Hakutulokset

  1. L

    Vinkkejä opettaa lapsi ajamaan ilman apupyöriä!

    Ja jos pidät kiinni, pidä lapsesta eikä pyörästä. Ja lapsi sitten pitää pyörän pystyssä. Jalat pitää tosiaan saada tukevasti maahan.
  2. L

    Tulkuttaako teidän lasten kaverit teille?

    Meidän pojalla on myös yksi sellainen kaveri, joka kulkee perässäni ja mankuu päästä tietokoneelle. Meillä on etukäteen sovitut pelipäivät, joista pidetään kiinni. Muiden poikien kanssa homma toimii ihan hyvin, pelaavat silloin kun on lupa ja muuten keksivät muuta puuhaa, sisällä tai ulkona...
  3. L

    taas anopista.. kyllä ne vanhat on sitten viisaita..!

    Minä en ole asialle muuta keksinyt tehdä kuin että ei kovin usein pidetä yhteyttä, vaan sen verran kuin jaksan kerralla kuunnella "hyviä" neuvoja. Monet asiat olivat kuin suoraan minun anoppini suusta, varsinkin nuo tukehtumis-, allergia- ja ulkonanukkumisjutut. Jotkut vaan tietävät muidenkin...
  4. L

    "Narisemattomien" hanskojen metsästys

    Kelpaisiko ohuet polyesterivuoriset kevätrukkaset, joiden sisään sään mukaan villa- tai puuvillalapaset tai sormikkaat? Toimii ainakin meillä. Minun taas pitäisi löytää kunnon talvihattu, joka ei rapise osuessaan esim. takin kaulukseen :) Pikkupakkasella villapipo käy, kypärämyssyä ei tyttö...
  5. L

    Sopiiko anopin kommentoida ja vertailla lastenlasten ulkonäköä?

    Minusta ei ole asiallista ainakaan lasten ulkonäköä vertailla tai huomautella pömppömahasta yms. Mutta ei kai sille mitään voi, jos jonkun elämäntehtävä on miettiä omaa ja toisten painoa. Meillä anoppi oli kovin huolissaan ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, kun se vauva oli jo muutaman...
  6. L

    Lapsenlapset

    Harvoin, mutta eihän se niitten velvollisuus olekaan jos eivät ehdi, jaksa tai halua. Anoppilassa ovat olleet hoidossa viimeisen kolmen vuoden aikana kerran, vanhemmillani pari kertaa vuodessa. Lapsia on kolme, ja joskus esim. vanhin on pyytänyt päästä yksin kylään mutta ei ole vielä ainakaan...
  7. L

    Oman huoneen siivous (lähes) 8-vuotiaan kohdalla?

    Meillä viikkorahan saamisen ehtona koululaisille (7 ja 9 v) on se, että sängyt pedataan joka aamu ja kerran viikossa siivotaan huoneesta lelut ja muut roinat paikoilleen niin että saa imuroitua. 5 v lapselle riittää sängyn petaaminen, mutta yleensä siivoaa kyllä myös kun muutkin. Karkit ostavat...
  8. L

    Mistä toppatakki ja housut 160-164 ???

    Tekeekö mikään firma 160-164-senttisiä toppapukuja? Siis jotain vastaavia kuin esim. Jonathan, Lassie, Remu, MotionWear. Mikä vaan merkki käy, mutta mielellään jollain tavalla kosteuden kestävä ja sellainen malli että mahtuisi pyöreälle lapselle. Jonathanin takit ja housut ovat olleet hyviä...
  9. L

    Isovanhemman liian isot odotukset

    No ei meillä ihan noin sentään... Mutta kyllä varsinkin vauva-aikana anoppi joka kerta kyseli, että onhan lapsi varmasti kehittynyt normaalisti ja mitä siitä neuvolassa sanottiin. No, terveitä ovat joten kelpaavat sen suhteen. Mutta pöpökammo on kyllä melkoinen, sairaita (mielellään ei edes...
  10. L

    ekaluokkalaisen läksyistä

    Meillä ope käski ottaa yhteyttä, jos läksyihin menee yli puoli tuntia, tarkoitus on että lapsi selviää läksyistä 15 - 20 minuutissa. Kolmasluokkalaisella on sitten jo selvästi enemmän läksyjä.
  11. L

