Hakutulokset

  1. N

    Almiron ; kakka ja piereskely - mikä on normaalia?

    Meillä lapselle ei tuo Almiron käynyt ja Neocate oli maitona reilu 2 vuotiaaksi. Mä suosittelisin vielä jatkamaan sillä Neocatella ja katsomaan, alkaako oireet helpottaa. Onhan teillä sitä vielä joksikin aikaa. Neocatea on muuten aika usein "myynnissä" allergia aiheisilla keskustelupalstoilla...
  2. N

    Almiron ; kakka ja piereskely - mikä on normaalia?

    Meillä lapselle ei tuo Almiron käynyt ja Neocate oli maitona reilu 2 vuotiaaksi. Mä suosittelisin vielä jatkamaan sillä Neocatella ja katsomaan, alkaako oireet helpottaa. Onhan teillä sitä vielä joksikin aikaa. Neocatea on muuten aika usein "myynnissä" allergia aiheisilla keskustelupalstoilla...
  3. N

    Vaihtoehto iänikuiselle Reimatechille?

    ja tosiaan Didriksson on myös toiminut erinomaisesti!
  4. N

    Vaihtoehto iänikuiselle Reimatechille?

    Muita hyviä merkkejä on mielestäni Rasavil, Lenne, Remu, Ticket to heaven. Cup Cakelta meillä on yksi puku myös, mutta ei ole niin vedenpitävä.
  5. N

    Onko lapsillasi omat huoneet?

    Meillä on yksi lapsi, joten on oma huone :)
  6. N

    Jos otatte viikonloppuna jotain alkoholia niin mihin aikaan rupeatte ottamaan kun lapset kotona?

    Ei mulla ole mitään kellonaikaa! Eilen join yhden siiderin klo. 20.00 ja lapsi oli jo nukkumassa. Viime viikolla join siskon kanssa viinipullon melkein kokonaan, kun istuimme iltaa ja taisin avata sen noin 19.00. Mä en kännäile kotona ja en hoida lasta humalassa. Voin ottaa pari lasia viiniä tai...
  7. N

    mitä mieltä olette tästä huostaanottotapauksesta?

    kyllä mä varmistelisin, että hoitoapu on tullut ja kysellyt siitä ja halunnut keskustella hoitajan kanssa yms. yms. Ei se äiti ole koomassa siellä sairaalassa ollut...
  8. N

    mitä mieltä olette tästä huostaanottotapauksesta?

    jotenkin tuntuu, että tässä ei voi olla koko tarina. Mikäli mä oikein juttua tulkitsin, niin huomasiko äiti vasta kotiin palattuaan, että lapset on otettu huostaan...? Jos minä joutuisin sairaalaan, niin soittaisin kyllä vaikka naapurille, jos en muuta sukulaista ole, että muksut jäi nyt kotia...
  9. N

    Löysimpäs välikausihaalarin :)

    * Uffo-välikausihaalari - Ticket to Heaven * Mä ostin mm. tämän :)
  10. N

    Te joiden lapset saavat hyppiä sohvalla

    Meillä ei hypitä sohvalla eikä sängyssä, hyppimistä varten on trampoliini pihalla.
  11. N

    Kotiäitiys ei ole työtä eikä kotiäiti ole mikään arjensankari...

    Kela - Lapsen vammaistuen määrä
  12. N

    Kotiäitiys ei ole työtä eikä kotiäiti ole mikään arjensankari...

    asiaan sen enempää puuttumatta, niin ei tuo vammaistuki nyt ihan noin mene. Olen entinen kotiäiti, nyt opiskeleva äiti. Saan tuota vammaistukea nyt jotain 80 € kuussa, ennen saimme sitä korotettua vammaistukea ja se taisi olla noin puolet enemmän, en enää muista. Mä en hae sitä mitenkään puolen...
  13. N

    Kotiäitiys ei ole työtä eikä kotiäiti ole mikään arjensankari...

    Mä olin melkein 4 vuotta kotiäitinä ja välillä tein osa-aikaisena töitä. Nyt lapsi on ollut vuoden hoidossa. Kotiäityidellä on omat hyvät ja huonot puolensa. Saa olla lapsen kanssa ja seurata kehitystä. Nyt muksu on jo isompi ja viihtyy hyvin hoidossa kavereiden kanssa!
  14. N

    Raju puklaminen yli 6kk vauvalle?!

    Pulauttelu ja refluksitauti - Artikkelit - Vauva.fi Minusta toi on aika hyvä ja selkeä juttu refluksista! Maidotonta korviketta voi kokeilla, mutta kannattaa muistaa, ettei kaikki erityiskorvikkeet sovi kaikille ja allerginen voi olla muullekin kuin maidolle, vaikka perunalle.
  15. N

    Leukemia pelottaa!!

    Mulla on samanikäinen lapsi ja valittaa aika usein kasvukipuja jaloissa. Olen antanut pari kertaa ihan särkylääkettä ja on saanut nukuttua paremmin. Lapsilla mustelmia on tavallisesti eniten säärissä! Jos sinua huolestuttaa, niin voit käyttää lasta lääkärissä varmuuden vuoksi. Minusta tuo...
  16. N

    Miten usein pitää 5-v lapsen vaatteet vaihtaa?

    no meillä on 4-vuotias, mutta vastaan silti :) Joka päivä vaihdetaan alusvaatteet, sukat/sukkahousut ja paita. Samat farkut saattaa olla joskus pari päivää päällä, mutta yleensä housutkin vaihtuu päivittäin. Joskus päällysvaatteet varmaan voisi olla pari päivää samat, mutta ei kyllä tosiaan...
  17. N

    Ruokarajoitukset koliikin/masuvaivojen hoitoon

    Monilla vauvoilla edellä mainitut aiheuttaa vatsavaivaa ja maitoallergia on tosi yleinen. Noilla ohjeilla lapsesi vatsakivut todennäköisesti vähenee/poistu, vaikka et vyöhyketerapeutilla kävisikään enää.
  18. N

    Masentaako teitä koululaisten äidit (lasten vaatteet ja muoti)

    Olen seuraillut, että Name Itillä, Polarn O Pyretillä, Benettonilla yms. (ei H&M, Lindex...) on ihan kivan näköisiä LASTENvaatteita ala-aste ikäisille. Yritin H&M:ltä löytää sukulaistytölle lahjaksi vaatetta ja järkytys oli tosiaan suuri, kun huomasin tokaluokkalaisten vaatteiden näyttävän ihan...
  19. N

    Annatko lastesi pierasta kotona?

    Kyllä meillä saa pieraista. Toki pyritään siihen, että lapsi(kaan) ei nyt ruokapöydässä piereksi, mutta ei meillä muuten juuri väliä ole.

Yhteistyössä