Hakutulokset

  1. H

    miten meikata kun on naama täynnä karvoja

    Käy meikkiopastuksessa. Siellä saa hyvät vinkit, neuvot ja pääsee kokeilemaan miten eri tuotteet omalla iholla reakoi. Itse olen aloittanut meikkaamisen vasta aikuisiällä ja käynyt meikkiopastuksessa hakemassa varmuutta ja neuvoja. Voin suositella! Hinnat on paikasta riippuen n. 60-80e (1½-2 tuntia)
  2. H

    Miten viikkaat T-paidan?

    Pakko oli kokeilla tuota viimeisen videon ohjetta. Ihan kätevän näköistä ja sainkin onnistumaan muutaman yrityksen jälkeen. En taida silti käyttöön ottaa. Voiskohan tällä tehdä vaikutuksen joihinkin ihmisiin ;)
  3. H

    Onko normaalia että 3v ei osaa..

    Mulla 1½ v tyttö osaa niistää tuollain puhaltamalla pyydettäessä. Kaksosveljensä ei osaa. Kuten ei myöskään 3v isoveli. Ei vain jotenkin ole hoksannut mitä tarkoitetaan. Ja kaikenlaisia esimerkkejä on koitettu antaa (osaa puhaltaa veden alla ilmaa nenästä, mutta ei jos nenässä on räkää...)
  4. H

    Miten viikkaat T-paidan?

    :D Miten monella eritavalla T-paidan voi oikein viikata? Tässä pari esimerkkiä: YouTube - Navy Shirt Folding YouTube - How to fold a t-shirt YouTube - Fold a Shirt Hämmentävää miten paljon aiheesta löytyykään youtube videoita... Itse viikkaan vähän samaan tapaan kuin tuossa...
  5. H

    voiko gore tex kengät pestä koneessa?

    Vikingin kengistä osa kestää 30 asteen pesun. Meillä on tälläiset talvigoret. Meillä kävi kanssa vahinko pojalle pariviikkoa sitten. Kunnon huuhtelu ja kuivatus, eikä kenkä haise. Koneeseen en uskaltanut laittaa.
  6. H

    Rintamaidon luovuttajista huutava pula

    Omat kaksoseni olivat 3kk keskolassa. Saivat kokoajan minun rintamaitoani ja osa maidosta meni luovutukseen. Rintamaito on mielettömän arvokasta tavaraa pienenpienille! Tuossa artikkelissa mainitaan, että TYKS maksaa 17e/l
  7. H

    Luin juuri kaksplussan kolumnin "Tuplahelppoa"

    Minua rupesi naurattamaan kirjoituksen naiviuus. Kyllä varmaan on asioita, joissa kaksosten äiti pääsee helpommalla, mutta on paljon asioita joissa ei pääse. Sama juttu pienen ikäeron lapsissa. Monikkoarki on jotain, jota itse en osannut kuvitella kunnolla, vaikka koitin ja vierailin...
  8. H

    mitä tarkoittaa myydään koira jalostus oikeudella?

    Sijoituskoira voi olla tosi hyvä keino saada hyvä rotukoira hiukan edullisemmin. Mutta jos kemiat ei toimi kasvattajan kanssa, hommasta voi tulla vain murhetta ja surua. Lähipiirissäni on tyytyväisiä sijoituskoiran omistajia, mutta aina välillä kuule tarinoita huonoista kokemuksista...
  9. H

    Päivällisen väliin jättäneenä ja

    Miun ennätys on kolmeksi päivää ruokaa viidelle hengelle. Melkoisen mitätön suoritus sinun verrattuna :D Monta kassillista teillä tulee pelkästään maidoista? Meillä menee päivässä 5-6 litraa ja välillä tuntuu, ettei kaupasta muuta kannakaan...
  10. H

    Kauanko kypsennätte karjalanpaistia?

    Uunin haudutustoiminnolla n.5-6 tuntia. Ilman lisättyä nestettä. Näin tulee parasta :p Tai kaikista parasta tulisi, jos tekisi kuten mummoni. Leipoi itse leivät leivinuunissa ja laittoi karjalanpaistin jälkilämpöön kypsymään useaksi tunniksi. Joskus, jos ihan pakko on nopeasti tehdä saatan...
  11. H

    miksi vauva vetää jalat tikkusuoriksi selällään?

