Hakutulokset

  1. T

    Toukokuulaiset vm-2006

    ajattelinpa tiedustella että onkos täällä muita viime vuoden toukokuulaisia jotka odottavat jo vauvaa uudestaan... Tässäpä ois ainakin yksi...LA mulla tällä kertaa 11.12.2007.Mites muut koska teillä on lasketut ajat ja miten on odotus mennyt? Mulla on mennyt ihan OK..pientä pahoinvointia on...
  2. T

    mitä teidän

    Kaurapuuroa aamuin illoin....ja kaikki kotiruoka kelpaa....ikää neidillä tosin 2.5 vuotta mutta on siis näin syönyt jo vuoden päivät ainakin :wave:
  3. T

    Kiireellinen sectio

    Mulla synnytys käynnistettiin rv 41+5.seuraavana yönä meni vedet ja synnytys käynnisty...vauva ei laskenut lainkaan ja kun olin auennut 9cm huomattiin virhetarjonta jonka seurauksena sitten tehtiin kiireellinen sektio :wave:
  4. T

    Kuinka paljon annetaan mennä yli lasketunajan?

    Mä olin kontrollikäynnillä rv 41+5...siellä sitten huomattiin että lapsivesi on vähentynyt ja istukka alkanut kalkkeutua ni käynnistivät sitten...sairaala oli Satakunan keskussairaala :wave:
  5. T

    Vauvan vointi rv 37+0

    \ Meen tyttö synty 41+6 ja hänelläkin epäiltiin keltaisuutta mutta mittauksissa arvot oli kuitenkin ok joten voi sitä tulla vaikkei ennen aikojaan syntyskään.... :wave:
  6. T

    ei supistuksia...

    Mua ei esikosta supistellut lainkaan...en tiennyt mitä supistukset on ennenkun käynnistettiin synnytys rv 41+5...sillon sit alkokin kunnolla kertarysäyksellä :wave:
  7. T

    Yhden hengen huone..?

    Mulle tehtiin kiireellinen sektio ja pääsin toipumaan sellaseen 2 hengen huoneeseen...sain olla siellä yksin.kämppis tuli vasta viimistä edellisenä päivänä..oli kyllä tosi kiva kun sai yksin olla siellä huoneessa...saipahan ite päättää telkkukanavat ja muutenkin rauhassa touhuta...eikä haitannut...
  8. T

    Missä meni lapsivedet?

    synnärillä,käynnistyksestä seuraavana yönä :wave:
  9. T

    millä rv esikoinen syntyi?

    esikoistyttö syntyi rv 41+6 kiireellisellä sektiolla :wave:
  10. T

    Synnytystapa-arvio.

    Mulla edellinen synnytys pääty kiireelliseen sektioon vauvan virhetarjonnan vuoksi joten nyt sit meen synnytystapa-arvioon...täällä se tehdään kaikille joilla on takana sektio. Mulle lääkäri neuvolassa kirjotti lähetteeseen erikseen että otetaan kuva lantiosta.kait se vähän riippuu tilanteesta...
  11. T

    G: Viimeisin sf-mitta ja vauvan koko?

    38+5 viikosta eteenpäin SF-mitta oli loppuun asti 36 cm.tyttö syntyi 41+6 ja painoin 3770g :wave:
  12. T

    kuinka meni tiesi km:sta vasta...

    Moikka!Mulla kävi niin että np-ultrassa todettiin sikiön menneen kesken...RV oli tuolloin 13..sikiö oli mittojensa puolesta kuollut n.rv 9 +.mitään oireita keskenmenosta minulla ei ollut..ei mitään vatsakipuja tai vuotoja...luulin onnellisesti odottavani mutta kannoinkin loppuviikot kuollutta...
  13. T

    käynnistys murusilla?

    Mulla verenpaineet oli jotain 140/102 ja rv oli 41+5 niin päätettiin käynnistää..aamulla sain ekan murusen joskus 8 aikaan.Menin osastolle...sit sain joskus 3 tunnin päästä uuden murusen kun mitään ei tapahtunut....vieläkään en tuntenut supistuksia joten sain taas murusen joskus 4 aikaan...
  14. T

    Esikko ja toinen lapsi..

    onko niin, et kun esikoinen syntyi 2vk ennen laskettua aikaa, niin samoin käy toisenkin lapsen kans!!?? Neuvolan täti pelotteli vähä liikaakin tyyliin et hyvä jos pääsee 35.viikolle! :o Miten muilla??
  15. T

    Millä viikolla

    Meillä esikko synty kiireellisellä sektiolla jonka vuoksi meen synnytystapa-arvioon nyt tässä tokassa raskaudessa...mulle rakenne ultrassa sanottiin että se tehdään viikoilla 33-36...neuvolasta laittavat sit kuulemma lähetteen...en sit viel tarkkaan tiedä mitä siel tehään..mulla ainakin kuvataan...
  16. T

    yliaikaisuus ja verenpaine?

    Mulla kohos paineet mutta kun mitään muita oireita ei ollut käynnistettiin raskauteni viikoilla 41+5 jolloin paineet oli muistaakseni 137/101 Mulle aina sanottiin et jos lopussa alapaine yli 100 ni sit käynnistetään koska sillon vauvalla on huono olla masussa
  17. T

    Otsa-/avotarjonta

    \ No mulle kävi niin että kun olin 9cm auennut huomattiin virhetarjonta joka johti kíireelliseen sektioon....ei sitä kuulemma pysty etukäteen tietämään miten vauva on tulossa...sitten vasta kun näkee pään...näin mulle sanottiin...no koin sitten kaikki ihanat avautumisvaiheen kivut yms ja...
  18. T

    kuinka nopeasti voi tulla raskaaksi km jälkeen?

    Mä raskauduin uusiks vasta 9kk jälkeen keskenmenosta....kaavinta tehtiin mut lekuri sano että sillä ei oo merkitystä uudelleen raskautumisen kanssa...mut noin kauan silti kesti... nyt onnellisesti jo uudestaan rv23 :wave:
  19. T

    Miksi olette siirtäneet lapsen isompaan sänkyyn..

    Meillä tyttö siirty 2 vuotiaana jatkettavaan koska alkoi kiipeilemään sängystä pois.hyvin on yöt nukkunut jatkettavassa ja kerran vaan tullu yöllä meen keskelle :heart:
  20. T

    Kuinka usein kylpyyn?

    Meen neiti käy suihkussa 2 kertaa viikossa..toinen on yleensä saunakerta...pylly pestään about 3 kertaa päivässä ja käden ja kasvot aina ruokailun yhteydessä..ikää neidillä 2-vuotta mutta näin siis peseydytty aina...paitsi ihan vaavina ei saunassa käyty :wave:

Yhteistyössä