Hakutulokset

  1. Ä

    Kivunlievitys gallup!

    \ Spinaali oli ihan unelma ponnistuksessa! Suosittelen lämpimästi sitä, jos vielä synnytät. Vei kovat kivut pois, mutta ponnistamisen tarve jäi. Tietenkään synnytys ei ole varmaan kenelläkään täysin kivutonta, eikä ole tarkoituskaan, mutta ihana, että tällaiset puudutukset on keksitty, jotta...
  2. Ä

    Kivunlievitys gallup!

    ..niin ja miksi turhaan kärvistellä ilokaasun voimalla, jos turvalliset puudutukset on keksitty?
  3. Ä

    Kivunlievitys gallup!

    Mun kipuihin ei ilokaasut ja kaurapussit auttanut. Sain epiduraalin avautumiseen ja spinaalin ponnistukseen. Kaikki meni hyvin ja 10 pisteen vauva tuli ! Jäi hyvä kuva synnytyksestä :heart:
  4. Ä

    kiinnitysvuodosta kyselen..apuja!

    \ Mut miten se vois olla kiinnittymisvuotoa, jos se tuli sillon ku kuukautisten olis pitäny alkaa? kiinnittyminenhän tapahtuu jo monta päivää aiemmin. Mulla on tullu vuotoa just samoihin aikoihin, vielä seuraavien kuukautistenkin oletettuun aikaan, vaikka olen ollut raskaana. eikä tämä ole...
  5. Ä

    Voiko lapsen kavereita valita, mielipiteitä!

    Ensisijaisesti lähtisin tukemaan omaa lastani pitämään puoliaan ja keskustelemaan hänen kanssaan, mitä hän toivoo. Jos hän ei pysty pitämään puoliaan ja tilanne on tosi hankala, sitten puuttuisin itse suoraan asiaan. Mun tyttäreni itki alkuun muutaman kerran harmiaan, kun hänen uusi kaverinsa...
  6. Ä

    G:Mistä ostat n. 2v POJALLE vaatteita?

    Joo on kyllä työn ja tuskan takana löytää pojalle kivoja vaatteita! Meidän poika on myös kohta 2 v ja koska minusta olisi masentavaa ja kurjaa pukea lapsiparka aina vaalean- tai tummansinisiin tai sitten kammottaviin hirviöprintiasuihin, vaateostokset ovat aikamoista metsästystä... H&M:ltä...
  7. Ä

    "myöhään" kävelyn aloittaneita?

    Meidän poika alkoi nousta pystyyn ja kävellä puita pitkin siinä kymmenen kuukauden iässä. Minä ajattelin, että no pianhan se alkaakin tuosta kävellä itse. Vaan ei! Monta kuukautta mentiin niin, että poika saattoi välillä puolivahingossa ottaa muutaman askeleen ilman tukea ja seisoi ilman tukea...
  8. Ä

    paikkakunnat mistä ootte!!!

    liminka =)
  9. Ä

    Tulehtunut molluska

    juu, näin on meilläkin menneet aiemmat molluskat, mutta tämä tulehtunut on nyt erilainen ja täysi poikkeus aiempiin. Eniten huolettaa se, että molluska on niin tulehtuneen oloinen ja kova alta (siis isommalta alueelta kuin itse se näppylä). Päätin tilata ajan lääkäriin, ettei ainakaan pahene!
  10. Ä

    Tulehtunut molluska

    Meillä on nyt sairasteltu! Ensin kurkunpääntulehdus, sitten kova kuume josta vauvarokko ja nyt tulehtunut molluska, joka on alkanut kovettua itse molluska näppylän alta ja hieman sitä suuremmalta alueelta. Iho on molluskan ympäriltä, noin 2 cm halkaisijaltaan punainen ja sisin osa (n. 1cm...
  11. Ä

    paljonko laborantin palkka?

    Onko palstalla ketään joka tekis laborantin hommia? Olen tässä harkinnut lähteä opiskelemaan, mutta palkka olis viel mukava tietää. Ettei sitten tule yllätyksenä suuntaan taikka toiseen. Ilmeisesti myös aikalailla vuorotyötä?
  12. Ä

    Gallub: milloin päivähoitoon

    Vaavi tuee kohta vuoden ja vieä tulis mieleenkään laittaa hoitoon, ainakin 3 v. aion kotona olla.Lapsi on pieni vaan kerran, sitä aikaa ei saa takasin. Mut kukin tekee itse omat päätökset, en haluu arvostella muita.
  13. Ä

    Haastateltavia etsitään

    \ No sehän onkin VAPAA toimittaja
  14. Ä

    Minkäikäinen kun sait lapsia???

    Täytin seuraavalla viikolla 21v
  15. Ä

    Kohdunlaskeuma :(

    Kuulostaa peräsuolen laskeumalta eli rectocele. Jumppaa vaan ahkerasti lantionpohjaa niin eiköhän se auta ainakin jonkin verran.
  16. Ä

    Tyrä

    Moi! Tässä kyselen, että kuinka yleistä mahtaa olla tyrät nuorehkoilla (30) immeisillä? Millaisia oireita ne kenties antaa jne? Mulla iltaisin maate mennessä vatsan oikea puoli selvästi koholla ja vasen taas aivan littana. Yön aikana laskee samalle tasolle. Koeteltaessa oikealla puolella...
  17. Ä

    Koliikki!

    Itelläni ei ole kokemusta koliikista mut tiiän kaks vauvaa joiden koliikkiin on vyöhyketerapia auttanu. Kummallakaan ei lääkäri ollu diagnoosia tehny, mut tuo vyöhyketerapia auttoi ja itkut loppui siihen. Joten kannattaa varmasti kokeilla.
  18. Ä

    älyllinen kehitysvammaisuus

    Minä taas... Sori, kerroitkin jo tuossa aiemmin, että lapsellanne asia "ilmeni" vasta testeissä. Eli perun äskeisen kysymykseni...
  19. Ä

    älyllinen kehitysvammaisuus

    Hei taas! Me saimme tietoa kursseista Kanta-Hämeen keskussairaalan (jossa käymme kontrolleissa lasten neurologian pkl:lla) sos.tt:ltä asiaa itse kysyttyämme. Tätä ennen pyysimme jo lapsen neurologilta suositusta sopeutumisvalmennuskurssille. Kun KVTL:n ensitietokurssin ajankohta ja...
  20. Ä

    Minkäikäinen olit kun sait erityislapsen?

    Olin 32-v. Raskausaika sujui hyvin niin kuin aikaisemmissakin raskauksissa. Vauvan ollessa n. 3-4 kk aloin epäilemään, että jotain "erilaista" tässä lapsessa on.

Yhteistyössä