Hakutulokset

  1. A

    Toinen lapsi hoidossa

    Elviiralle tiedoksi, että tiedän kyllä mitä hoitolapsen äiti puuhailee, olemme jutelleet useastikin hänen elämästään. Olen heidän lapsensa hoitaja, enkä vain joku sivustakyttääjä. KAIKKI tuntuu olevan tärkeämpää tälle vanhemmalle kuin oma isompi lapsensa, kuten jo hoitoajoistakin voi päätellä...
  2. A

    Toinen lapsi hoidossa

    Niin, olen ottanut asian esille päivähoidon esimiehen kanssa joka on sitten taas keskustellut asiasta kyseiselle vanhemmalle. Tuloksetta. Enempää emme kuulemma pysty tekemään, kun on tämä ¤#&%¤ subjektiivinen päivähoito-oikeus! Mutta kyllä niin suututtaa kun lasta kohdellaan noin ja kukaan...
  3. A

    Toinen lapsi hoidossa

    Mitä mieltä olette tästä; äiti n.1v lapsen kanssa kotona ja isompi 3v lapsi viisi päivää viikossa hoidossa 10 tuntia/pvä. Eli ihan maksimi ajan minkä saa päivähoidossa pitää. Kyllä luulisi jossain kohtaa raksuttavan myös vanhemmilla. Tää on just tätä subjektiivista päivähoito-oikeutta!
  4. A

    2v potalle kakalle?

    Pottaan voi laittaa tarran jos kakkaaminen onnistuu. Meidän tytöllä oli vatsa aina kovalla. Aloin antamaan jacky yugupaloja johon on lisätty kuitua. Eikä sen jälkeen ole ollut siitä asiasta ongelmaa.
  5. A

    yölliset kauhukohtaukset

    Meillä esikoisella alkoi 2v. kauhukohtaukset ja jatkuvat edelleen ikää nyt 5v7kk. Nykyään kyllä harvemmin. Meillä poika otetaan syliin ja laitetaan valot päälle. pidetään tiukasti sylissä ja kysellään mitä näkyy ja missä ollaan, hän on aivan jossain muualla omassa unessa, näkee usein päivän...
  6. A

    hoitoasiaa

    lähinnä perhepäivähoidosta sellaista kysyisin. kun jos ottaa sen 13päivää/kk, eikä käytä kuin esim.10päivää/kk, niin joutuuko pph vähentämään sen palkastaan kun ei ole lapsia tietty määrä päivässä vai onko se vain minun rahapussista pois?
  7. A

    Ammattipino

    Sairaanhoitajana terveysasemalla.
  8. A

    pino -74 äideille

    Pojat 5,5v ja 2,5v. Hämeenlinnasta ollaan.
  9. A

    3v.n vessassa käynti

    meillä 3v ei halua potalla käydä hakee itse vaipan kun laittaa pikkarit jalkaan. juteltu asiasta.ei oo pakotettu.päivähoidon just aloittanut jospa siellä esimerkin kautta suostuis.ympäristö painostaa ja kyselee huh huh.mitä tehdä kun ei suostu?
  10. A

    Peräpukamat ja raskaus

    apteekista saa monenmoista voidetta+puikkoja, ja jos ne ei auta pyydä lääkäriltä toisenlaisia,lähes niitä kaikkia voi käyttää raskausaikana. mulla ainakin oli ne niin kipeät ettei niihin voinut koskea, saatikka työnnellä, eivät kyll olis mihinkään enää mennetkään.suosittelen suihkutusta...
  11. A

    peräpukamista...

    ei peräpukamista taida ilman lääkärin apua ainakaan kokonaan päästä eroon, tahtovat aina uusiutua vaikka välillä rauhoittuisivat. mulle ne tuli kamalan kipeeksi 3 lapsen jälkeen. ja jouduin leikkauttamaan ne, enää ei mitkään hirtot auttaneet. kuukausi sairaslomaa ja se kyllä tarvittiinkin. ikävä...
  12. A

    kuivat silmät

    Mulla oli viimevuoden lopulla oireilua silmissä, tuntui kuin olisi hiekkaa silmissä, iltaisin en nähnyt lukea lapsille iltasatuja enkä juuri mitään muutakaan esim. telkkan tekstejä. Kävin kolmisen viikkoa tk-lääkärillä ja kirjoitti joka kerta jonkin uuden kostutustippa reseptin, itse epäilin...
  13. A

    2vja ulkona nukutus!!

    Meillä esikoinen (nyt 5v) nukkui aikoinaan vielä lähes kolmevuotiaana ulkona rattaissa. Sisälle ei meinannu millään nukahtaa, töitä tehtiin enemmän kun nukkumisaika yhteensä. Kuopus (2v4kk) on ollut kovin herkkäuninen aina ja kun muutettiin omakotitaloon jossa lapset juoksee ympäriinsä ja...
  14. A

    KUUKUPPI

    mulla muistaakseni myös lunette, silikoninen. Pesen sen kuumalla vedellä aina tyhjennettäessä ja keitän aina ennen seuraavaa käyttökertaa kuukautisten välillä. Limakalvot on aika arat alkupäivinä ja kutisee jonkin verran, olen laittanut hiivavoidetta limakalvoille, niin helpottaa. En kyllä...
  15. A

    pyöräily

    meidän 5v-poika ei myöskään ole innostunut opettelemaan pyörällä ajoa ilman appereita. Me otettiin apparit pois keväällä, kun viime vuonna ajoi kenollaa apparin päällä (ei oikein pysy apparit oikeassa asennossa vaikka uudet pyörät) niin ajoasento jäi kenottavaksi. Ajaa pyörällä toinen käsivarsi...
  16. A

    Minkä kokoisia 2- vuotiaita??

    Poika 89,5cm ja 11kg.
  17. A

    Nukkuuko teidän 2-vuotiaat

    Nukkuu hyvinkin jopa 2,5-3,5t/pvä.
  18. A

    KUUKUPPI

    Onko kelläään käytössä kuukuppia? Mitä mieltä olette olleet? Onko tullut mitään ns. sivuoireita? Itselläni on ollut kuukuppi noin nelisen kuukautta käytössä. Kuppihan on aivan loistava, ei tarvi kulkea laukku puolillaan siteitä ja tamponeja menkkojen aikana. Ainoa huono mulla on ollut...
  19. A

    Yölliset kiukkukohtaukset

    Meillä kaksivuotiaalla oli myös noita yöllisiä uhma/kiukkukohtauksia. Raivosi sängyssään ja huusi en haluu mennä autoon, haluun sitä ja tätä eikä loppujen lopuksi halunnut mitään. Hetken raivoamisen jälkeen meni ohi ja kävi nukkumaan. Ei ne oikein yöllisiltä kauhukohtauksilta vaikuttaisi...
  20. A

    4 vuotiaan kirjaintenopettelu

    Meillä sellainen iso kirjainjuliste, joka kiinnitetty pojan sängyn yläpuolella. Kunkin kirjaimen kohdalla on joku sillä kirjaimella alkavan jutun kuva, esim. L niin kuin lehmä. Joka ilta ennen nukahtamista käydään läpi sitä julistetta, poika on ihan innoissaan. Tätä jatkunut jo useampi kuukausi...

Yhteistyössä