Hakutulokset

  1. UniQuePopPy

    Vauvan ja taaperon kanssa kotona

    kiitos paljon sinulle :) Tuota hoito asiaa olen nyt miettinyt, ja kyllä varmaan alan myös kallistua sille kannalle että hoitoon pääsee lähikuukausina myös tuo meidän reilu 2v. Lähinnä just oon 2-3päivää viikossa ajatellut, täällä kun on sekin ongelma ettei tuon ikäselle ole mitään toimintaa...
  2. UniQuePopPy

    Vauvan ja taaperon kanssa kotona

    Ai että, onneksi on olemassa sinun kaltaisia fiksuja ihmisiä jakelemassa täällä neuvoja .
  3. UniQuePopPy

    Vauvan ja taaperon kanssa kotona

    Eikö vastuun kantamista ole nimenomaan se että pyytää apua ja vertaistukea?
  4. UniQuePopPy

    Vauvan ja taaperon kanssa kotona

    Sterilisaatiokaan ei ole 100% varma...
  5. UniQuePopPy

    Vauvan ja taaperon kanssa kotona

    Sehän sehän siinä kun ei ole. Minun äiti käy joskus jossain asioissa auttamassa, lähinnä keittiö ja pyykkihommissa... Mutta ei sekään mitään joka viikkoista ole , aikalailla keskenämme ollaan kyllä. Oon myös harkinnut tuota hoitoon viemistä, että olisi edes muutaman päivän viikosta hoidossa...
  6. UniQuePopPy

    Vauvan ja taaperon kanssa kotona

    se siinä onkin kun ne vain tekemällä tulisi silloin kun haluaa... :D Ja ehkäisystä on turha muistuttaa, Vaikka sekin olisi täysin kunnossa niin ei takaa 100% varmuutta ettei tulisi raskaaksi. Ite olen ihan tyytyväinen ikäeroon, lapsille seuraa toisistaan kun kaksi vanhempaa jo sen verran...
  7. UniQuePopPy

    Vauvan ja taaperon kanssa kotona

    Hei, kiva kun tänne olikin tullut kommenttia ja neuvoja :) Meillä alkaa nyt perhetyö, mutta hitaanlaistahan se itse aloitus on kun tarvisi akuuttia apua. onneksi tilanne on hieman helpottunut ja vauva 3kk. Viihtyy nykyisin myös muualla kuin sylissä ja nukkuu jopa pidempiä päiväunia, onneksi ...
  8. UniQuePopPy

    Tyytymätön vauva vie mehut vanhemmista

    Kuulostaapa tutulta. Meillä nyt 2kk vauva, eikä meinaa nukkua missään, ekat kaksi viikkoa nukkui kyllä mutta sen jälkeen se syli ja pysty asento on ollut mukavin. Aamut on kaikista parhaimpia mutta iltapäivällä alkaa kitinä, mikä pahimmillaan kestää yöhön saakka... Siis 24-02 päästään vihdoin...
  9. UniQuePopPy

    Vauvan ja taaperon kanssa kotona

    Täytyy myöntää että on voimat vähissä, kaipaisin vertaistukea tai jotain vastaavaa. vauva on hyvin takiainen, tykkää lähinnä olla sylissä, iltapäivästä yö myöhään kitisee kunnes nukahtaa yöunille klo.24 tai joskus myöhemminkin. Taapero on 2 vuotias ja uhma hyvin raskas... Meillä on myös yksi...
  10. UniQuePopPy

    Marraskuiset 2021

    40+4, kaksi muuta myös syntynyt näillä viikoilla paitsi kolmas sitten vasta 41+5. Itsellä kans nuo kipuilut ilmaantui ihan muutamassa päivässä ennen vauvan syntymää. Reilun viikon vauva oli jotenkin rauhallisempi mahassa ja sitten viimeiset päivät oli jatkuvasti ”menkkakipuja” mitkä sitten...
  11. UniQuePopPy

