Hakutulokset

  1. hopeapaju

    Raskausviikkosi, olotila ja mietteet? :)

    26+5 taitaapi nyt olla :) Ärsyttää, kun sokerin paastoarvot ei asetu, joten insuliinihoito tiedossa. Samoin omaa jännitystään aiheuttaa istukan irtoamisriski, odotettavissa oleva tarkkailuaika osastolla (n. rv 33 asti synnytykseen saakka, käynnistetään kun keuhkot kypsät). Mutta vointi...
  2. hopeapaju

    Joulukuun nyytit 2014 ~ kesäkuussa

    Mie tulin eilen ihan tohkeissaan poksumaan, mutta unehtu viikot laittaa, hyvä mie!! :) Eli tänään siis 15+1! :heart: Onnea hienoista ultrakuulumisista!! :heart: Äitiyspakkauksesta... Mie olen vähän kahden vaiheilla. Tiedän, etten tule niitä peruspotkareita yms. vauvalla käyttämään, joten...
  3. hopeapaju

    Joulukuun nyytit 2014 ~ kesäkuussa

    Miekii laitoin viestiä EliElille face-ryhmästä :) Piti tulla poksahtamaan, olin tulossa jo eilen, mutta tajusin sitten että nythän on vasta tiistai, ei keskiviikko. Kesälomalla päivät menee ihan sekaisin näköjään :) Kertomisesta... Mie jouvuin kertomaan töissä jo suurin piirtein rv 6...
  4. hopeapaju

    Joulukuun nyytit 2014 ~ kesäkuussa

    Dragonfly Olen niin pahoillani! Voimia sinulle ja perheellesi :heart: Tyttö/poikaoloista oli aiemmin puhetta... Esikoisesta minulla oli tosi vahva poikaolo ja poika tulikin. Kuopuksesta taas puhuin alussa poikana, mutta sitten se jäi pois eikä ollut mitään ennakkoaavistusta enää, tyttö tuli...
  5. hopeapaju

    Joulukuun nyytit 2014 ~ kesäkuussa

    Heippa vaan! Uusille tervetuloa :) Pampula8 kyseli, että kuinka kauan kotona... Tuota noin, meillä on tilanne sellainen, että mulla on vakituinen työpaikka. Mies on yrittäjä ja ainakin tähän asti talvi on ollut hiljaisempaa aikaa. Joten voi olla, että minä joudun lähtemään töihin sitten kun...
  6. hopeapaju

    Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

    Metsäläinen :heart: Voimia!! Tuosta np-ultrasta... Mulla kun on tuota mahhaa vaikka muille jakkaa, (Bmi yli 40 :ashamed: niin oletin ilman muuta, että ultraavat alakautta. Mutta niinpä vain kätilö yllätti ja sanoikin, että otetaan tuosta mahan päältä ensin. Siitä saatiinkin ihan hyvää kuvaa...
  7. hopeapaju

    Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

    Heippa vaan! Miekii uskaltauvun nyt vihdoin tänne teän joukhon. Jos nuo päivitettävät tiedot laittais ensin :) Eli Hopeapaju, LA 3.12.2014, 34 v., kolmas lapsi ja LKS on synnytyssairaala. Ketju on kyllä niin hurjan pitkä, etten varmaan ihan kaikkea jaksa lukea, jos nyt viimeiset sivut...
  8. hopeapaju

    Lomasuunnitelmien vertailu luokassa, kaikki vuorotellen kertovat - mitä mieltä?

    :) Meillä lasten koulussa (kyläkoulu) on tapana, että joka maanantai lapset menevät luokan eteen, nousevat pienelle "puhujankorokkeelle" ja kertovat viikonlopustaan. Harjoittelua esitelmien yms. pitämiseen ja miten helppo aihe puhua viikonlopun tekemiset on. Tämä on tehnyt myös todella hyvää...
  9. hopeapaju

    Vanha remontoitava mummonmökki vai rakentaisitko ihan uuden talon alusta asti??

    Vanha talo :) Ostettiinkin hirsikehikko muualta kun täältä omalta kylältä ei löytynyt sopivaa. Purettiin se ja siirrettiin. Ikuisuusprojekti tuo kyllä on, vuositolkulla yksin tehty eikä vieläkään päästy muuttamaan. Mutta hyvää kannattaa odottaa, loppusuoralla ollaan kuitenkin jo... Ja...
  10. hopeapaju

    Mikrolaastista kokemuksia?

    Hei ja hopsaa :) Ei kelhän mithän sanomista? :)
  11. hopeapaju

    Mikrolaastista kokemuksia?

