Hakutulokset

  1. B

    eskarilaisen kotimatkasta!!

    Täällä saa tokan keväällä vasta pyöräillä. Jos lapsi on vain eskariajan niin minuakin kiinnostaisi tietää, että saako lapsi silloin kulkea yksin? Pari pk:n työntekijää ovat sanoneet, että jos ei ole päivähoitosopimusta niin saisi, mutta varmistusta en ole siihen saanut?
  2. B

    Onko muita OSTOPALVELUperhepäivähoitajia?

    Mä aloitan nyt ens viikolla ja hirveesti pitää asioita hoitaa ennenkun pääsee aloittamaan. Ootko ottanut vakuutuksia? siis muita kuin eläkevakuutuksen? Onko tullut mätkyjä? Laitatko kaikki ostokset verotukseen ja mitä sinne yleensä hyväksytään? Ja oletko viihtynyt työssä?
  3. B

    Ehdottakaa hyvää purtavaa miehen synttäreille. :)

    sekoita tonnikalaa, aurinkokuivattutomaattituorejuustoa ja suolakurkkuja. Levitä tortillalettuhin ja kieri kiinni. Sitten leikkaa esim. 3 osaan. Tosi hyviä suolapaloja.
  4. B

    lahja vauvakutsuille??

    Menen ensimmäistä lastaan odottavan kaverini vauvakutsuille niin mitäs olisin voinut viedä lahjaksi? Vaatteita varmaan saa, niin jotain mitä todennäköisesti tarvitsee, mut muut ei ehkä tule ostaneeksi?? Itsellä ei sytytä....
  5. B

    mites ne kotiäidit???

    Täällä puistoissa on paljon perhepäivähoitajia ja itsekin aloitan ne hommat syksyllä. Ihmetyttää, kun jotkut valittaa pph:lle joka asiasta....sun lapsella on selkä paljaana, tolla valuu räkä, toi haluaa keinuun. Ja voi sanoa jos sen sanoo mukavasti, mutta täälläkin kotiäidit oikein kyttää, et...
  6. B

    Kenellä on vastuu?

    En mä tiedä vaikuttaako se mihinkään, et kenen on vastuu?? Vanhemmat ovat tehneet oikein, kun ovat siirtäneet hoitovastuun muualle kun eivät siihen itse pysty. Toi tilanne kuitenkin oli vahinko eli ei sitä olisi voinut estää...oli paikalla sitten hoitaja tai vanhemmat.
  7. B

    Miksi lapsettomat häät ärsyttävät ja herättävät niin kovaa arvostelua?

    Ja toinen kysymys on se, että jos koko perhe kutsutaan niin millä oikeudella vanhemmat estää lastensa osallistumisen. Musta tuntuis tosi kurjalle, et esim. mun tyttö ei pääsis, koska isi ja äiti nyt haluaa juhlia kaksin. Polttarit ja kaikki muut pippalot on sitä varten. Musta oli ainakin pienenä...
  8. B

    Miksi lapsettomat häät ärsyttävät ja herättävät niin kovaa arvostelua?

    Lapsettomat häät haluaa yleensä lapseton pari. Mä periaatteessa haluan, että kutsutaan koko perhe....olis vähän nuivaa jos esim. vain mies sais kutsun. Toki kunnioittaisin hääparin toivetta jos lapsia ei haluttais paikalle. Mä ehkä aattelen niin, et kavereiden häihin mennään kaksin miehen...
  9. B

    Lapsille ikäeroa 2 vuotta, tarvitseeko tuplat?

    emmaljungat joo...meidän on vuodelta 2005 et kai ne muinaisjäämistöön kuuluu :whistle: nyt kyllä käytössä 1v. pojalla, siis rattaat...sisaristuimen sai irrotettua.
  10. B

    Kukaan jättänyt lasta kastamatta vaikka vanhemmat kuuluu kirkkoon?

    meidän kolme lasta on väestörekisterissä vaikka itse kuulumme kirkkoon. Pidimme nimiäiset jossa vauvalla kastemekko yms. kaikki tykkäs juhlasta.
  11. B

    tukiperheet!!

    eli hakemukseen vaan päinvastaista mitä oikeasti toivoo ;)
  12. B

    tukiperheet!!

    näin itsekin aattelin =) olis ehkä omillekin lapsille helpompi sopeutua
  13. B

    Lapsille ikäeroa 2 vuotta, tarvitseeko tuplat?

    mä pärjäsin, mutta mulla oli vaunuissa sisaristuin
  14. B

    tukiperheet!!

    sitä minäkin aattelin. Yleensä vissiin tarvetta olisi vähän vanhemmille lapsille ja se sopisikin meille hyvin, kun isommat ovat 5v ja 7v.
  15. B

    3v:n synttäreille ohjelmaa, vieraat 2-4v.

    roolivaatteet on monesta myös kiva juttu. Tytön synttäreillä olivat ihan tohkeissaan, kun saivat pukeutua vaikki miksi.
  16. B

    3v:n synttäreille ohjelmaa, vieraat 2-4v.

    lapset kyllä keksii tekemistä. Ei kannata liian täyteen ympätä. Syöminen ja lahjojen avaus vie kuitenkin aikaa. Pari leikkiä voi ottaa jos tuntuu ettei ole tekemistä. Esim. ilmapallojen sisään karkkia ja sitten pitää ne puhkoa, aarteen etsintää jne.
  17. B

    tukiperheet!!

    Ollaan miehen kanssa ajateltu ryhtyä tukiperheeksi. Kokemusta on jo jonkun verran sijaisomaishoidosta, mutta mietin, et minkä ikäisiä yleensä antavat? Sijaislapsiksi annetaan yleensä omia lapsia nuorempi niin päteekö tässä sama? Meillä nuorin on 1v3kk niin annetaanko sitä nuorempia tukiperheisiin?
  18. B

    Auttakaa mua ymmärtämään päiväkodin lelupäivälogiikkaa

    Ei ole ei. Itse omassa työpaikassa taistelin tämän asian kanssa, koska johtaja kielsi pojilta pyssyt yms. Ei kuulema leikissä saa satuttaa. Palaverissa sitten yritin selittää ettei missään leikissä saa ketään satuttaa. Lelupäivänä pitäisi olla vain sääntö, että yksi lelu ilman...
  19. B

    Ihan pakko kysyä tästä vauvan nukkumisesta (ei riitaa kiitos!!)

    Ja vaunut ovat loistavia:) miksi muuttaa hyvää systeemiä. ja kyllä varmaan pakkasella lapsi tarvitsee pipon, kengät, puvun vaikka olis miten hyvät kantotakit. Sä oot kyllä paras :) ihanan nuori aatoksissasi.....haluisin nähdä sut, kun saat toisen lapsen :) No kaikkea hyvää....mun osalta tää...

Yhteistyössä