Hakutulokset

  1. M

    Miten saan pojan yhteistyöhön?

    Hei! Eipä näistä lapsukaisista aina tiedä; mutta kehottaisin sinua kuitenkin juttelemaan esim. neuvolassa asiasta. Pyydä lähete toimintaterapeutin arvioon. Sieltä luulisi jotain vinkkiä mahd. "häiröstä" saavan jos nyt sellaista sitten esiin tuleekaan. Epätietoisuus on aivan kamalaa! Kaikkien...
  2. M

    SENSORISEN INTEGRAATION HÄIRIÖ

    Poika testattiin 5-vuotiaana ja todettiin tuo juttu lievänä. Sittemmin terapiassa todettiin että ihan kunnon merkit ovat kuitenkin olemassa ja terapiaa ollaan käyty nyt vuoden ajan. Syksyyn asti vielä jatketaan. Meillä oli pulmana puheen kehitys, motorisia pulmia, aistiyliherrkkyyksiä ja...
  3. M

    onko muita ikiliikkujia ?

    Poika 2 v 2 kk tuntuu olevan oudon energinen.. (ainakin kun meihin vanhempiin vertaa :laugh: ). Hoidossa ollessaan on kiltti ja ihan kuulemma normaali pojan viikari, nukkuu, syö hyvin, ei kiukuttele jne. Kotona nytkin viikonloppuna ei ole nukkunut päiväunia vaikka heräsi jo klo 6.15 ja meni...
  4. M

    Bukarest,romania

    onko kokemusta Bukarestista? Miehen kanssa kahdestaan olisi tarkoitus jossain käydä ja tuo paikka on minua alkanut kiinnostamaan. Onko edullista? Entäpä uskaltaako syödä "normaalisti" vai tuleeko mahatauti herkästi? millaiset ostosmahikset? Mitä nähtävyyksiä tai paikkoja kannattaisi katsastaa?
  5. M

    miehen henki haisee

    Ei välttämättä hampaissa mitään vikaa. Miehellä sama vika ja h-lääkäri sanoi joidenkin kielen olevan sellainen "nukan" kerääjä ja se haisee. SB12 auttoi hällä kans, aika kallistahan se aine on. Ja mun miehen syömiset ja juomiset on niin huonoissa kantimissa, että luulen senkin osittain...
  6. M

    Ei tehty painoarviota, lapsi jäi jumiin ja vammautui.

    Mulla molemmat lapset olleet isoja; 4470g ja 4610g ja oli lähellä molemmissa ettei jääny jumiin. Mulle tehtiin painoarviot, eivät ne kauheesti auta ku arviot ei oo tarkkoja, molemmissa mulla arvioitiin liian pieniksi. Tota mäkin just pelkäsin,että jotain kävis vauvalle...Kauheeta! Ite repesin...
  7. M

    supersaver

    onko kellään kokemusta nettimatkatoimistosta supersaver? hoituuko matkat ok jne? Ja onko se todella halvempi kuin muut? Aika paljon on kohteita ja vaihtoehtoja matkustuksen ainakin..
  8. M

    valkoista töhnää pissan mukana

    No toihan kuullostaa että vois olla vaikka hiivatulehdus. Kysyin kerran nimittäin lastenlääkäriltä hiivatulehdusoireista, kun epäilin että pojallamme (2,5v) olis hiiva. No lääkäri sanoi että hiivatulehduksessa,myös pojilla, tulee valkoista köhnää pissan mukana.
  9. M

    Mistä saa varaisovanhempia?

    Samaa olemme mekin miettineet, kun ei ole isovanhempia meidän lapsilla. Asutaan siis miehen kanssa kyllä saman katon alla, mutta mummot puuttuu :D
  10. M

    Paljonko miehesi tienaa?

    Miehelle jää käteen kuussa 2300e, päivätyö 7-15 ("raksalla). Itse olen kotihoidontuella kahden lapsen kanssa.
  11. M

    2v7kk, ja kakka vain vaippaan yhä...

    Tiedän tunteen, toi on niin kauheeta, meil kans kokeiltu oikeesti KAIKKI! Poika muuttuu kakkahädän tullessa tosi hankalaksi, potkii pikkusiskoaan, heittelee tavaroita yms yms...
  12. M

    2v7kk, ja kakka vain vaippaan yhä...

    Meillä poika 2v 7kk ja aika samanlainen tilanne kuin aloittajalla. Poika oppi täysin kuivaksi 2-vuotiaana, mutta potalle kakkaamisen kanssa on todella vaikeeta. Yhdessä vaiheessa sujui jo suht hyvin,mutta nyt ei taas millään... Minkäänlainen lahjonta tms ei tehoa. Sitte just pihalla, kaupassa...
  13. M

    kuume

    voiko joku vastata kiitos
  14. M

    Bahia Feliz

    Vuosi sitten juuri tuolla! Hotelli on loistava verraten tämän vuotisen matkakohteemme hotelliin Lanzarotella. Altaat kivoja ja pidin kovasti rannalle johtavasta reitistä (pitkät raput kallion viertä, läpi "rikkaiden ihmisten " asuinalueen). Rannat oli kivisiä ja tyrskyisiä. Meillä oli mukana...
  15. M

    kuume

    saako kuumeisena olla ulkona?
  16. M

    Velka Gallup, paljonko velkaa?

    Meillä lainaa 160 000e ja nettotulot n. 2700e kuussa. Mies on töissä, itse olen kotihoidontuella kahden pienen lapsen kanssa. Asumiseen menee kaikkiaan n.1100e kuussa. Eli elämiseen jää sitten reilu 1500e kuussa, Espoossa asutaan.
  17. M

    Miten ketoa lapselle koiran kuolemasta??

    Otan osaa koiransa menettäneille!!! Kamalaahan se suru on kestää.. musta ainakin tuntuu,että taidan samalla surra kaiken muunkin surun yhdellä kertaa... :hug:
  18. M

    Miten ketoa lapselle koiran kuolemasta??

    En tiedä miksi sitä omaa suruaan tuntuu niin kamalalle pienelle näyttää!!! Meillä ei ole kuolemaa vielä koettu..itsellänikääin ei lähisukulaisia ole kuollut ja muutenkin tuntuu,että kaikelta surulta ollaan tässä kolme vuotta yritettykin pysyä loitolla...eli itselleni vaikea aihe ...ehkä tää on...
  19. M

    Miten ketoa lapselle koiran kuolemasta??

    Kysyn vielä täältäkin,onko koira ihmisiä???? Poikamme (3 v.) kummitädin koira joka todella tärkeä pojallemme,joudutaan vakavan sairauden takia nukuttamaan. Kyselisin neuvoja miten ja milloin kertoa tästä pojalle??????? Voiko omaa suruaan näyttää?? Musta tuntuu,etten pysty asiasta kyllä...
  20. M

    G: Lapsesi pituus ja kengän numero

    Poika 2 v ja 11 kk. pituus 100 cm. paino 16.3 kg kengän nro 28.

Yhteistyössä