    Marraskuiset 2021

    Moi! Tänne myös syntyi tyttö 8.11. Pari päivää tuli supistuksia muutama päivässä ja alavatsaa ja selkää jomotti vähän väliä. Su-ma välisenä yönä käveleminen teetti niin kivuliaat supistukset , että en halunnut jäädä niitä ihmettelemään kotiin. Meiltä kestää ajaa sairaalaan 2h… Kätilö arveli...
  12. UniQuePopPy

    Kohdunulkoinen raskaus

    Itse en uskaltanut ottaa jälkiehkäisyä, koska pakkauksen ohjeissa lukee että ei suositella jos aijemmin ollut kohdunulkoinen raskaus… Joten kai sillä jokin yhteys siihen on? Ja kuulostaa aika tyypilliseltä tuo sahaaminen ja kivut oli itsellä sellaisia että ne välillä tuli ja välillä saattoi olla...
  13. UniQuePopPy

    Marraskuiset 2021

    Mitähän muille kuuluu? Käykö kukaan enää täällä? itsellä mielenkiintoinen tilanne, kun pitkäaikainen stressi purkaantui ja tuli vähän itkuakin väännettyä tänä päivänä… Niin alkoikin sitten iltapäivällä aikamoiset menkkakivut, alavatsaa ja selkää jomottaa ja kipu heijastuu ihan...
  14. UniQuePopPy

    Marraskuiset 2021

    Rv 33+2, muuten ihan ok mutta liitoskivut ja väsymys semmosia että en ole oikein pystynyt muuta kuin tässä kotona pakolliset hommat tekemään. Jos vähänkään touhuaa enemmän, niin sen sitten tuntee illalla tai seuraavana päivänä lonkissa ja muualla kropassa. Lenkkeily myöskin alkaa sen verran...
  15. UniQuePopPy

    Terolutit toimii kiertoon, mutta ei raskautta ->lähete gynekologille, mitähän seuraavaksi?

    Olen itse raskautunut terolutien syömisestä huolimatta 2kertaa. Oma joku mutu tuntuma on, että ovis ei tule joka kuukausi ihan tiettynä päivänä. Olen aloittanut terot aina 15.kierron päivä ja kierto venyy aina siihen yli 30 päivään (yleensä 32-34päivää), joten teoria siis on että ovulaation on...
  16. UniQuePopPy

    Rv 26 voimattomuus

    Juu, paineet edelleen matalat 109/65 oli viimeksi. Ei nyt sentään super matalat, mutta ei nyt ainakaan huolta sen suhteen vielä että korkeat olisi. Rautaa nyt syöty noin kuukausi ja tuo kamala väsymys ja voimattomuus alkaa olla tipotiessään! Onneksi. Selvästi lihakset kestää normaalia rasitusta...
  17. UniQuePopPy

    Miksi te haluatte elää perhe(helvetti)-elämää?

    Kuuntelin juuri äänikirjaa stressiin liittyen. Siinä mainittiin että suomalaiset ovat lasten vihaajia, eli lapset pilaavat aikuisten elämän, joka paikassa niiden pitäisi käyttäytyä kuin aikuisten, olla hiljaa, näkymättömiä. Ja saman olen itsekin huomannut, usealla Suomalaisella on sellainen...
  18. UniQuePopPy

    Valekuukautiset

    Minulla ne oli semmoset että tuli kuukautisten aikaan aina semmonen runsas yksi hulahdus ja sitten vuoto hiipui saman tien… seuraavana päivänä saattoi tulla enää vaan niukasti jotain ruskeaa vuotoa. Istukka oli np-ultrassa osittain kohdunsuulla , en tiiä oliko sillä yhteyttä asiaan.
  19. UniQuePopPy

    Rv 26 voimattomuus

    okei, tähän asti ollut verenpaineet matalat ja pissa puhdas. Mutta pitänee seurata paineita… kahdessa ekassa raskaudessa oli myrkytyksen alkua, kolmannes meni jo sitten ilman, onneksi.

Yhteistyössä