Hakutulokset

  1. P

    Moniruoka-aineallergisten vanhemmat!

    Tulin pitkästä aikaa tänne lueskelemaan ja muistelemaan menneitä. Siis pari lohdutuksen sanaa : ) Meillä lapsi kohta neljä vuotias. Historiaa on ihan muutaman kuukauden ikäisestä asti. Vuoden iässä söi ainoastaan bataattia, poroa ja vadelmaa + neocatea. Kun ei mikään ruoka-aine sopinut otettiin...
  2. P

    Vuoden 2007 syntyneiden allergisten lasten vanhemmat, ahmutar ja muut...

    kiva kuulla kuulumisianne ja onnea uusille tulokkaille sekä tuleville vauvoille :) samantapaisten asioiden kanssa edelleen pähkitään mutta kenelläkään ei ole mitään ihmeparantumista tapahtunut... minä odottelen sitä nimittäin edelleen toiveikkaana että jonain päivänä hups vaan kaikki sopisi...
  3. P

    Vuoden 2007 syntyneiden allergisten lasten vanhemmat, ahmutar ja muut...

    Hei! Lapseni täyttää syksyllä 2 vuotta ja ensimmäisen vuoden olen lukenut tätä palstaa tiiviistii ja osallistunut allergisten kullannuppujen keskusteluihin 2007-2008 aikana. Olisi kiva kuulla mitä teidän lapsille kuuluu nyt, kun vuosi sitten ainakin itse olin aika ahtaalla tämän allergian...
  4. P

    ¤¤ Allergiset kullannuput -vol.3 ¤¤

    Ahmutar: Maissi-tattari- ja riisinäkkärit on olleet Chaber-merkkisiä ja gluteeniton +maidoton näkkäri löytyy Semperiltä sekä Wasalta. Olen löytänyt niitä Citymarketista, varmimmin Espoon Ison-Omenan CM:sta mutta ihan kaikissa muissa niitä ei ole ollut. Missäpäin Suomea asut? Chaberit saa muuten...
  5. P

    ¤¤ Allergiset kullannuput -vol.3 ¤¤

    Heipat vaan tosiaan kaikille pitkästä aikaa. Meillä on alkanut uusi vuosi ja uudet kujeet... siinä samassa siis päivähoito- ja työkuviotkin. Enää ei siis ehdi enää palstailla niin aktiivisesti vaikka tahtoiskin...mutta ahkerasti iltaisin aina ohimennen lueskelen kyllä juttujanne. Mutta toisin...
  6. P

    Milloin maito on alkanut sopimaan?

    Meillä maitoallergikko, jolla ikää reilu vuosi. Olen miettinyt koska voisimme kokeilla tavallisia maitotuotteita, viiliä, piimää tai muuta sellaista. Maitoaltistuksesta tulee maaliskuussa vuosi ja sen jälkeen emme ole lehmänmaitotuotteita hänelle kokeilleet. Onko kokemuksia, milloin maito on...
  7. P

    Allergiset kullannuput - vol. 2

    No nyt on sitten tutustuttu päivähoitopaikkaankin... apua. Tammikuu on jo tosi lähellä. Mites teillä muilla, kuinka moni on hoidossa jo vai saatteko olla vielä kotona? :) kyllä moni asia hirvittää päivähoidon alkamisessa, mites aamupalat päiväkodissa, suostuvatko antamaan Neocatea pullosta...
  8. P

    Allergiset kullannuput - vol. 2

    samaa olen myös kuullut, ettei toi rypsiöljy pelkästään rasvahappojen puolesta riittäis ja vaikka mm. auringonkukkaöljyssäkin esim. oli reilusti omegoita,kolmosta ja kutosta niin elimistö ei pystyis sitä jotenkin käyttämään hyödykseen että siitä olis pitkävaikutteista hyötyä. Mutta tiedä noista...
  9. P

    Allergiset kullannuput - vol. 2

    Lyyti-mamma: Kerro sitten miten teillä EyeQ sopii. Olen miettinyt sitä samaa, mutta pelkään että mahtaako sopia. Mites muut, oletteko käyttäneet noita rasvahappovalmisteita? Ne olis meillekin tärkeitä, kun ei kalaa olla saatu menemään.
  10. P

