Hakutulokset

  1. K

    SAA POISTAA!!!Gallubbi:Kuinka pitkät päikkärit?

    Poju 1v 9kk nukkuu vaunuissa n. 2-3 tuntia, sisällä n. 2 tuntia päikkäreitä. Yöuni 19.00-6.00.
  2. K

    yli 1-vuotiaan ruoista

    Meillä poju 1v 9kk on syönyt reilut puoli vuotta ihan samaa ruokaa kuin mekin. Emme tee hyvin suolaista ruokaa itsellemmekään, joten samaa syö mausteineen päivineen. Chili ollut suurta herkkua mausteista;) Vähäsokerisia jogurtteja syö 2 krt/ vko. Omppumehua/ appelsiinimehua saa lasillisen...
  3. K

    3-vuotiaan nukkumaan menosta

    Meillä typy pian 4 vuotta ja poju 1.6 vuotta. Samassa huoneessa nukkuvat sängyt rinnakkain. Poju nukkuu isolla runkopatjalla, johon toinen vanhemmistakin mahtuu ja isosisko, jos yöllä pelottaa. Parhain nukuttamisvinkki meillä on kl 19.30 iltasatu ja laulaminen. Toinen vanhemmista köllii...
  4. K

    Oliko synnyttäminen "kivaa"?

    Kaksi lasta olen synnyttänyt maailmaan ja niitä kokemuksia en vaihtaisi pois mistään hinnasta. En tiedä onko kiva oikea sana kuvaamaan tunteitani, mutta kyllä se mahtavaa on synnyttää. Voisin synnyttää vaikka joka päivä :)
  5. K

    onko muita kävelemään lähteneitä taaperoita joiden paino ei ole enää noussut??

    Täällä kanssa 10 kg painoinen poika ja ikää 1.5v. Pituutta 84 cm. Kävellyt 3kk ja painoa ei ole tullut, päinvastoin. Syö vaihtelevasti, mutta on reipas ja tomera poju. Ei tartte huolestua. Käyrät joskus huolestuttavat likaa vanhempia. :wave:
  6. K

    Taaperon jatkuva rinnassa roikkuminen

    Yötisusta yritetään taas mekin taas irtautua. Välillä meni hyvin, mut iski 10 pv maha-oksennustauti ja muu ei menny alas kuin tissimaito, joten oli kahen viikon maratonimetystä :) Poju 1v 5kk ja viihtyy tissillä paremmin kuin hyvin.Tietty itteäni ottaa pattiin välistä, mutta on astamaa ja...
  7. K

    Voittaako rakkaus?

    Kerrot vaimosi olevan kotona lasten kanssa. Luuletko, että se voisi olla myös yksi syy riitoihin. Kotona olokin voi alkaa tuntua rankalle, tylsälle ja yksinäiselle. Itse kahden pienen lapsen äitinä olen ollut paljon kotona ja itse koen työpätkät melkein helpotuksena. Rakastan lapsiani, mutta...
  8. K

    Muita joiden 1½ v saa tissiä (myös öisin)??

    Meillä poju 1v.4kk. Olen imettänyt niin päivin ja öisin. Nyt aloittelin työt ja alkaa tuntua, että 3 herätystä yössä on paljon. Viime päivinä alkanut oma kunto jo pettää...hirmu väsy ja huimaus, ärtyneisyys. Tiedän,että poju pärjäisi ilmankin, mutta sille on myös tissittely tosi tärkeää. Rankkaa...
  9. K

    Punkin purema

    Hei! Asun itse villillä punkkialueella. Meillä annetaan kahden viikon antibioottikuuri heti , jos punkki on kerennyt imeä verta itseensä. Borrelioosi ei ole leikin asia. Voi olla oireeton vuosia ja alkaa vasta sitten oireilla. Aina ei tule edes rengasta puremakohtaan! Vaatikaa lääkitys heti...
  10. K

    Miten teillä onnistunut n. 2vuotiaan ja 4vuotiaan nukkuminen samassa huoneessa?

    Meillä poju 1v4kk ja tyttö 3v 10kk nukkuvat sisarsängyssä lastenhuoneessa. Runkopatja ilman jalkoja toimii sänkynä...ei tipahtamisvaaraa.Kumpikin kaipaavat öisin vierustoveria ja tämä ratkaisu toimii hyvin. Perhepeti neljälle käynyt ahtaaksi, joten sisarpetiä suosittelen. Luemme iltasadun ja...
  11. K

    mitenkä kävi verojen kanssa?

