Hakutulokset

  1. L

    Mitä mieltä? :Lapsella ADHD äiti ei halua diagnoosia...

    Kostautuu sitten vanhemmiten, lapsihan siitä lopulta kärsii.
  2. L

    NinaTT! Kerrohan, miksi lasta ei saisi kiittää, kehua ja kannustaa?

    Minä taidan luottaa siihen, että lapsi oppii tuon tuon tasa-arvoisuuden idean siitäkin huolimatta, että kehun häntä B)
  3. L

    Jos saisit itse päättää, niin millainen olisi unelmiesi synnytys?

    Semmoisen, että lapsi ei joudu teholle heti synnyttyään. Muuten ei toiveita :D
  4. L

    NinaTT! Kerrohan, miksi lasta ei saisi kiittää, kehua ja kannustaa?

    Minä uskon kyllä pahuuteen. Ihmisen käytös ei anna aihetta muuhun.
  5. L

    Mitä ihmettä teen tuolla 1v 10 kk taaperolle, joka ei syö???

    Eikös se ole ihan tunnettu fakta, että taapero voi elää kahdella nakilla viikon ;) syö minkä syö, lapsi osaa itse aika hyvin säädellä energian tarvettaan. Meidän lapsella on meneillään paasto- &kasvukausi, sitä ennen tankattiin. Nyt kasvetaan ja ollaan vähemmällä ravinnolla.
  6. L

    NinaTT! Kerrohan, miksi lasta ei saisi kiittää, kehua ja kannustaa?

    Kai oletetaan, että lapsella on sisäsyntyinen moraali ja käsitys oikeasta&väärästä? Meillä sovellettiin pehmeämpää kasvatusta viime aikoihin saakka. Lapsen impulsiivisuus ja taipumus jumittaa, "ylikeskittyä" yhdistettynä lyhyeen pinnaan&räjähtävään temperamenttiin vaativat kuitenkin sitä...
  7. L

    NinaTT! Kerrohan, miksi lasta ei saisi kiittää, kehua ja kannustaa?

    Suurimmasta osasta ihmisiä tulee ihan täysipäisiä, kasvatuksesta huolimatta/sen ansiosta. Ihan miten itse haluaa asian nähdä. Siitä syystä en ymmärrä, miksi kasvatuksesta niin kovin pitäisi kiistellä. Sitä paitsi jokainen on oma persoonansa, jokainen lapsi myös ja minusta tämän seikan pitäisi...
  8. L

    "Tarvitsen naista yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin nainen on tarkoitettu, kuten pitämään miestä hyvänä ja olemaan haluttava."

    Muistakaapa se, että "hyvän johtajan" määritelmät on aika pitkälti miesten luomia käsityksiä siitä, millainen pomon pitää olla.
  9. L

    Paree olla sitten hyvää tuo pelletti

    Meillä ei pelletit toimineet. Pissa haisi :x olisin niitä mieluusti käyttänyt, kun halpoja ovat ja kompostoituvat, mutta hajua en kestänyt. Nyt käytössä hiekka ja ei haise. Varmaankin kyllä kokeilen Mustin&Mirrin puupohjaista hiekkaa jossakin välissä, se on kuulemma hyvää tavaraa.
  10. L

    G: Värjäätkö hiuksesi itse kaupan väreillä, vai käytkö aina kampaajalla?

    Mies värjää ja käytän hennaa&kaikenlaisia yrttejä
  11. L

    Siinä teille ylihysteeriset palstamammat.

    Lyötkö tai tukistatko akuista, joka ei ole kanssasi samaa mieltä? Jos et, niin miksi teet niin lapselle? Aikuisella on enemmän kokemusta ja älyä, joten suuremmalla syyllähän sitä eri mieltä olevaa aikuista pitäisi tirvaista, eikä kokematonta ja pientä lasta. Lapselle pitää opettaa, mikä on...
  12. L

    G: Mitä vaatteita et pukisi päällesi mistään hinnasta?

    Kaikkea voin kokeilla ja pukea, mutta julkisille paikoille en ihan kaikissa tamineissa lähtisi. Toppi&minihame yhdistelmää en julkisesti käytä.
  13. L

    Miksi pitäisi olla trendikäs/tätä päivää?

    Minun esteettistä silmää ei kyllä nykyiset vaatteet paljon hivele. Kai siksi, että ne ovat niin yleisiä, silmä turtuu? Pidän vanhoista vaatteista, 40-, 50- ja 60-lukujen vaatteita voisin jopa sanoa kauniiksi, mutta en muista, milloin olisin kaupassa oikeasti kauniin vaatteen nähnyt. Makuasia...
  14. L

    Osaako teidän 1,5 vuotiaat tehdä palikoista tornin?

    Paha rasti. Meillä ei ole palikoita kotona. Legoja vaan. Pitääkö nyt hommata jotain palikoitakin, että muksu pääsee kokeen 2-vuotis neuvolassa läpi? Eihän lapsi parka siellä neuvolassa osaa niistä palikoista rakentaa, jos ne ensimmäistä kertaa eteensä saa.
  15. L

    Mistä löytäis kommuunin? Tai miten semmoisen voisi perustaa?

    Olisin kiinnostunut kommuunista myös :) tänään oli lehdessäkin ilmoitus vuokrattavana olevasta 250 neliöisestä talosta. Sinne mahtuisi hyvin pari perhettä.
  16. L

    Suuri suru taisi kohdata meitä

    Moodeet?
  17. L

    miten muut äitit näyttää niin täydellisiltä

    Niin joo ja kodin siisteys tai vaatteet eivät kerro mitään siitä, onko vanhempana hyvä. Vaikka olisi miten siistiä kotona, se ei takaa että osaa vanhempana olla. Että moisista ulkoisista seikoista ei kannata välittää, kun pohtii, että onko hyvä äiti ;)
  18. L

    miten muut äitit näyttää niin täydellisiltä

    Ole ylpeä erilaisuudestasi. Kaikkien ei tarvitse pitää yllä stereotypiaa, saatikka koettaa ahtaa itseään muottiin, joka on väärän mallinen.
  19. L

    Pitääkö tässä tapauksessa vilkuttaa?!

    No mutta pitäähän rampissakin laittaa vilkku päälle, vaikka siitä ei pääse kuin tiettyyn suuntaan.

Yhteistyössä