollu sitä mieltä ettei missään nimessä voi syntyä alakautta vaan on tehtävä sektio. On vaarana ettei kohtu kestä. Yksi lääkäri (se eilinen)ei vielä ottanut kantaa :O. Aiemmat lääkärit myös antoivat ohjeeksi ettei saa nostaa...
  18. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

    Harvakseltaan täällä tulee käytyä,pikaiseltaan tuoreimmat jutut lukemassa =) Itse olen ollut saikulla 3vko ja eilen käytyäni OYS:ssa määräsivät kuukauden lisää. Syynä supistelut ja kohdun sektio arven huono parantuminen( sektiosta 5.5v) .Arpi ei ole kunnolla arpeutunut ja on osittain auki...
  19. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 ** MARRASKUUSSA **

    Oys ja 33v Sain varattua ajan neuvolaan, viikonpäästä torstaina. On niin paljon ajatuksia kun takana on syöpä, josta olen onnekseni selvinny,mutta kyllähän se tuolla taka-alalla kummittelee. Ja armoton kun oon väsyny, talviunille tekis mieli painua |O "äiti on nyt vaan niin väsyny...huoh...
  20. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

    Täällä odotellaan yllätys neljättä! La 23.6. On niin järkyttävän huono olo että tekis mieli maata vain sängynpohjalla. Muutaman päivän oli ilta pahoinvointia, tänään se on kestäny koko päivän aamusta asti,eikä mikään auta. Hirvittää ajatella töihin menoa,mutta jospa se töissä jäis taka-alalle...

Yhteistyössä