    Hyvin kävi,,,,Palautuksia mulle 4000e ja miehelle saman verran mätkyjä. eli perheen budjettiin vaikutus plus miinus nolla :wave:
  12. K

    Kauanko imetit?

    Esikoista imetin 2v 2kk...osittainimetystä tietenkin =) Täysimetystä ekat 4kk. Nyt kuopus 9kk ja innokas tissittelijä hänkin. Aion jatkaa niin kauan kuin lapsi itse haluaa :heart:
  13. K

    9kk ikäinen kieltäytyy ruasta

    Kiitos vastauksista. Voipa se hyvinkin olla hampaat jotka vaivaavat...ei vaan ole ennen hampaidentuloon näin reagoinut. No...odotellaan ruokahalua takaisin piakoin :wave:
  14. K

    9kk ikäinen kieltäytyy ruasta

    9kk ikäinen poju söi hyvin kolme viikkoa sitten aamu- ja iltapuuron sekä kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Sairastui sitten RS-virukseen ja nyt kaksi viikkoa on syönyt vain ja ainoastaan rintamaitoa. Kieltäytyy puurosta yms. Pari makaronia olen saanut ujutettua suuhun. Ei ole enää sairas ja...
  15. K

    Rs-virus pikkuisella, kokemuksia?

    Vajaan 9kk ikäinen poju oli pari viikkoa räkäinen ja hiukka yskäinen. Sitten alko hengitys olla vinkuva niin sisään-kuin uloshengityksellä ja kuumeinen 39. Saimme heti lähetteen sairaalaan hengityksen ollessa 80krt/min. Olimme siellä kaksi päivää ja kotiuduimme eilen lisähapen, adrenaliinin ja...
  16. K

    Muiden vauvat heräilee öisin vähän väliä?

    Meillä poju 8kk. Yöt olleet alusta asti rikkonaisia vähintään kolmella yösyötöllä. Viime viikolla aloin todella olla puhki. Viikon poju halusi tissille joka tunti. Nyt olemme viikon unikouluttaneet pojua. Alussa heräili usein huhuilemaan sängyssään. Tassuttelimme sänkyyn , emmekä nostaneet pois...
  17. K

    Minkä ikäsenä mihinki ja mitäki?????

    Hyppykiikkua ja kävelytuolia ei olla kokeiltu kummallekaan muksulle. Vanhin typy alkoi istua 8kk iässä syöttötuolissa ja pojankin kanssa odotellaan niin kauan, kun itse istuu ilman tukea lattialla. Suositellaan, että selän ja vatsan lihakset ovat valmiita kannattelemaan pientä ryhdikkäästi...
  18. K

    onko kukaan muu VÄSYNYT!?

    Poju 5kk syö usein yöllä. Nytkin imeti 01.15 ja sen jälkeen ei näköjään tule uni mulle. Alkaa olla rytmit sekaisin. Kun saisin nukkua, ootan vaan seuraavaa herätystä :'( Alkaa olla uupunut mami täällä...joo |O
  19. K

    Esikoinen hoidossa, äiti kotona vauvan kanssa

    Meillä typy 2v8kk ja on täydellä päiväkotipaikalla. Täällä ei ole päivisin kerhotoimintaa muskareista puhumattakaan. Naapureissa ei samanikäistä leikkiseuraa. Tyttö saa jäädä minun ja 4kk veljensä kanssa kotiin silloin kun haluaa...pidetään useinkin vapaata päivähoidosta. Nauttii toisten lasten...
  20. K

    ***Toukovauvat 2007*** syyskuu

    Kiitos paljo vinkeistä ja tuesta! Kävin neuvolassakin ottamassa paio ja pituuden tänään, kun alan epäillä riittääkö maito. 4kk2vkoa poju tänään ja 7.2kg, 67cm, oli hyvi kasvanut käyrillään. Aloitan kuitenkin maistattamaan puuroa iltaisin, jos auttaa asiaan. Poju nukkuu nyt siskonsa kanssa yöt ja...

Yhteistyössä