    Syntyikö täysiaikaisena? Keskosilla 'tikuttaminen'on yleistä. Ei tarvi hulestua, jos lapsi kuitenkin rentoutuu siitä, eikä esim koko vaipanvaihtoa ole tikkuna. Joillain lapsilla tuo 'tikuttaminen' jatkuu leikki-ikään ja silloin kannattaa seurata ettei lapsi ala varvistelemaan kävellessään.
  12. H

    Lisää päiväaikatauluja?

    Itse olen huomannut, että joskus noiden ei-niin-sujuvien päivien jälkeen menee useampi päivä ennenkuin ollaan taas normaalissa helpossa arjessa. Miten voikin yksi neuvolakäynti sotkea pakan siten, että pyykkimäärä kolminkertaistuu? :confused:
  13. H

    itsenäinen työ?

    Matalapalkka-ala. Työ ei kovin vaativaa olekaan henkisesti ;) Mutta työvuosien ja kokemuksen myötä palkkakin nousee. Aloittamaan joutuu aina alhaisimmalta tasolta. Itse olen puutarhuri ja tykkään työstäni.
  14. H

    itsenäinen työ?

    Oletko harkinnut puutarha-alaa? Matalapalkka-ala sekin, mutta työ on itsenäistä ja ala on hyvin laaja. Työtä on kasvihuoneissa, puistoissa, taimistoissa, viljelmillä, koneiden parissa.... Kun yksi sektori alkaa kyllästyttää, voi vaihtaa seuraavaan. Kukkakauppa ei taida silti olla sinulle...
  15. H

    Lisää päiväaikatauluja?

    Meillä elämä on vain toimivaa aikataulun kanssa. Yhden kanssa ei niin tarkkaa ollut, mutta kaksosten jälkeen on ollut pakko pitää kiinni aikatauluista. Muuten joku jää vielä ruokkimatta ;) Kaksosten ruoka-ajoista ei lipsuta +-15min enempää. Muut kyllä joustavat paremmin ruoka-ajoissaan. Eli...
  16. H

    Lisää päiväaikatauluja?

    Lapset 3v joka käy kaksi kertaa viikossa päiväkerhossa 8.30-11.30 Kaksoset 1v + koira Mies herää klo 7 ja samaten lapset. Minä saan vielä puolituntia loikoilla sängyssä. Klo 7.30 - 8 aamupala. Mies vie koiran tässä välissä aamulenkille. (jos esikoisen kerhopäivä, niin klo 8 aloitetaan...
  17. H

    Minkä kokoiset kengät 1v:llä, entäs 1,5v:llä?

    Mie en muista kuin mitä kengän koko oli yksivuotiaana. Silloin kun on ekat kengät oikeastaan ostettu. Esikoinen poika 24 kaksosista poika 22, tyttö 20
  18. H

    Vinkkejä itsenäisen ruokailun opetteluun?

    Esikoisen kanssa tuli jo kokeiltua ja opittua miten lapset oppivat itse syömään. Mutta kuten tiedetään: mikä toimii yksösiin, ei aina toimi kaksosiin ;) Lähinnä nyt kaipaisin vinkkejä siihen miten ruokailut saisi hoidettua niin, ettei joka kerta tarvittaisi painepesuria keittiön putsaamiseen...
  19. H

    Tarvitsisin vauvalle talvipuvun, mutta arveluttaa tuo muuttunut markkina/kirppisosio!?!!

    Mä olen tuon Markkinoiden kautta myynyt vaunut ja ihan hyvin sujui kaupat sitä kautta. Se miten siellä menee muu tavara ei ole kokemusta.
  20. H

    Voihan, kukkahattutäti!

    :D Noiden kukkahattutätien yms ongelma onkin varmaan se, että he vetävät johtopäätöksiä tietämättä/ ajattelematta kokonaisuutta. Se että pääsee seuraamaan meidän elämää parin minuutin verran, tuskin kertoo totuutta lapsen kasvatustavoistani :)

Yhteistyössä