    Allergiset kullannuput - vol. 2

    Minä heti päivittelen tietojani :) meillä siis allergialääkkeet jo poistettu käytöstä, ainakaan säännöllisesti niitä ei tarvita. Eli Atarax ja Zyrtec voi poistaa. Sopivia: bataatti, possu, poro, kalkkuna, omena, quinoa, kurkku, rotaatiossa: peruna, riisi, tattari, hirssi, kaura, ruis...
  11. P

    Allergiset kullannuput - vol.1

    Onnea Ahmuttarelle ihanista uutisista! Meillä kuopus allerginen siis melkein kaikelle (ainakin tuntuu siltä) ja esikoisella ei yhtään mitään, terve kuin pukki. Joten niinkin voi käydä toisen lapsen kanssa. Toivotaan parasta, ja ainakin valmiudet on toisen kanssa sitten toisenlaiset, kun...
  12. P

    Allergiset kullannuput - vol.1

    Kaniini: oletteko päässeet ruokalajeihin kiinni rotaation kautta vai normaalilla tavalla? toisin sanoen, syödäänkö teillä noita soseita miten paljon vain. Kiinnostaa vaan siksi, että lähtötilanne on meillä ollut pitkälti samanlainen ja rotaation avulla ollaan saatu mukaan kerta viikkoon quinoa...
  13. P

    kalkkilisä moniallergiselle, mikä vois sopia?

    hei, mielenkiintoista....onko toi Natura Median ihan ok pienillekin lapsille? Onko se sopinut teille Halipupu? Minkähintaista se on?
  14. P

    Olisiko kiva ostaa valmisruokaa allergiselle lapsellesi?

    oottekos muuten huomanneet että ruusunmarjasose oli ennen tapiocatärkkelyksellä ja voihan prrkkklll olivat vaihtaneet sen riisitärkkelykseen, meille riisi ei sovi. Mummolan lähikaupasta löysin vielä tapiocalla tärkättyjä ruusunmarjoja joten latosin koko hyllyllisen kärryyn, vaikkei niilläkään...
  15. P

    Allergiset kullannuput - vol.1

    Piija, harmi jos soijaa epäilet sittenkin sopimattomaks. Koita saada lääkäri kirjoittamaan todistus neocatea varten, meidän lääkäri ehdotti sitä itse. Meillä tehtiin niin hiukan epäselvässä tilanteessa, jotta meillä kahden mahdollisesta hiukan sopimattoman välillä (eli NC ja Nutri-soija) voidaan...
  16. P

    Onko kellään käynyt näin kummallisesti..

    Hirrrmuiset onnittelut! Tuo on se ihme jonka toivon tapahtuvan joku päivä meidänkin perheessä. Tämä antaa taas toivoa meille muillekin :)
  17. P

    Onko vallilan kirppari hyvä lastenvaatteiden myyntiin ja ostamiseen?

    minuakin kiinnostais. mitä kirpparia pk-seudulla suosittelette jos aikoo lastenvaatteita myydä?
  18. P

    Allergiset kullannuput - vol.1

    Luppis: Mites teillä on oireilleet noi epäsopivat lihat? Musta tuntuu, etten tiedä ollenkaan että sopiiko vai ei, kun määrällisesti sitä menee kuitenkin niin vähän, muutama lusikallinen vain päivässä. Paljonko lihaa muuten pitäis päivässä antaa? Ja mistä aineksista teet noita teeleipiä? Pitäis...
  19. P

    Lasten kuumelääkkeet

    Farmaseutti sanoi, että tabletti Buranan vois murskata ja antaa soseen kanssa.
  20. P

    Lasten kuumelääkkeet

    Olis myös kiva tietää. Meillä ainakin panadolin supot aiheutti urtikarian ja ripulin ja pylly paloi. Sitä selviteltiin että mitä aineita siinä sitten on. Pakkausselosteessa lukee vain että lisäksi kovarasvaa. Maahantuojalta sitten saatiin kuulla, että ainakin palmuöljyä sisältää toi kovarasva...

Yhteistyössä