    Talohommat pikkuhiljaa edistyy ja kylppärin sekä kodinhoitohuoneen pinnoitusta mietitään :) Kaakelit on tietty varma valinta, mutta onko kenelläkään kokemusta mikrolaastista? Paljonko maksaa per neliö, onko laastin levittäminen kuinka työlästä hommaa eli säästääkö mahdollisesti aikaa verrattuna...
  12. hopeapaju

    Kivaa kun pääsee vihdoin miettimään laattoja ja keittiötäkin saa jo suunnitella :)

    Tähän asti on vaan rakennettu ja pykätty tölliä pystyyn. Meän ikuisuusrojekti :) Kävimmä jo kattomassa vähän laattoja kylppäriin, saunaan ja kodinhoitohuoneeseen. Keittiön lattian materiaali tuottaa vähä päänvaivaa vielä. Onko muita vanhan hirsitalon kunnostajia paikalla? Kauanko teillä...
  13. hopeapaju

    Voi p*ska, lapsella kolme reiänalkua hampaissa...

    Kävi tänään hammaslääkärissä tuo kuopuspalleroinen. Kolme reiänalkua oli takahampaissa eli ne ovat ongelma. Nyt vinkkejä, kuinka saada harjattua paremmin tuo takahampaat, kun lapsi puree ihan tosissaan harjaa? Edestä saa hyvin harjattua, takaa ei. Kyseessä on siis kuusivuotias autisti. Onko...
  14. hopeapaju

    Helpoksi käy elämä, kun käyttää lapsityövoimaa

    Mie taas ajattelin, että lapset vois raksalla vähän maalailla noita ulkovuorauslautoja, tykkäävät maalaamisesta sen verran paljon... Mie saan taaplata samalla. Mutta tietenkään ei nyt sitten hommat sujunu yhtään. Kuopus ei halunnu maalata. Ei edes hiekkaleikit tai kivien heittely lampeen...
  15. hopeapaju

    Siis millä hakusanoilla löydän kuvia rv 35 syntyneistä?

    Tässä meidän vauva, joka syntyi rv 34+2. Kuvassa muutaman päivän ikäinen. Painoi 2130 grammaa ja oli 41 cm pitkä. Nenämahaletku oli syöttämistä varten. Ei meidän pieni jaksanut vielä isommin imeä itse. Kuukauden oli sairaalassa. Jalassa oli sitten se happisaturaatiomittari koko ajan.
  16. hopeapaju

    Kuvia keittiöistä :)

    Inspiraatiota ja ideoita etsiskelen :) Laitelkaahan kuvia teidän keittiöistänne, omista ratkaisuista. Etenkin tupakeittiöt kiinnostavat, meille kun keittiö tosiaan on pirtissä :) Onko kenelläkään ovettomia yläkaapistoja? Hyvät ja huonot puolet kiinnostavat, sekä kuvat, jos niitä löytyy :)
  17. hopeapaju

    Olipa se kauppareisu :)

    Tullee niin harvoin käytyä kaupassa noiden lasten kanssa, kun yleensä hoidan kauppa-asiat työpäivän päätteeksi. Niinpä kaupassa käynti on jäänyt vähän vähälle harjoittelulle tuon kuopuksen kanssa. Tänhän sitten päätimmä ihan vasitella lähteä käymään kaupassa... No ensimmäisenä olimma...
  18. hopeapaju

    Kun aloitte rakentaa omaa taloa, mistä lähditte liikkeelle?

    Rakennamme minun kotikylälleni. Mies muutti etelästä tänne pohjoseen :) Aluksi haimma vanhaa hirsitaloa tästä kylältä, mutta kun kukhan ei myyny, ostimma tontin täältä ja purettavan hirsitalon tuosta saan kilometrin päästä ja siirsimmä sen tänne. Tätä projektia on nyt tehty viis vuotta...
  19. hopeapaju

    Nonni, mamma sai vähän haastetta synttärikakun tekoon, vinkkejä :)

    Juu :) Hyvä idea! Täytyypä katella löytyiskö jostain nettikaupasta...
  20. hopeapaju

    Nonni, mamma sai vähän haastetta synttärikakun tekoon, vinkkejä :)

    Tuo nassikka täyttää kuun lopussa jo seitsemän vuotta ja kakkutoivetta kyselin. Toive olikin niin simppeli kuin kummitustalo, jossa on rikkinäinen katto ja kynttilöitä ikkunoissa. Siellä on myös luurankoja, kummituksia ja hirviö :) Nyt sitten kaipailisin vähän vinkkejä toteutukseen...

Yhteistyössä