    Ne ihanat miniät ja hirveät anopit

    Eivät kaikki anopit ole hirviöitä, niistä mukavista ei vaan ole tarvetta kirjoittaa :) Tämä on varmaan ainoa paikka missä moni voi kertoa kenellekään ongelmista anopin (tai miniän) kanssa, usein mieskään ei halua kuulla valituksia. Onhan se selvä, että jos kaksi ihmistä (anoppi ja miniä)...
  12. L

    Kysyisin

    Eihän tuollainen ole lapsellekaan kivaa, vaikka mummu varmaan niin luuleekin. Jos mummu tuputtaa karkkia ja vanhemmat sanovat, että ei ole karkkipäivä, niin mitä lapsi siitä ajattelee? Jos ottaa karkkia, niin jää kuitenkin vähän paha mieli ettei tehnyt niinkuin vanhemmat halusivat, ja jos ei ota...
  13. L

    Missä myydään PIENIÄ Ainu-ensipupuja?

    Hei! Onko kukaan nähnyt pieniä Ainu-ensipupuja missään kaupassa Espoon lähistöllä? Siis sellaisia lapsen käden kokoisia suunnilleen. Prismassa on ollut joskus, mutta nyt ei ollut kuin isoja. Meidän tytöt ovat ihastuneet niihin pupuihin, ja nyt on taas lahjaksi toivottu uusi poikanen...
  14. L

    Ihania sadevaatteita...mistä??

    En ole kyllä käynyt pitkään aikaan, mutta ainakin viime kesänä siellä oli aika iso valikoima kaikenlaisia sadekamppeita.
  15. L

    Hoitavatko isovanhemmat?

    Meillä minun äitini tulee hoitamaan, jos harrastuksiltaan ehtii. Ja se on minusta ihan OK, pitäähän mummulla omakin elämä olla :) Useamman kerran vuodessa kuitenkin käy, vaikka matkaa on yli sata kilometriä. Isäni kyllä leikkii lasten kanssa, jos viedään ne mummolaan, mutta meille ei tule muuten...
  16. L

    Mistä KELTAINEN hattu tytölle??

    Lupasin hankkia tytölle keltaisen hatun isonveljen vanhan sini-keltaisen kurahaalarin piristykseksi. Mutta mutta... mistähän sellaisen voisi saada? Siis joku keväthattu tai pipo, jossa on korvaläpät tai vaikka ohut toppahattu suunnilleen 6-vuotiaan kokoa? Joka paikassa on vaan punaisia ja...
  17. L

    Mistä pojalle kulutusta kestävät vaatteet??

    Meillä ekaluokkalainen poika, joka rymyää metsässä ja laskee pyllymäkeä kallioilta alas, kiipeilee puissa ja kiskoo vaatteet irti aina jos johonkin tarttuu kiinni. Housuja ja takkeja paikataan joka pesun jälkeen. Remun puku on selvinnyt kohtalaisen hyvin, mutta on siinäkin jo kymmenen...
  18. L

    missä menee raja isovanhempien innolla

    hannamaria kirjoittaa: > HYI! Vaikka olenkin henkeen ja vereen kestoilija, TÄSSÄ tapauksessa kysyn: eikö olisi ollut parempi käyttää > puhdistuspyyhkeitä, kuin pestä vauvaa liian viileällä En minä lapsenrääkkäjä ole. Mutta oletkos yrittänyt selvitä pienellä paketillisella...
  19. L

    missä menee raja isovanhempien innolla

    No, sama ongelma on monella muullakin... Luulen, että meillä ja monella muullakin varsinainen ongelma on se, että mies ei pysty äidilleen/vanhemmilleen sanomaan vastaan. Silloin ainakin minä olen kaikissa tuollaisissa ikävissä tilanteissa yksin miehen sukua vastaan. Minä olen edelleen sitä...
  20. L

    Anoppi ei osaa ajatella asioita lapsen kannalta

    No niin, en olekaan ainoa jonka lapsen anoppi on vienyt mitään puhumatta. Meillä anoppi on häipynyt jonnekin jopa kesken lapsen synttärijuhlien (olikohan 2v vai 3v synttärit...). Puki vaan lapselle vaatteet päälle ja lähti sanomatta mitään, minne menee ja milloin ajatteli tulla takaisin. Ja muut...

Yhteistyössä